  • 11. Data: 2010-07-20 16:04:35
    Temat: Re: Mirrorless rośnie w siłę
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    dominik napisał:
> [...]
    l=it&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fbcnrank
    ing.jp%2Fnews%2F1007%2F100708_17586.html&sl=auto&tl=
    en

    > Moda na duże lustra się kończy.
    > Swoją drogą średnio wierzę w wiarygodność tej statystyki. Może to być
    > udział danej sieci czy sklepu internetowego, ale nie przedkładajmy tego na
    > ogół.

    Było gdzieś (43rumors/dpreview?) o metodologii tych badań: to dane tylko
    ze sklepów 'brick&mortar'. Nie uwzględnia sprzedaży wysyłkowej
    i internetu, które w Japonii stanowią nawet 60% rynku.

    m.

  • 12. Data: 2010-07-20 22:22:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kamil" i23vel$m0j$...@i...gazeta.pl

    : Bo wreszcie 87% gospodyn domowych z Gdanska, ktora nie widzi roznicy miedzy
    : zrobiona wlasnorecznie fotka szwagra na weselu z DSLRa a malpy ogladana
    : potem na picasie w 800x600 zaczyna myslec samodzielnie i przestaje kupowac
    : najdrozszy aparat, bo sprzedawca w sklepie wcisnal a poza tym sasieci
    : zazdroszcza dlugiej lufy.

    Na oko te bezlustrzane niewiele różnią się od
    normalnych. Różnicę widać po zdjęciu obiektywu. :)

    Pytanie -- jak takim ostrzyć, skoro nie ma tam lusterka? :)

    Mają masę bajerów (nieprzydatnych) ale nie mają tego,
    co najważniejsze -- ostrzenia fazowego. :) A może ja
    mylę się? Może jednak jakoś mają takie ostrzenie?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2010-07-20 22:37:47
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-07-20 10:54, Tomasz Jakubowski wrote:
    > Z drugiej strony - deklaracje Samsunga o wycofywaniu się z segmentu
    > luster i chęci przejęcia rynku mirrorless o czymś świadczą.

    Nie przeczę, że mirrorless obrasta w piórka, ale podawanie takich danych
    jako obowiązujących jest mocnym mijaniem się z prawdą. Gdyby była pełna
    informacja to co innego, tzn. gdyby albo producenci udostępniali dane na
    temat sprzedaży (i nie oszukiwali) albo byłoby napisane wprost, że to
    tylko słupki z sprzedaży zza lady przez jakąś sieć na jakimś terenie (ale
    wtedy news nie byłby tak rewelacyjny).

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 14. Data: 2010-07-20 22:43:01
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-07-20 13:20, gebi wrote:
    > Samsung to sobie deklaruje co mu akurat w danym momencie pasuje. Jak
    > nawiązywał współpracę z Pentaksem to szumnie krzyczał, że planuje w
    > najbliższym czasie być trzecim (po Nikonie i Canonie) najważniejszym
    > graczem na rynku DSLR.

    A teraz tak krzyczą, że z mirrorless będą najlepsi i najpierwsi. :)

    > Póki co wyszło tak, że dostał cztery lustrzanki w
    > prezencie od Pentaksa i na tym się zapędy skończyły (no dobra, GX10 i
    > GX20 trochę się różniły od oryginałów) ale GX-1S i GX-1L to były wierne
    > kopie Pentaksów.

    Skąd wiesz na czym polegała współpraca i na jakich warunkach była?
    Akurat chyba conajmniej matryca to jest jakiś mocny wkład samsunga. Co
    jeszcze nie wiemy, może wspomogli pentaksa $ na te modele? Średnio jednak
    rozsądnie brzmi stwierdzenie, że dostali w prezencie jakieśtam modele.

    > Tak więc mogą sobie krzyczeć bo taki jest marketing, a jak wyjdzie to
    > zobaczymy za jakiś czas. Mogą np. stwierdzić, że skupią się na chęci
    > przejęcia rynku cyfrowych kompaktów, albo telewizorów LCD ;-)

    Z LCD im chyba wychodzi nieźle na tym polu, ale to głównie zasługa ceny. I
    dobrze, bo duże monitory przestały być dzięki nim jakimś wielkim luksusem.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 15. Data: 2010-07-20 22:47:54
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-07-20 18:04, Mikolaj Machowski wrote:
    > Było gdzieś (43rumors/dpreview?) o metodologii tych badań: to dane tylko
    > ze sklepów 'brick&mortar'. Nie uwzględnia sprzedaży wysyłkowej
    > i internetu, które w Japonii stanowią nawet 60% rynku.

    Czyli do niczego te dane.
    Trend będzie pewnie podobny w wielu miejscach, nie ma wątpliwości że
    bezlustrzanki szturmem zajmują swoje miejsce. I w sumie nie jest to
    dziwne, ileż tu było narzekań na to że brakuje małych aparatów z większymi
    matrycami. W końcu :)

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 16. Data: 2010-07-22 06:59:13
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TOO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "dominik" <u...@d...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jeszcze nie wiemy, może wspomogli pentaksa $ na te modele? Średnio jednak
    > rozsądnie brzmi stwierdzenie, że dostali w prezencie jakieśtam modele.
    Samsung i Pentax ogłosili fuzję w listopadzie 2005-ego roku
    a premiera *ist DS-a była we wrześniu 2004-ego roku, odświeżonego modelu *ist
    DS2 w sierpniu 2005-ego (praktycznie ten sam korpus, większy ekran LCD, nowsze
    firmware pasujące do DS-a).
    K10D ogłoszono w listopadzie 2006-ego i tu dopiero Samsung mógł mieć jakiś wkład
    w elektronikę, chociaż aparat jest ciągle oparty o matrycę Sony i raczej na
    pewno powstawał dłużej niż rok. Dopiero K20D ma matrycę Samsunga i różni się
    trochę funkcjonalnością od GX20.
    K100D i K110D były już zapewne w zbyt zaawansowanym stadium prac ukończeniowych,
    skoro nie dostaliśmy ich odpowiedników z logiem Samsunga, z kolei *ist DL2 i
    *ist DS2 były już "tłuczone" na liniach produkcyjnych i wystarczyło im wgrać
    oprogramowanie które dodaje inną sygnaturkę w RAW-ach, wrzucić oznaczenie modelu
    na korpus i zapakować do innego pudełka, a później sprzedać taniej od oryginału
    przez dystrybutorów Samsunga co przysporzyło trochę nowych użytkowników bagnetu
    K.
    Tak więc moim zdaniem jak najbardziej wiarygodne jest stwierdzenie, że dostali
    GX-1S i GX-1L w prezencie na rozruszanie interesu (oczywiście za jakiś zastrzyk
    gotówki/rozwiązania elektroniczne/współpracę określone w umowach na kolejne
    lata, czego owocem mogły być K10D i K20D).

  • 17. Data: 2010-07-22 07:08:23
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TOO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "gebi" <gebi_KASUJ_TOO_@_I_TO_poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > zastrzyk gotówki/rozwiązania elektroniczne/współpracę określone w umowach na
    > kolejne lata, czego owocem mogły być K10D i K20D).
    Oczywiście mogę się mylić i oficjalne ogłoszenie było o wiele późniejsze niż
    realne rozpoczęcie współpracy między tymi dwoma firmami.

  • 18. Data: 2010-07-22 09:11:25
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-07-20 14:21, dobrov pisze:
    > Myślę, że to nie tak. Sprzedaż aparatów rośnie, bo aparaty tanieją.
    > Rodziny często mają po kilka. Każdy dzieciak chce mieć swój - lawinowy
    > wzrost liczby małych aparatów dla profanów powoduje że udział lustranek
    > w całym rynku jest mniejszy, co wcale nie oznacza że sprzedaje się ich
    > coraz mniej.
    zgadzam sie - sprzedaje sie wiecej bo sa tansze, takze relatywnie
    (zarobki rosna). I faktycznie czesto ma sie kika aparatow w domu. Juz
    kilka lat temu osiagnely tez wystarczajaca jakosc i w zasadzie teraz
    wymienia sie je dopiero jak sie popsuja.
    Doszlo do tego ze na urlopie nie spotkalem ani jednej osobny z aparatem
    na klisze.
    Co do cen - byl w pewnym momencie taki stan ze ceny kompaktow konczyly
    sie na cenie startowej lustrzanek. Ale ta bariera padla i sporo jest
    kompaktow drozszych od najtanszych lustrzanek.
    Wydaje mi sie ze w tej chwili rynek jest bardzo dobrze nasycony i
    podzielony - jest w czym wybierac, w sensownych cenach, kazdy znajdzie
    cos dla siebie. Mirrorless wiele tu nie zmieni bo jak na razie sa za
    drogie. Najtansze takie konstrukcje powinny byc tansze od najtanszych
    lustrzanek - a tak nie jest.
    Marx

  • 19. Data: 2010-07-23 08:05:48
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    | Today, we're happy to announce the launch of a brand-new sister site dedicated to
    mirrorless cameras with interchangeable lenses!

  • 20. Data: 2010-07-23 23:00:16
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-07-22 09:08, gebi wrote:
    > Oczywiście mogę się mylić i oficjalne ogłoszenie było o wiele późniejsze
    > niż realne rozpoczęcie współpracy między tymi dwoma firmami.

    Tylko, że to co w historii nijak ma się do stwierdzenia o prezencie.
    Byćmoże dzięki samsungowi Pentaks jeszcze jako tako ciągnie i choć Ci
    pierwsi się na nich raczej przejechali to jak by na to nie patrzeć pentax
    przetrwał ostatni okres, gdzie każdy musiał oszczędzać.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_