  • 311. Data: 2013-06-29 15:50:25
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-06-29 14:06, Wiesiaczek wrote:

    > Zaskoczę Cię: Nie wszystkie pojazdy poruszają się z tą samą prędkością.

    O kurwa, teraz przez ciebie nie usnę.

    > Właśnie dlatego buduję te nieszczęsne lewe pasy, żeby można było taki
    > wolniejszy pojazd wyprzedzić.

    Zapewne zacytujesz odpowiedni paragraf PoRD?

    Shrek.

  • 312. Data: 2013-06-29 16:23:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Jun 2013, Wiesiaczek wrote:

    > On Thu, 27 Jun 2013 22:56:24 +0000, Budzik wrote:
    >
    > zmiana pasa zawsze moze spowodować jakis bład typu nie
    >
    > Mógłby Ciebie wyprzedzać ktoś prawą stroną? :)

    Owszem, masz na myśli turbo-bziiiiiuuuu-motocyklistę
    na "pasku dla motocykli", znaczy linii rozdzielającej
    pasy?

    pzdr, Gotfryd

  • 313. Data: 2013-06-29 16:37:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Jun 2013, Shrek wrote:

    > Zapewne zacytujesz odpowiedni paragraf PoRD?

    W sprawie formalnej, pytanie zawiera dwa chwyty erystyczne.
    Znaczy "nieładnie" ;)
    Po pierwsze, prawo składa się nie tylko z przepisów, ale również
    "zasad prawnych", wywiedzionych z paremii, stanowiących trzon
    prawa rzymskiego.
    Zastosowanie "zasad" do przepisu pozwala wywodzić regułę której
    NIE ZAPISANO. Przykładem jest "zasada prawej ręki".
    W takim przypadku należy domagać się zapodania przepisu i zasady,
    z ktorej wywiedziono zapodawaną treść.
    Po drugie, mamy "problem trawniczka", czyli pominięcia faktu
    obowiązywania całego prawa. Z zastrzeżeniem wyżej, przepis może
    być w ustawie o budowie dróg, a przy odrobinie złośliwości lub
    bezmyślności ustawodawcy może się znaleźć zarówno w ustawie
    śmieciowej jak i ustawie ratyfikującej konwencję wiedeńską.
    Żądanie "paragrafu z PoRD" jest więc nadużyciem :)

    A, żebym nie zapomniał.
    NIE WTYKAM się do meritum sporu :D a argumentacji Wiesiaczka
    jestem ciekaw :)

    pzdr, Gotfryd

  • 314. Data: 2013-06-29 16:48:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Jun 2013, Wiesiaczek wrote:

    > W pewnym okresie taka zasada była wpisana do PoRD i normalnie
    > funkcjonowała. Przepis ten później zmieniono, ale niektórym w głowach
    > szumi do dziś i nie bardzo kojarzą skąd się to wzięło.
    > A o ile dobrze pamiętam, to był ten sam Art. 4, tylko miał inne
    > brzmienie, akurat odwrotne do obecnego.
    > Dlatego np. określenie "szczególna ostrożność" jest wpisana do kodeksu
    > a "zasada ograniczonego zaufania" nie jest i nie ma jej tam.

    I pewnie dlatego Sąd Najwyższy we współczesnych orzeczeniach powołuje
    się na ową zasadę oraz interpretacje dokonane w starożyt... wróć,
    PRL z linków poprzednio, jak np tu:
    http://www.zielona-gora.po.gov.pl/index.php?id=27&id
    k=9&idp=829
    (wyrok z 2000), tu z 2005:
    http://kodeks-drogowy.wieszjak.pl/bezpieczenstwo-ruc
    hu-drogowego/305755,Art-4--zasada-ograniczonego-zauf
    ania.html

    Nie wątpię że "masz oczywistą rację", ale trudna sprawa, za nic
    nie chcemy Ci jej przyznać, normalnie na beton trafiłeś ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 315. Data: 2013-06-29 16:50:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Merytorycznie było już 5 postów wyżej.
    > Ale jeśli masz problemy, pozwolę sobie zacytować:
    > "Nie ma takiej zasady w PoRD."
    >
    > Nie istnieje możliwość udowodnienia że czegoś nie ma.
    > Natomiast masz szanse udowodnić, że coś jest:)
    > Na razie udało Ci się udowodnić, że w PoRD jest artykuł 4.

    Jak to się robi zapodałem gdzieś w poście obok.
    Stosowna zasada prawna znana jest pod kryptonimem "a contrario".

    pzdr, Gotfryd

  • 316. Data: 2013-06-29 18:40:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 16:37:28 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
> [...]
    > Po pierwsze, prawo składa się nie tylko z przepisów, ale również
    > "zasad prawnych", wywiedzionych z paremii, stanowiących trzon

    Prosze zacytowac zapis w konstytucji ze w Rzeczypospolitej obowiazuja
    ogolne zasady prawa rzymskiego :-)

    > Zastosowanie "zasad" do przepisu pozwala wywodzić regułę której
    > NIE ZAPISANO. Przykładem jest "zasada prawej ręki".

    Jakiej prawej reki ?

    J.

  • 317. Data: 2013-06-29 19:21:32
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    On Sat, 29 Jun 2013 16:48:42 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:

    > I pewnie dlatego Sąd Najwyższy we współczesnych orzeczeniach powołuje
    > się na ową zasadę oraz interpretacje dokonane w starożyt... wróć, PRL z

    Tak na szybko przypomina mi się, że polski rząd powoływał się na
    niewidzialną rękę rynku, wzrost zamożności społeczeństwa etc. I co?

    Czyli filozofia, że miliony much nie mogą się mylić?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 318. Data: 2013-06-29 19:23:01
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    On Sat, 29 Jun 2013 16:23:58 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Owszem, masz na myśli turbo-bziiiiiuuuu-motocyklistę
    > na "pasku dla motocykli", znaczy linii rozdzielającej pasy?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Nie, takie zwykłe, którego się nie spodziewamy z tej strony a na dodatek
    gorzej widoczne.

  • 319. Data: 2013-06-29 19:26:30
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    On Sat, 29 Jun 2013 15:50:25 +0200, Shrek wrote:

    > O kurwa, teraz przez ciebie nie usnę.

    > Zapewne zacytujesz odpowiedni paragraf PoRD?
    >
    > Shrek.

    Proszę:
    "3. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu przejeżdżać z
    lewej strony wyprzedzanego pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 4, 5 i 10."

  • 320. Data: 2013-06-29 20:01:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-06-29 19:26, Wiesiaczek wrote:

    > Proszę:
    > "3. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu przejeżdżać z
    > lewej strony wyprzedzanego pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 4, 5 i 10."

    "10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z
    wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1
    i 7:

    na jezdni jednokierunkowej;
    na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze
    zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone
    są do jazdy w tym samym kierunku"

    Czyli praktycznie zawsze (pomijając drogi o dwóch pasach w każdą stronę
    bez pasa zieleni poza zabudowanym).

    Dalej czekam na paragraf. Po uwadze Gotfryda, może być nawet z innej
    ustawy niż PoRD:P

    Shrek.