  • 21. Data: 2018-01-15 19:32:12
    Temat: Re: Ministojak do wiercenia płytek.
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 06.01.2018 21:24, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz wrote:

    > Da się używać, ale to raczej zabawka.

    Jest to na tyle dokładne, żeby wiertło wyszło dokładnie w tym samym
    miejscu po drugiej stronie płytki, nie masakrując ścieżki zaraz obok?
    Oczywiście mówimy o małych przelotkach o średnicy rzędu 40-50 milsów.

    Bo na razie stosuję metodę ręcznego wiercenia z obydwu stron, tak aby
    otwory spotkały się wewnątrz laminatu. Sprawdza się, ale na dłuższą metę
    strasznie upierdliwe...

  • 22. Data: 2018-01-15 21:26:11
    Od: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 15.01.2018 o 19:32, Atlantis pisze:

> [...]
    >
    > Bo na razie stosuję metodę ręcznego wiercenia z obydwu stron, tak aby
    > otwory spotkały się wewnątrz laminatu. Sprawdza się, ale na dłuższą metę

    Przy tych rozmiarach nie zawracaj sobie głowy tą zabawką!

    Pozdrawiam
    G.B.

  • 23. Data: 2018-01-16 12:14:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-01-15 o 19:32, Atlantis pisze:
    > Oczywiście mówimy o małych przelotkach o średnicy rzędu 40-50 milsów.

    Dla mnie typowe to 20 a duże to 28 :)
    P.G.

  • 24. Data: 2018-01-16 13:56:19
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 16.01.2018 12:14, Piotr Gałka wrote:

    > Dla mnie typowe to 20 a duże to 28 :)

    Ale płytki pewnie już robione w fabryce, a nie samodzielnie, domową
    metodą? ;)

  • 25. Data: 2018-01-16 15:15:52
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-01-16 o 13:56, Atlantis pisze:

    > Ale płytki pewnie już robione w fabryce, a nie samodzielnie, domową
    > metodą? ;)

    Ostatnie płytki domową robotą robiłem chyba gdzieś w 85 roku -
    jednostronne, ręcznie malowane :).
    P.G.

  • 26. Data: 2018-01-16 16:07:38
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Czy to jest cokolwiek warte? Przez internet ciężko oceniać sztywność
    > konstrukcji.
    >
    > Czasem coś wierce "z ręki" i nie zawsze wychodzi dobrze, tym bardziej że
    > to spora zabawka. Może taka pierdoła będzie jednak przydatna? Ktoś
    > posiada i ma opinie?

    Ja od tego zaczynałem. Nie wiem czy to samo logo było czy inne Chińczyk
    nalepił. Wyrzuciłem do kosza. Konstrukcja niestabilna. Celujesz w pad,
    wiertło zsuwa się z niego. Głowica nieprecyzyjna z dużym biciem bocznym.
    Przy dłuższym i cienkim wiertle końcówka zmienia się w pędzel - krąży
    wokół miejsca, które chcesz wiercić zamiast trafić w punkt. Jeśli
    skrócisz wiertło tak aby wystawało 3mm, to jest ok. Lepiej kupić coś w
    rodzaju Dremela ale z możliwością sprawdzenia wcześniejszego lub
    odesłania. Włóż wiertło typu 0.7mm, wysuń je na 3cm, daj maksymalne
    obroty. Jeśli będzie w osi wrzeciona, to bierz.

    W Dremelu będzie również problem ze statywem. Pewnie skończy się na tym,
    że będzie trzeba kupić jakiś starszy z epoki stabilnych, taki do zwykłej
    wiertarki i zamówić u lokalnego majstra adapter do wiertarki. Ja
    zamówiłem teflonowy z gwintem pod wiertarkę w środku. Sprawdza(ł) się
    idealnie.

    Potem i tak odpuściłem na rzecz CNC.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 27. Data: 2018-01-16 16:46:36
    Od: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 16.01.2018 o 16:07, Marek S pisze:

> [...]
    > wiertarki i zamówić u lokalnego majstra adapter do wiertarki. Ja
    > zamówiłem teflonowy z gwintem pod wiertarkę w środku. Sprawdza(ł) się

    Potwierdzam
    G.B.

  • 28. Data: 2018-01-16 19:40:13
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

> [...]
    > wiertarki i zamówić u lokalnego majstra adapter do wiertarki. Ja
    > zamówiłem teflonowy z gwintem pod wiertarkę w środku. Sprawdza(ł) się

    Albo nie bawić się w rzeźbiarstwo, kupić Proxxona MB200 i wiertarkę IB/E
    i mieć święty spokój :-)

    Paweł

  • 29. Data: 2018-01-16 20:57:42
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Albo nie bawić się w rzeźbiarstwo, kupić Proxxona MB200 i wiertarkę IB/E
    > i mieć święty spokój :-)

    Racja. Szczególnie, ze Dremel/podróba wcale tani nie jest. Zaoszczędzimy
    stówę czy dwie ale bez gwarancji na sukces.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek