  • 1. Data: 2017-12-31 12:06:56
    Temat: Antenkowe szaleństwo
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Właśnie odkryłem, że antenki do routerów występują
    zarówno w wersji SMA (co zawsze zakładałem), jak i
    reverse polarity SMA. Różnica polega na tym, czy
    antenka ma złącze męskie, czy żeńskie. Skąd w ogóle
    pomysł produkowania tego w dwóch wariantach?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2017-12-31 12:11:41
    Temat: Re: Antenkowe szaleństwo
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

> [...]
    > reverse polarity SMA. Różnica polega na tym, czy
    > antenka ma złącze męskie, czy żeńskie. Skąd w ogóle
    > pomysł produkowania tego w dwóch wariantach?

    Obawa przed posądzeniem o dyskryminację ze względu na płeć.

    Jarek

    --
    Żeby zycie miało smaczek, raz dziewczynka, raz chłopaczek.

  • 3. Data: 2017-12-31 12:55:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-31, Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:
> [...]
    > reverse polarity SMA. Różnica polega na tym, czy
    > antenka ma złącze męskie, czy żeńskie. Skąd w ogóle
    > pomysł produkowania tego w dwóch wariantach?

    Też odkryłem. Na szczęscie kosztowało grosze i trochę zmarnowanego czasu.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2017-12-31 13:48:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Dec 2017 12:06:56 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):
> [...]
    > reverse polarity SMA. Różnica polega na tym, czy
    > antenka ma złącze męskie, czy żeńskie. Skąd w ogóle
    > pomysł produkowania tego w dwóch wariantach?

    Hm, wiki chyba ma odpowiedz

    https://en.wikipedia.org/wiki/SMA_connector#Reverse_
    polarity

    RP-SMA connectors have been widely used by Wi-Fi equipment
    manufacturers to comply with specific national regulations, such as
    those from the FCC,[11] which are designed to prevent consumers from
    connecting antennas which exhibit gain and therefore breach
    compliance. However, by 2000, the FCC regarded the connectors as
    readily available,[12] though delaying its ruling indefinitely.[13] As
    of 2017, leading manufacturers such as Netgear and Linksys are still
    using RP-SMA connectors on their Wi-Fi equipment

    J.

  • 5. Data: 2017-12-31 14:38:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-31, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > of 2017, leading manufacturers such as Netgear and Linksys are still
    > using RP-SMA connectors on their Wi-Fi equipment

    Nie rozumiem, jak to miało zapobiec. W dodatku często na płycie są
    gnizada ipx więc wystarczy wymienić parę i problem z głowy, ale też
    przeciez anteny są i RP i zwykłe.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2017-12-31 15:14:59
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

> [...]
    > of 2017, leading manufacturers such as Netgear and Linksys are still
    > using RP-SMA connectors on their Wi-Fi equipment

    To po co w ogóle robią w SMA? I co ma znaczyć "still using"?
    Mają/planują przestać?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2017-12-31 16:18:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Dec 2017 13:38:23 +0000 (UTC), Marcin Debowski
    napisał(a):
    polarity

    > Nie rozumiem, jak to miało zapobiec.

    Nie mozesz sobie podlaczyc lepszej antenki ze sklepu, bo ma inna
    wtyczke i nie pasuje :-)

    J.

  • 8. Data: 2017-12-31 16:43:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 31 Dec 2017 13:48:48 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    > those from the FCC,[11] which are designed to prevent consumers from
    > connecting antennas which exhibit gain and therefore breach

    Ale co utrudnianie w możliwości łączenia końcowek ma wspólnego z
    odwracaniem polaryzacji (w nazwie)?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2017-12-31 17:44:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-12-31 o 16:43, Marek pisze:
    polarity

    > Ale co utrudnianie w możliwości łączenia końcowek ma wspólnego z
    > odwracaniem polaryzacji (w nazwie)?

    Na tej samej stronie:

    The term "reverse polarity" here refers only to the gender of the
    connector's contact pin, not in any way to the signal polarity.

    MJ

  • 10. Data: 2017-12-31 18:01:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 31 Dec 2017 17:44:18 +0100, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:
    > The term "reverse polarity" here refers only to the gender of the
    > connector's contact pin, not in any way to the signal polarity.

    Kij w oko tym, co używają pojęcia niezgodnie z przeznaczeniem zamiast
    np. homo-sma-connector,.

    --
    Marek