  • 11. Data: 2018-01-03 18:08:22
    Temat: Re: Ministojak do wiercenia płytek.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/3/2018 9:04 AM, s...@g...com wrote:
    > Ty masz drukarke 3d?

    *Jeszcze* nie. Czekam az spana poniżej 1000zł za cos co działa nie tylko
    udaje.

  • 12. Data: 2018-01-03 18:14:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    jak nie jak tak. Kup kulkowe prowadnice do szuflad. W miare dokladnie sa zrobione.
    Zywotnosc jak sila bedzie wzdloz a nie w poprzek bedzie duza. Na prowadnicach do
    szuflady zrobilem kiedys przesuwanie stolika przy lini montazowej. Wymienili po ponad
    pieciu latach pracy a stolik pracowal cirka jebalt 8 godzin codziennie i robil szesc
    ruchow na minute. Jedyna co bylo niestandardowe to smarowanie najtanszym smarem. I to
    tez nie za czesto bo raz na miesiac smarowali. Kosztuja teraz takie prowadnice z 15
    zlotych za dwie sztuki.

  • 13. Data: 2018-01-03 19:32:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/3/2018 6:14 PM, Zenek Kapelinder wrote:
    >Kup kulkowe prowadnice do szuflad.

    Mam zrobiony stolik x/y na takich prowadnicach. Sa znakomite. Mają tylko
    jedną wadę: dostanie sie do środka brud w postaci opiłek i koniec. Nie
    do wyczyszczenia. Nie wiem co będzie jak w środku wyląduje pył z włókna
    szklanego z pcb.

  • 14. Data: 2018-01-03 19:52:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Taniej zrobic szczelne oslony z tektury z pudelka od butow niz kupowac duzo drozsze
    urzadzenie. Dla amatora stojak do malej wiertrki zrobiony z prowadnic do szuflady
    bedzie ok.

  • 15. Data: 2018-01-04 02:22:29
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    A jak ci zależy na drukowanym statywie, tu masz projekt ;

    https://www.youtube.com/watch?v=InrWQRo-2LU

    Jest tam link do thingiverse, gdzie są modele do pobrania.

    Zresztą takich projektów jest tam wiecej ;

    https://www.thingiverse.com/search?q=pcb+drill&sa=&d
    wh=105a4d81c0d9b80

  • 16. Data: 2018-01-04 09:19:38
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 3 stycznia 2018 16:45:09 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:

    > No, nie tak hop-siup :)
    > Żeby statyw był solidny i w miarę precyzyjny, to na pewno nie wystarczą
    > drukowane elementy. Konieczne byłyby jakieś metalowe prowadnice.
    > Natomiast całą resztę konstrukcji faktycznie można wydrukować.

    Tak, oczywiste jest ze sam plastik to słaby pomysł choc jak go bedzie duzo to może
    wystarczy ;)

    Co nie zmienia faktu ze to co na aukcji to deczko wiotko wygląda.

  • 17. Data: 2018-01-06 21:24:08
    Od: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 02.01.2018 o 17:39, Sebastian Biały pisze:
    > Cześć.
    >
    > Trafiłem na takie coś na allegro:
    >
    > http://allegro.pl/mini-wiertarka-ad-12-ze-stojakiem-
    i6819066467.html

    > Czy to jest cokolwiek warte? Przez internet ciężko oceniać sztywność
    > konstrukcji.
    >
    > Czasem coś wierce "z ręki" i nie zawsze wychodzi dobrze, tym bardziej że
    > to spora zabawka. Może taka pierdoła będzie jednak przydatna? Ktoś
    > posiada i ma opinie?

    Da się używać, ale to raczej zabawka.
    Luzy trochę za duże, ale można dojść do wprawy. Do małych robótek może
    być, jeżeli będziesz wiercił dużo to ją szybko zarżniesz.

    G.B.

  • 18. Data: 2018-01-07 05:01:33
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > *Jeszcze* nie. Czekam az spana poniżej 1000zł za cos co działa nie tylko
    > udaje.

    To poczekasz :)
    IMO masz na to taką samą szansę, jak na sensowne CNC w tej cenie.
    Niestety, drukarka która umożliwia w miarę porządny druk wymaga dość
    precyzyjnej mechaniki. Wózki, prowadnice, śruby - wszystko mniej więcej
    jak w CNC, tyle że mniejsze moce. Ale są też inne problemy specyficzne
    dla druku 3D.

    Cena może by i mogła spać mocno, ale niestety (?) rynek druku 3D nie
    rozwija się tak, jak kiedyś rynek zwykłych drukarek.
    Są oczywiście tanie drukarki - no ale cudów nie ma. Blacha, plastyk i
    druciki to nie to samo co dobre łożysko liniowe...

  • 19. Data: 2018-01-07 17:51:31
    Od: "Bo(o)t Manager" <b...@U...wp.pl>

    Dnia Sun, 07 Jan 2018 05:01:33 +0100, sundayman napisał(a):

    [ciach]
    > To poczekasz :)

    Niekoniecznie zależy ile ma zacięcia. I w czym chce drukować.

    [ciach]
> [...]
    > Są oczywiście tanie drukarki - no ale cudów nie ma. Blacha, plastyk i
    > druciki to nie to samo co dobre łożysko liniowe...

    Problemami tanich drukarek 3d są:
    1) Trzeba je sobie samemu złożyć.
    2) Kiepska kontrola jakości u chińczyka.
    3) Co jakiś czas występują problemy związane z pkt. 2
    4) By było jakościowo lepiej, trzeba czasami sporo usprawnień wydrukować.
    5) Mogą vat i cło przywalić. Ale to ryzyko da się zminimalizować
    praktycznie do zera(za dodatkową opłatą)

    Jakość z taniej drukarki mnie zaskoczyła(tarantula tevo, jej
    akurat nie polecam). A i z innych tanich można sporo wyciągnąć. Jak do
    prototypów to mogą być w/g mnie być.

    Bo(o)t manager

  • 20. Data: 2018-01-08 01:15:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Jan 2018 17:51:31 +0100, Bo(o)t Manager napisał(a):

    > Problemami tanich drukarek 3d są:
    > 1) Trzeba je sobie samemu złożyć.

    Hm, to powinna byc przyjemnosc a nie wada :-)

> [...]
    > 5) Mogą vat i cło przywalić. Ale to ryzyko da się zminimalizować
    > praktycznie do zera(za dodatkową opłatą)

    A moze nie mowic ze to drukarka, tylko elementy do drukarki.
    I dlatego tak tanio :-)

    J.