  • 21. Data: 2009-03-27 11:03:04
    Temat: Re: Marcowy numer Motocykla
    Od: moon48 <m...@g...com>

    Mystik: dziękuję.

    Od siebie pragnę jedynie dodać, że Motocykl to jest Motorrad i, co
    normalne zresztą w branży (vide Auto Świat i Auto Bild), korzystają ze
    wspólnego składu materiałów.

    Do merytorycznej dyskusji nie mogę się włączyć, bo jeszcze nie
    posiadam 690tki. Jeszcze ;)

  • 22. Data: 2009-03-27 11:29:13
    Od: "Wojciech G." <w...@w...ursynet.com>

    Użytkownik "Ozz" napisał :
    > Przede wszystkim nalezy zwrocic uwage na jedna SENSACYJNA wrecz kwestie
    > jak na artykul w Motocyklu. Otoz nie wygral w tym porownaniu sprzet BMW.
    > Zadziwiajace. Wiem, ze w porownaniu nie bralo udzialu BMW, ale w tej
    > gazecie musi wygrac. Dziwne, bardzo dziwne.

    Nie ma powodów do niepokoju. Kolejny, kwietniowy numer jest, w zasadzie,
    cały poświęcony różnym modelom BMW. Najpierw nowe K1300S rozkłada w
    bezpośrednim porównaniu Buzę i ZZRa, potem porównanie średniego GSa do
    dużego i do ADVa. Dla niepoznaki w dalszej części numeru jednocylindrowe
    G650 Xmoto przegrywa z dwucylindrowymi fałkami od Aprilii i KTM. Ale
    przegrywa też z europejczykami, nie tam z jakimiś skośnymi. Potem
    bałwochwalczy tekst o BMW LoRider. Zaraz po tym następują wyniki dorocznego
    plebiscytu Best Bikes 2009. BMW wygrywa w kategoriach 'Enduro i Supermoto'
    oraz w 'Turystyczne'. Niejako na osłodę pozostaje test nowego KTM 1190 RC8R
    oraz Ducati 1198 S. Ale to też, cholera ciężka, europejczyki. No żesz w
    mordę. Na kolejnych stronach pojawia się test Triumpha Street Triple R.
    Znowu Europa !

    Ja nie wiem, chyba nie warto kupować, ani słowa o nowych wycięciach w
    owiewce tegorocznego modelu Suzuki, Hondy czy Kawasaki. Same bzdety o
    ABSach, Paraleverach, elektronice w zawieszeniach i hamulcach. Słowem też
    nie napomknęli o nowym modelu Harleya o trafiającej do wyobraźni nazwie
    FLXSRTWKLHTPXSZUI. Żenada !!!
    ;-)
    --
    PZDR
    Wojciech G.

  • 23. Data: 2009-03-27 12:19:37
    Od: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl>

    Ireneusz Dyła pisze:

    > Rzeczywiście, zapomniałem, że na tym forum należy byc niezwykle
    > precyzyjnym.

    Pytałem nie z przekory a prawdziwego zainteresowania. Z licznych
    wcześniejszych dyskusji wiem, że walory 620 w wersji SC są wyżej
    oceniane niż 640, którą posiadam

    > Artykuł potwierdził, że stary silnik lc4 (bez znaczenia czy 620 czy 640)
    > lepiej
    > idzie na gumę i łatwiej można dozować ilość kucy na tyle, ale też można go
    > łatwo
    > zdusić gwałtownie odwijając manetę. Tak mam u siebie w lc4 adv. Trochę
    > lepiej
    > jest po zmianie wydechu na DAM-a.

    Również mam DAMMa oraz porównanie z innym 640 z wydechem Higashi (jak
    nie pomyliłem nazwy). Mogę tylko potwierdzić, że ceny DAMMa bie wzięły
    się z powietrza :-)

    11% wzrostu masy to konkret, rozkład masy- to wrażenie, może trafne,
    może poprawia to trakcję. Z błota jednak łatwiej wyciągnąć 620- tu chyba
    nie dyskutujemy.

> [...]
    > sprzęta ma rozłożenie mas czyli zwyczajne jego wyważenie. Co z tego, że
    > cała koza jest stosunkow lekka jak ma wysoko środek ciężkości,
    > który będzie Cię poniewierał na każdym nawrocie. Mój stary lc4 zaczyna
    > mnie straszyć w terenie jak ma więcej niż 10 l w baku. Ostatnio o tym
    > zapomniałem i złamałem łapę, a w terenie raczej się łamiemy
    > przy konkretnych glebach, a nie przewracaniu sprzęta na postoju. Być może
    > walory trakcyjne lżejszego kompetyszyna o wysokim środku ciężkości nie
    > przewyższają na winklu cięższego ale niższego 690, ale przy przelatywaniu

    Wybacz, dziwisz się że LC4 640 w wersji Adventure (duuuży 28-litrowy
    baniak + masa owiewek) ma wysoko środek ciężkości? Chciałbyś z pełnym
    zbiornikiem mieć lekkość, łatwość nawrotów, itd. Sprawdź może katalogową
    wagę z paliwem swego Adventure, porównaj ze 136kg 620SC
    Mam dostęp naprzemienny do dwóch LC4 640. Jeden z 99roku- standardowy,
    jedyna zmiana to wydech Higashi. Drugi 2001rok- ale DAMM, aluminiowy
    subframe, brak kierunków, lusterek, zegarów, ale ma większy (cięższy)
    bak Acerbisa 18-litrowy. Silniki te same, różnica w wadze- może kilka
    kilogramów. Różnicę w sposobie jazdy- odczuje nawet laik.

    Spotkałeś się w praktyce z 620 SC, taką jeźdźącą, z mocą 27KM, jak
    podaje tabelka? W tekście było wzmianka o odblokowaniu w serwisie
    (strasze utrudnienie, wielkie koszty,...), autorzy zapomnieli o fakcie
    zdejmowania tej blokaty na etapie przygotowywania sprzętu do pierwszej
    sprzedaży. Czekać tylko, by przy okazji kolejnego testu wypomni się EXC
    blokadę do chyba ?13kW?
    Kanapa w 690 niższa, a jak wygląda sprawa prześwitu. Skrzynia 6-biegowa-
    czy zastosowano nadbieg, mocniej trzeba wachlować biegami. Mniejszy skok
    tylnego amortyzatora, a większa masa całości- czy występują problemy z
    dobijaniem, jak z żywotnością utwardzanego amora... Te tematy nie
    zostały poruszone

    > Proponowałbym słowo: subiektywne odczucia. Bo w przeciwnym wypadku
    > należałoby zacząć wielką dysputę na temat charakteru prawdy obiektywnej.
    > Artykuł nie jest rozprawą naukową. Ktoś się karnął i napisał jak to przeżył.
    > Ktoś inny chciałby to przeczytać. To wszystko.

    Subiektywnie można napisać: podoba mi się kratownicowa rama, mam wrażenie,
    że środek ciężkości jest niżej. Ale skwitować różnicę 16kg wagi- możemy
    kupić
    Acrapovica i zrobi się tylko 10kg- to jest właśnie brak rzetelności. Do
    620 TEŻ można zastosować lekki wydech. Autor o tym nie wiedział?
    O ile pamiętam w tych wersjach zastosowano 3 programy map zapłonu
    (ekonomiczny, uniwersalny, wariat), co sugeruje szerokie spektrum
    zastosowań. Zbyt sztywna rama, powodująca pogorszenie trakcji (co
    musieli przyznać autorzy), będzie utrudnieniem dla użytkowników dwóch
    pierwzych programów, a jednocześnie pozbawią się mocy i żywiołowości
    silnika. Brak o tych aspektach wzmianki.
    Jeśli Twój 690 ma te ustawienia- napisz więcej, dla tego zadawałem
    pytanie o obserwacje

    --
    AL F650 & LC4

  • 24. Data: 2009-03-27 15:19:38
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    Spider A.J. pisze:
    > "(pj)" <j...@g...com> wrote
    >
    > Tu akurat nie masz racji, nie zostaly naruszone.
    > Ogolnie przyjeta praktyka, jak pudelkow czy kozaczkow nie stac na
    > kupienie zdjec orginalnych to daja skana calej strony z fakena :-P

    ale co Ty do mnie rozmawiasz?!?

    --

    pozdr
    pj

  • 25. Data: 2009-03-27 18:03:03
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-27 10:55:41 +0100, "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl> said:

> [...]
    > też można go
    > łatwo zdusić gwałtownie odwijając manetę.

    Chyba sam powinieneś doskonale wiedzieć, że w przypadku tego motocykla
    bardzo duże znaczenie ma założony gaźnik - diametralnie zmienia sie
    charakter, w zależności czy to mułowate BST, chimeryczne PHM, czy
    pełnokrowisty FCR (a i TM ludzie wkładają, choć zdaje się fabryka ich
    nigdy nie montowała).

> [...]
    > który będzie Cię poniewierał na każdym nawrocie. Mój stary lc4 zaczyna
    > mnie straszyć w terenie jak ma więcej niż 10 l w baku.

    Irku, przoszę Cie, nie porównuj wyprawówki Adv z anorektycznym (w
    kategoriach LC4) SuperCompetition, to nie ma najmniejszego sensu. AFAIR
    jest ze 40 kg różnicy pomiędzy tymi sprzętami.

> [...]
    > Artykuł nie jest rozprawą naukową. Ktoś się karnął i napisał jak to przeżył.
    > Ktoś inny chciałby to przeczytać. To wszystko.

    IMHO jest poważna różnica między opisem lajkonickich subiektywnych
    wrażeń, a dziennikarską recenzją. W stosunku do tej drugiej,
    poprzeczka leży znacznie wyżej.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 26. Data: 2009-03-27 20:24:07
    Od: Ozz <o...@t...pl>

    Wojciech G. pisze:

    > Na kolejnych stronach pojawia się test
    > Triumpha Street Triple R. Znowu Europa !

    Nad tym z kolei onanizuja sie Anglicy. Za kazdym razem jak wyskocze do
    Anglii i przy okazji kupie kilka ich gazetek, wiem, ze przynajmniej w
    Superbike bedzie kilka tekstow pochwalnych na czesc Triumpha 675 :)
    Az sie boje, ze od ktoregos numeru zaczna dodawac wkladke 32 strony o
    Triumphie :)

    --
    Ozz
    GSX600F

  • 27. Data: 2009-03-28 08:41:42
    Od: "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl>

> [...]
    > pomyliłem nazwy). Mogę tylko potwierdzić, że ceny DAMMa bie wzięły się z

    Przestań mnie przedrzeźniać ;-) też mam Higashi (a raczej miałem bo się
    rozleciał) i tez swierdzam, że Higashi raczej hałasuje, a DAM jedzie

> [...]
    > zbiornikiem mieć lekkość, łatwość nawrotów, itd. Sprawdź może katalogową
    > wagę z paliwem swego Adventure, porównaj ze 136kg 620SC

    No dobrze, żeby już nie brnąć dalej pozostanę przy innych wrażeniach co
    do silników, tym bardziej, że mój 690 to supermoto (co być może Ci umknęło)

> [...]
    > tych aspektach wzmianki.
    > Jeśli Twój 690 ma te ustawienia- napisz więcej, dla tego zadawałem pytanie

    To co Cie interesuje, nie zostało poruszone bo Panowie kierowcy to
    dziennikarze a nie zawodnicy. Powiem szczerze (a zwrócił mi ktoś już
    na to uwagę kilka lat temu jak marudziłem na zbyt wiotką ramę), że żeby
    dojść do limtów ramy trzeba najpierw pokonać limity zawieszenia, a żeby
    dojść do limitów zawieszenia to trzeba je zmusić do pracy. Żeby je zmusić
    do pracy to trzeba jechać, a nie się wozić.
    To co 90% kierowców określa wiotką ramą jest związane ze złymi nastawami
    zawieszeń. To co 90% kierowców określa pracą zawieszenia jest tylko zwykłą
    amortyzacją. Tak naprawdę tylko zawodnicy mogą się sensownie na ten
    temat wypowiadać. Reszta powtarza to co wyczytała albo usłyszała, ale nie
    doznała. Tak jednak jest w tym światku, że człowiek lepiej sie czuje jak
    walnie
    tekst na temat wiotkiej ramy, albo, że zawias mu się skończył i nie idzie
    jechać ;-)
    Wszsycy znają zasady tej gry i je akceptują. Stąd tyle dziwnych tekstów i
    w prasie fachowej i popularnej. Wypowiadając się tym wątku gram w te same
    klocki, zakładając, że pytający o skan artykułu jest raczej zainteresowany
    beletrystyką motocyklową. To tyle. Jest +10 idę pojeździć ;-)

    PS. Nigdy nie zabieram głosu w wątkach technicznych bo tu uznaję większą
    wiedzę kolegów z grupy, ale na temat wyższości jednej technologii
    nad drugą już mogę sobię pobujać bez konsekwencji ;-)

    Pozdrawiam
    Irek i ktm-y

  • 28. Data: 2009-03-29 22:34:59
    Od: moon48 <m...@g...com>

    podłączając się do wątku rzetelności prasy motoryzacyjnej (bo nie
    tylko motocyklowej), to prasa niemiecka i amerykańska są najbardziej
    stronniczymi (czytaj: sponsorowanymi) na świecie. lepiej rozeznaję się
    w tej samochodowej gałęzi i w zasadzie jedyny w 95% rzetelnie oddający
    realia magazyn to brytyjski car magazine. 5% należy im odjąć za
    podprogowe sygnały przedstawiające w korzystniejszym świetle rodzimy
    przemysł (ostatni jaguar xfr) czy design (ford focus). choć focus st
    akurat regularnie dostaje w ciry od golfa gti ;>
    więc cóź, czytajmy bike magazine. niestety nie zawsze dostępny w
    empiku. tam przynajmniej testują na drogach podobnie gównianych do
    naszych. mają lekkie spaczenie (prawie zawsze ścigacze są cacy a
    harleye są be), ale któż jakiegoś nie ma?
    szkoda tylko, że nie pisuje tam już bardzo barwnie opisujący swe
    przygody były kurier londyński, niezły chlor i sentymentalista dan
    walsh :(