  • 71. Data: 2012-02-20 18:05:50
    Temat: Re: Masz firmowe auto? Uważaj, bo zapłacisz dodatkowy podatek
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2012-02-20 14:40, Tomasz Finke pisze:

    > Ale firma wrzuca w koszty amortyzację komputera, prąd i koszty
    > utrzymania sieci pomniejszając sobie podstawę do opodatkowania,
    > więc to jest problem US.

    jeżeli koszt jest wydatkiem pracodawcy to powinien być kosztem w US.

    Nie zawsze dany koszt jest jakiśtam super duper potrzebny. Podawałem
    przykład z autem. Mam przerwe, jade firmowym autem na gyrosa na koniec
    ulicy. Zużywam firmowe auto. Jak mam policzyć ile mam zapłacić ? Idziemy
    i ustalamy ile by mnie kosztowała wypożyczalnia samochodów ?? Bezsens.

    A jak biuro pobiera energię poza godzinami pracy (ktoś zostawił
    bezmyślnie włączoną klimatyzację). To czy to można wliczyć ??

    Icek

  • 72. Data: 2012-02-21 09:34:40
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-02-20 16:20, Bydlę pisze:

    > Załóżmy, że firma pracuje od 8 do 16. I w tym czasie zużywa prąd,
    > komputery, natomiast łącze do Internetu ma opłacone ryczałtem na miesiąc.
    > Potrafisz wykazać różnicę w należnych daninach dla fiskusa w sytuacji,
    > gdy pracownicy nie używają księgimord w ogóle, i w sytuacji, gdy wiszą
    > tam (na księdze mord) 2 godziny dziennie?

    Owszem i to dość dokładnie. Robię to zawodowo od wielu lat.
    Zdajesz się nie dostrzegać faktu, że pracownik, poza tym, że przez te
    dwie godziny zużywa prąd i komputer, to też nie pracuje!
    Zatem kradnie pracodawcy wynagrodzenie za dwie godziny dziennie co daje
    12 godzin tygodniowo i 48 godzin miesięcznie. Powtórzę, przez 48 godzin
    - 6 dni roboczych w miesiącu - pracownik nic nie robi i oczekuje za to
    zapłaty. Dodatkowo przez te 48 godzin nie wypracowuje zysku, powodując
    dalsze straty.
    To tylko czubeczek góry lodowej.

    No, ale to temat na zupełnie inną grupę.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik

  • 73. Data: 2012-02-21 10:47:38
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 21-02-2012 o 09:34:40 WW <w...@v...pl> napisał(a):

    > Powtórzę, przez 48 godzin - 6 dni roboczych w miesiącu - pracownik nic
    > nie robi i oczekuje za to zapłaty. Dodatkowo przez te 48 godzin nie
    > wypracowuje zysku, powodując dalsze straty.

    Ale pytanie było o fiskusa a nie o pracodawcę.

    --
    SW3
    ----

  • 74. Data: 2012-02-21 12:21:32
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-02-21 10:47, SW3 pisze:

    > Ale pytanie było o fiskusa a nie o pracodawcę.

    Znasz pojecie "Nie osiągniecie należnego zysku"?
    Możesz mi wierzyć, fiskus zna go doskonale.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 75. Data: 2012-02-21 17:05:51
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    WW wrote:

> [...]
    > - 6 dni roboczych w miesiącu - pracownik nic nie robi i oczekuje za to
    > zapłaty. Dodatkowo przez te 48 godzin nie wypracowuje zysku, powodując

    Bo pracownik to robot który ma pracować cały czas i już.

    > To tylko czubeczek góry lodowej.

    Istotnie. Nieodróżnianie pracownika od młotka to czubek góry lodowej :) W końcu
    i to i to to "zasób", po co odróżniać.

    \SK

  • 76. Data: 2012-02-22 10:21:29
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-02-21 17:05, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Bo pracownik to robot który ma pracować cały czas i już.

    Dokładnie tak. Bo jak skończy pracę, to też będzie chciał, aby
    sprzedawczyni w sklepie obsłużyła go natychmiast, zamiast gadać z
    koleżanką przez telefon.

    > Istotnie. Nieodróżnianie pracownika od młotka to czubek góry lodowej :)
    > W końcu i to i to to "zasób", po co odróżniać.

    W końcu za to właśnie bierze pensje a nie za surfowanie po sieci.

  • 77. Data: 2012-02-22 10:43:34
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-02-15 09:10, WW pisze:

    > Masz racje.
    >
    > Wczoraj, na parkingu narciarskim w Kamieńsku, tylko w jednym szeregu na
    > 34 stojące samochody - 23 były "służbowe". Nawet furgonetki stały.
    >
    > Dość akceptowania złodziejstwa.
    Napisałeś tego posta o 9:10. Czy przypadkiem nie są to godziny pracy?
    Czy przypadkiem nie zrobiłeś tego z służbowego komputera? Okradłeś NAS
    marnując swój czas pisząc tutaj, zamiast w tym czasie zarobić na czymś i
    odprowadzić od tego zarobku podatek!
    A czy odprowadziłeś należny podatek od darmowego dostępu do usenetu? :P

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 78. Data: 2012-02-22 11:15:24
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-02-22 10:43, BartekK pisze:

    > Napisałeś tego posta o 9:10. Czy przypadkiem nie są to godziny pracy?

    Pudło, to mój czas wolny. :-)

  • 79. Data: 2012-02-22 11:26:00
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/16/2012 10:24 AM, WW wrote:

    > Czyli okradanie państwa, czyli nas wszystkich, to nie kradzież?

    Złodziej okradł złodzieja. Wszczonsające!

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 80. Data: 2012-02-22 11:42:16
    Od: WW <w...@v...pl>

> [...]
    > odprowadzić od tego zarobku podatek!
    > A czy odprowadziłeś należny podatek od darmowego dostępu do usenetu? :P

    Jednak ciesze się, że podobnie jak ja, uważasz tak spędzony czas w pracy
    za zwykłe złodziejstwo.