  • 81. Data: 2012-02-22 19:07:34
    Temat: Re: Masz firmowe auto? Uważaj, bo zapłacisz dodatkowy podatek
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2012-02-21 09:34, WW pisze:

    > Owszem i to dość dokładnie. Robię to zawodowo od wielu lat.
    > Zdajesz się nie dostrzegać faktu, że pracownik, poza tym, że przez te
    > dwie godziny zużywa prąd i komputer, to też nie pracuje!
    > Zatem kradnie pracodawcy wynagrodzenie za dwie godziny dziennie co daje
    > 12 godzin tygodniowo i 48 godzin miesięcznie. Powtórzę, przez 48 godzin
    > - 6 dni roboczych w miesiącu - pracownik nic nie robi i oczekuje za to
    > zapłaty. Dodatkowo przez te 48 godzin nie wypracowuje zysku, powodując
    > dalsze straty.

    i ten oszust pracodawca też wlicza w koszty wypłatę. Proponuje ustawowo
    oznaczyć, że pracownik opierdala się w pracy przez co najmniej 10% czasu
    i ustawowo zabronić odliczania 10% pensji pracownika.

    Co za bzdury tu piszecie! Głowa boli jak się to czyta! Najlepiej
    opodatkować zysk 100% podatkiem. Brak "prywatnych" pieniędzy pomoże
    utrzymać budżet, urzędy państwowe i całą tą bandę darmozjadów.

  • 82. Data: 2012-02-22 19:08:28
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > Bo pracownik to robot który ma pracować cały czas i już.

    ale jak zaczniesz nowy wątek pt. "pracodawca złodziej każe mi pracować
    przez 8h dziennie" to będzie dużo utyskiwań jaki on jest zły

  • 83. Data: 2012-02-22 19:17:39
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > Pudło, to mój czas wolny. :-)
    > Jednak ciesze się, że podobnie jak ja, uważasz tak spędzony czas w pracy
    > za zwykłe złodziejstwo.

    czyli nie ma pracy w której pracownik może się nudzić ?

    A co z czasem na przerwę ?

    A może siedzę w sklepie i nie ma teraz klientów. W tym czasie pracodawca
    pozwala mi wchodzić na NK i FB. Co z tym ?

    Dajmy spokój ! A co z firmowym e-mailem ? Odebrałem 2 prywatne maile.
    Czy już mam płacić ?

  • 84. Data: 2012-02-22 20:09:05
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > Wczoraj, na parkingu narciarskim w Kamieńsku, tylko w jednym szeregu na
    > 34 stojące samochody - 23 były "służbowe". Nawet furgonetki stały.
    >
    > Dość akceptowania złodziejstwa.

    zazdrość Cie zżera ??

    Patrz na czubek swojego nosa i wara od innych. To już ich biznes czym
    jadą na narty.

    Ja chce móc jechać na pizze, na kanapke w przerwie. I to biznes pomiędzy
    mną a pracodawcą. I ministrowi finansów gówno do tego.

    U nas powszechne jest złodziejstwo systemu. ZUS to chyba jedyna
    dozwolona piramida finansowa w której nowi członkowie opłacają wypłaty
    dla starych członków. To jest złodziejstwo !

  • 85. Data: 2012-02-22 20:28:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mruk,

    [...]

    > U nas powszechne jest złodziejstwo systemu. ZUS to chyba jedyna
    > dozwolona piramida finansowa w której nowi członkowie opłacają wypłaty
    > dla starych członków. To jest złodziejstwo !

    Nie to skutek zaledwie niecałych 100lat istnienia państwa przerwanego
    na dokładkę wojną światową. Od 1945 roku nie było dobrobytu
    wystarczajacego na spłacenie pozyczki pokoleniowej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 86. Data: 2012-02-22 21:36:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Hello Mruk,
    >
    > Wednesday, February 22, 2012, 8:09:05 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie to skutek zaledwie niecałych 100lat istnienia państwa

    Po 200 latach skutek byłby dwa razy większey, w sensie zadłużenia państwa.

  • 87. Data: 2012-02-22 23:52:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Feb 2012, Icek wrote:

    > Dobrze, ze nikt nie chce opodatkować posiadających linuxa bo jest za darmo.

    Było :)
    I, niezależnie od podważania "słuszności" opodatkowywania różnych
    świadczeń, akurat tu jest jasność i część grupowiczów strzela kulą
    w płot, mieszając ze sobą świadczenia "naprawdę darmowe" od
    "nieodpłatnych".
    Różnica została jasno wyłożona w wyroku NSA w sprawie o próbę
    opodatkowaia freeware (właśnie linuksa :>, wskutek różnych
    wątpliwości i "pomysłów" podatnik wpisał go do ewidencji,
    zaś US postanowił nadać mu wartość).

    Otóż świadczenie jest darmowe, jeśli *KAŻDEMU* chętnemu spełniające
    *obiektywne*, niedyskryminujące i nie powiązane z inną umową
    warunku udostępniasz nieodpłatnie *to samo*.
    Formalnie NSA wywiódł, że w takim przypadku tak zwyczajnie i po
    prostu "wartość rynkowa" wynosi zero.

    Udostępnianie czegoś tylko pracownikom ewidentnie stoi w sprzeczności
    z tym wymogiem.

    > Albo szperających w internecie bo w sumie to płacisz za przyłącze do sieci
    > ale strony już oglądasz za darmo.

    To jest osobna sprawa, AFAIR istnieją korzystne dla podatników wyroki
    "europejskie" dotyczące VAT - o ile korzystanie nie wiąże się
    z przyrostem należności (opłat), nie widać podstaw do opodatkowania.
    W zakresie podatku dochodowego moze być gorzej, bo prawo krajowe
    po pierwsze nie jest chyba dość ścisłe, ale akurat co do amortyzacji
    wydaje się, że zarzut jest również "obranialny".

    pzdr, Gotfryd

  • 88. Data: 2012-02-23 00:02:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Feb 2012, Icek wrote:

    > z autem. Mam przerwe, jade firmowym autem na gyrosa na koniec ulicy. Zużywam
    > firmowe auto. Jak mam policzyć ile mam zapłacić ?

    "Zużycie" IMVHO można próbować obronić, kosztów eksploatacji nie bardzo.

    > Idziemy i ustalamy ile by
    > mnie kosztowała wypożyczalnia samochodów ?? Bezsens.

    Ale to jedna z metod wyceny :), i to podatnikowi przypada możliwość
    obrony korzystniejszej wersji.
    Strzał w stopę natępuje właśnie w tym miejscu, w którym podatnik
    twierdzi że "nie da się" *wyliczyć* kosztów użytkowania auta.
    No jak się "nie da", to ustawa przewiduje właśnie "wartość
    rynkową". "Sam pan chciał, podatniku" ;)
    Co innego, jak podatnik twierdzi że *da* się to policzyć
    i na dowód pokazuje ścisłe ewidencje, takie cóś IMVHO raczej
    trudno podważyć.

    > A jak biuro pobiera energię poza godzinami pracy (ktoś zostawił bezmyślnie
    > włączoną klimatyzację). To czy to można wliczyć ??

    Do czego, do kosztów?
    Tak.
    Metoda działa tu inaczej: to nie jest tak, że koszt się "znosi"
    w sposób automagiczny, on musi zostać *wykazany*, zaś ewentualne
    kwoty o których dyskutowano w wątku wynikają z przychodów.
    I te przychody wykazuje się *oddzielnie*.

    Koszt jest, nikt nad nim nie dyskutuje, koszt ten nie został
    poniesiony w celu innym niż DG (w szczególności w celu przeznaczenia
    na INNE cele zarobkowe ani na rzecz INNYCH podmiotów, takich
    jak pracownicy).
    Sprawa jest prosta: skoro było "bezmyślnie", to mamy szkodę.
    W zależności od tego, czy prawo pracy dopuszcza, mamy możliwość
    żądania odszkodowania od "kogoś" lub nie.
    W przypadku braku możliwości jest... brak możliwości.
    Kropka.
    W przypadku możliwości, mamy zaś przychód uboczny, który w odróżnieniu
    od przychodów z działalności podstawowej DG uzyskiwany jest "kasowo",
    z dniem uzyskania, a nie z dniem powstania należności - sprawdź
    w ustawie, art.14.
    Czyli dopóki odszkodowania za bezmyślną szkodę nie uzyskamy,
    nie ma przychodu ktory "zniesie" ten koszt.

    pzdr, Gotfryd

  • 89. Data: 2012-02-23 00:08:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Feb 2012, WW wrote:

> [...]
    > godziny zużywa prąd i komputer, to też nie pracuje!
    > Zatem kradnie pracodawcy wynagrodzenie za dwie godziny dziennie

    ...i tu kwestię podatkową wyłożyłem w poście obok.
    Chcesz czy nie, *odszkodowanie* zalicza się do *przychodu*
    w momencie uzyskania, a nie w momencie powstania należności,
    tak jak jest przy przychodach podstawowych z DG.
    Przychód podkreślam, bo ktoś (nie pamiętam czy Ty) tu pisał
    o "zysku", a przy podatkach to *tak prosto* nie działa (mimo
    że skutek "rozumowo" potrafi wyjść ten sam, różnice
    "papierkowe" wynikłe właśnie z momentów określania obowiązku
    podatkowego i prawa zaliczania w koszty dają ciekawe wyniki).

    > Dodatkowo przez te 48 godzin nie wypracowuje zysku, powodując dalsze straty.

    ...o toto.
    Nie ma mowy o "zysku", a co najwyżej "przychodzie" (koszty liczymy
    OSOBNO, o czym przypominam raz jeszcze!)

    pzdr, Gotfryd

  • 90. Data: 2012-02-23 00:15:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Feb 2012, yabba wrote:

    > Ja czekam aż US dobierze się do służbowej herbaty, długopisów i papieru
    > toaletowego.

    2+1 trafiony zatopiony ;)
    2x załapałeś się na "syndrom kanapek" (objaw występuje na .podatki,
    we flejmach czasami ktoś pyta czy kanapki robione dzieciom do
    szkoły są opodatkowane), no i 1x na wrzucenie narzędzi do worka
    z innymi rzeczami.

    Otóż dostarczenie napojów (ze szczególnym wskazaniem minimów
    dla pewnych kategorii pracowników, np. w upały na otwartej
    przestrzeni) wynika z KP i przepisów BHP, to nie jest swobodna
    ocena pracodawcy.
    Z tego samego powodu okulary *dla pracownika* pracującego przy
    kompie są kosztem (i nie są przychodem pracownika).
    Nie, nie pytaj mnie dlaczego akurat tak minister postanowił,
    i to wcale nie w sprawie podatkowej - ale tak to działa.
    Minister KAZAŁ zadbać o okulary i napoje, więc to DLATEGO
    nie jest przychód pracownika. Podobnie, jak rzeczone kanapki
    dla dzieci, które wynikają z KRiO.

    Długopis zaplątał się tu przypadkiem, przecież to jest
    zwykłe narzędzie, a wyjaśnienie dlaczego nadużywanie do
    celów osobistych nie powoduje przychodu w firmie (pracownika
    to osobna sprawa, o ile używa osobiście) opisalem obok :D

    pzdr, Gotfryd