  • 201. Data: 2013-06-27 09:52:28
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    news:27062013.009BBB48@budzik61.poznan.pl...

> [...]

    Problem jest w tym, że wyprzedzanie z prawej jest niebezpieczniejsze (w
    innych krajach całkowicie zabronione) i to, że prawo w PL _dopuszcza_
    wyprzedzanie z prawej w pewnych przypadkach, nie oznacza, że jadący wolno
    lewym pasem nie łamie przepisów i nie utrudnia ruchu.

    > Wykaze sie niewiedza ale od kiedy?
    > Cały czas sadziłem, ze pop rawej stronie mozna wyprzedzać z prawej tylko,
    > jeżeli:
    > - w terenie zabudowanym sa minimum 2 pasy
    > - poza terenem zabudowanym, gdzie sa minimum 3 pasy.
    > Czyzby byl jakis wyjątek dla drogi z przedzielonym pasem ruchu?

    Wykazałeś się :-P

    Hint:
    Art.24.10 Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony (...):
    1. na jezdni jednokierunkowej

    :-P

    --
    Axel

  • 202. Data: 2013-06-27 10:09:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    .

    To akurat nie ja pisałem. Prostestuję!

    > Tak czysto akademicko dla podtrzymania dyskusji to proszę:
    >
    > Wjechanie przed kogoś kto jedzie 140 km/h

    Cóż, to jest skutek "wydawało mi się", zupełnie nie wiem czemu,
    więc w tej kwestii przepraszam za zamieszanie i się zmywam :>
    (nie wiem czemu wydawało mi się, że cytuję 150km/h)

    > Owszem sprawa jest bardzo dyskusyjna

    Ależ nie ma dyskusji - prosiłem o przepis wskazujący te 140km/h!
    (i w sumie wtopiłem bez sensu)

    [...]
    > A tak zupełnie na poważnie to nie wiem, na jakiej podstawie Włosi za to każą,

    Ups... ;) (sprawdzić czym różni się kara od kazania :D)

    > ale ZTCP tam mandaty za zbyt wolną jazdę lewym pasem są większe niż za zbyt
    > szybką :-) chyba podciągają to pod stwarzanie zagrożenia na drodze, czy coś
    > podobnego.

    Prawdę mówiąc, niby w .pl przepis o nakazie jazdy "możliwie z prawej"
    jest, ale IMO jego nieprzestrzeganie wiąże się z tym samym, co większość
    problemów dotyczących zajeżdżania drogi: nieco rozwodnionym kryterium
    i niezrozumieniem tego (kryterium) które już jest.
    IMO owo niezrozumienie jest obustronne - dotyczy RÓWNIEŻ tych szybciej
    jadących, przypisujących sobie "prawo do stałej prędkości", podczas
    kiedy w przepisie jest o "znacznej zmianie".
    IMO doskonale wyłożył to Budzik, tam gdzie pisze o "odjęciu
    gazu". Oczywiście również o ile to "odjęcie gazu" ma miejsce
    niezwłocznie po stwierdzeniu że z przodu ktoś wyprzedza, a nie
    dopiero po "siąściu na zderzaku" :>
    W tym zakresie nie można się zgodzić z Twoją tezą, jakoby nie było
    wolno zupełnie "wjeżdżać przed jadącego szybciej". Pytanie
    o odległość od tego szybszego pojawi się zawsze.

    Tak w ogóle, to chciałbym zauważyć, że wątek dryfuje w DWU różnych
    sprawach, i jeśli coś mnie dziwi, to fakt, że nikt tego dotąd
    nie zaakcentował.

    Otóż w poście otwierającym wątek NIE MA MOWY o zajeżdżaniu drogi :>
    Jazda lewym pasem nie stwarza zagrożenia, stwarza utrudnienie,
    jako że wynika ono wprost z łamania konkretnego przepisu, należy
    się mandat, bez związku z zajeżdżaniem drogi, prosto czysto
    i wyraźnie.

    Natomiast sprawa sporu o zajeżdżanie jest trudniejsza - bo
    pojawia się pytanie, czy ten szybszy, który widzi że ktoś
    z przodu wyprzedza a nie "odejmuje" (wskutek czego później
    musi hamować) czasem też nie narusza przepisów.

    pzdr, Gotfryd

  • 203. Data: 2013-06-27 10:20:42
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 19:44:44 +0200, Jan45 napisał(a):

    > Popieram. Nie widzę powodu, żeby ułatwiać popierdalaczom
    > skrócenie czasu jazdy swoim kosztem. Czyli kosztem wydłużenia
    > swojego czasu jazdy.
    Przecież wyraźnie napisałem - jak jest dużo miejsca i nie powoduję potrzeby
    hamowania tych z tyłu to jest dobry sposób. Inaczej to już zajechanie.

    Odpuszczam gaz - czyli zwalniam. Nie muszę deptać hamulca, a to jest moim
    zdaniem różnica.

    > Właśnie tak to sobie wyobrażają popędliwcy. Że ich odwaga
    > i moc silnika powinny wystarczyć do tego, żeby inni padli
    > przed nimi na kolana i bili pokłony, ustępując im drogi.
    > Bo uni muszom swoje 160-200 wyciungać.
    Stary, Ty jesteś z tych, co blokują lewy pas, gdy prawy stoi w korku?

    Ktoś się boi dużych prędkości? To może lepiej z domu nie wychodzić.
    Właśnie, że ta metoda pozwala na sprawne poruszanie się.

    Co jest bardziej ekonomiczne - zwalnianie po dojechaniu do tira, potem
    przyspieszani na lewym, powrót na prawy i powrót do prędkoczy przelotowej
    CZY
    Przyspieszenie ze 120 na 140-160, wyprzedzenie sprawne tira, powrót na
    prawy i odpuszczenie gazu do 120 przelotowej.

    To już wolę pojechać kawałek szybciej i sprawnie myknąć zawalidrogi, ale ja
    z tych co na trasie 105 jadę i wyprzedzam 99% użytkowników.

    > Nie tylko o to chodzi. Różne są moce silnika i różne
    > masy pojazdów, więc nie ma co liczyć na to, że każdy
    > przyspiesza tak samo.
    Oczywiście, tylko że trzeba znać swój samochód i z góry planować swoje
    zachowania na drodze.
    Samochodu nie ma co zamulać jazdą 60 na 5 biegu, to nie świątynia - musi
    jechać. Silnik w yarise 1,0 benzyna też pozwala w 3 osoby na rozpędzenie
    się chwilowe do 170.

    > Ja się cieszę, jeśli na autostradzie uzyskam średnią
    > 120. Oczywiście bez szarpania się na więcej.
    Napisz proszę, co to za auto osobowe.

    --
    Franc

  • 204. Data: 2013-06-27 10:47:43
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    On Thu, 27 Jun 2013 09:51:14 +0200, J.F. wrote:

    > Na kodeksie sie znasz jak ...
    >
    > Wymien wyjatki ... ktory sie stosuje w omawianym przypadku ? Mozna.
    >

    > P.S. W Niemczech ponoc nie mozna.
    >
    > J.

    Można, ale tylko w drodze WYJĄTKU młotku!
    Rozumiesz, co oznacza słowo "dopuszcza się"?

    Czyli w dalszym ciągu generalnie jest nakazane wyprzedzanie z lewej
    strony, bo po prostu jest bardziej bezpieczne.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 205. Data: 2013-06-27 11:00:02
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-06-27 09:52, Axel pisze:
> [...]
    > wyprzedzanie z prawej w pewnych przypadkach, nie oznacza, że jadący wolno
    > lewym pasem nie łamie przepisów i nie utrudnia ruchu.

    I twoim zdaniem ktoś kto jedzie w złą pogodę 120 km/h po lewym pasie,
    dostałby mandat za utrudnianie ruchu, bo Tomasz chciał jechać z
    prędkością maksymalną.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 206. Data: 2013-06-27 11:00:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Jun 2013 08:47:43 +0000 (UTC), Wiesiaczek napisał(a):

    > Można, ale tylko w drodze WYJĄTKU młotku!
    > Rozumiesz, co oznacza słowo "dopuszcza się"?
    > Czyli w dalszym ciągu generalnie jest nakazane wyprzedzanie z lewej
    > strony, bo po prostu jest bardziej bezpieczne.

    Ale skoro sie dopuszcza, to dopuszcza. I nawet nie napisali
    "wyjatkowo".

    J.

  • 207. Data: 2013-06-27 11:05:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 26 Jun 2013 19:59:28 +0200 osobnik zwany Mario napisał:

    > Zaraz cię splonkuje. Uwierz jest do tego zdolny. Lepiej zjedź na prawy
    > pas i zwolnij do 80.

    a ja cały czas uważam że tylko trolluje. Parę razy go prosiłem o filmik z
    tymi niekapeluszniczymi wyczynami na drodze. i nic.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 208. Data: 2013-06-27 11:19:38
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Thu, 27 Jun 2013 11:00:02 +0200, Mario napisał(a):

    > I twoim zdaniem ktoś kto jedzie w złą pogodę 120 km/h po lewym pasie,
    > dostałby mandat za utrudnianie ruchu, bo Tomasz chciał jechać z
    > prędkością maksymalną.

    Moim zdaniem dostałby za to, że nie jechał możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni. Niezależnie od Tomasza.

  • 209. Data: 2013-06-27 12:07:53
    Od: Tengu <t...@u...to.gazeta.pl>

> [...]
    > jako że wynika ono wprost z łamania konkretnego przepisu, należy
    > się mandat, bez związku z zajeżdżaniem drogi, prosto czysto

    Dokładnie.

    http://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,jezdzisz-lewym-p
    asem-po-autostradzie-strzez-sie-,wia5-3266-18044.htm

    I tyle w temacie

    --
    Tengu

  • 210. Data: 2013-06-27 12:55:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > I twoim zdaniem ktoś kto jedzie w złą pogodę 120 km/h po lewym pasie,
    > dostałby mandat za utrudnianie ruchu, bo Tomasz chciał jechać z
    > prędkością maksymalną.

    A o tym jest ten wątek?
    Zła pogoda? Próbujesz nagiąć rzeczywistość?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU