-
Date: Fri, 27 Mar 2009 13:19:37 +0100
From: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0b2 (X11/20070313)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Marcowy numer Motocykla
References: <b...@y...googlegroups.com>
<gqfmj0$d69$1@inews.gazeta.pl> <gqfsv3$3h0$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<49cbf2fd$1@news.home.net.pl> <gqi8c5$93j$1@nemesis.news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <gqi8c5$93j$1@nemesis.news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 95.48.151.226
Message-ID: <49ccc468$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1238156392 95.48.151.226 (27 Mar 2009 13:19:52 +0100)
Organization: home.pl news server
Lines: 90
X-Authenticated-User: aluczak.motoakcent
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!ne
wsfeed.straub-nv.de!newsfeed01.sul.t-online.de!newsfeed00.sul.t-online.de!t-onl
ine.de!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!217.153.128.51.MISMATCH!nf1.ipartners.pl!ipart
ners.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:591265
[ ukryj nagłówki ]Ireneusz Dyła pisze:
> Użytkownik "Andrzej Luczak" napisał w wiadomości
>> Mógłbyś wyjaśnić jak artykuł potwierdził Twoje obserwacje? Wszak
>> odwołujesz się jeszcze do 640, a nie 620 jak w artykule
>
> Rzeczywiście, zapomniałem, że na tym forum należy byc niezwykle
> precyzyjnym.
Pytałem nie z przekory a prawdziwego zainteresowania. Z licznych
wcześniejszych dyskusji wiem, że walory 620 w wersji SC są wyżej
oceniane niż 640, którą posiadam
> Artykuł potwierdził, że stary silnik lc4 (bez znaczenia czy 620 czy 640)
> lepiej
> idzie na gumę i łatwiej można dozować ilość kucy na tyle, ale też można go
> łatwo
> zdusić gwałtownie odwijając manetę. Tak mam u siebie w lc4 adv. Trochę
> lepiej
> jest po zmianie wydechu na DAM-a.
Również mam DAMMa oraz porównanie z innym 640 z wydechem Higashi (jak
nie pomyliłem nazwy). Mogę tylko potwierdzić, że ceny DAMMa bie wzięły
się z powietrza :-)
>> Lekceważenie 16kg wagi w enduro trudno nawet komentować, dla
ułatwienia
>> podpowiem autorowi, że LC4 też można wyposażyć w Acrapovicia.
11% wzrostu masy to konkret, rozkład masy- to wrażenie, może trafne,
może poprawia to trakcję. Z błota jednak łatwiej wyciągnąć 620- tu chyba
nie dyskutujemy.
>
> Nieśmiało odważę się polemizować, że większe znaczenie od czystej wagi
> sprzęta ma rozłożenie mas czyli zwyczajne jego wyważenie. Co z tego, że
> cała koza jest stosunkow lekka jak ma wysoko środek ciężkości,
> który będzie Cię poniewierał na każdym nawrocie. Mój stary lc4 zaczyna
> mnie straszyć w terenie jak ma więcej niż 10 l w baku. Ostatnio o tym
> zapomniałem i złamałem łapę, a w terenie raczej się łamiemy
> przy konkretnych glebach, a nie przewracaniu sprzęta na postoju. Być może
> walory trakcyjne lżejszego kompetyszyna o wysokim środku ciężkości nie
> przewyższają na winklu cięższego ale niższego 690, ale przy przelatywaniu
> przez doły i pnie już jest odwrotnie.
Wybacz, dziwisz się że LC4 640 w wersji Adventure (duuuży 28-litrowy
baniak + masa owiewek) ma wysoko środek ciężkości? Chciałbyś z pełnym
zbiornikiem mieć lekkość, łatwość nawrotów, itd. Sprawdź może katalogową
wagę z paliwem swego Adventure, porównaj ze 136kg 620SC
Mam dostęp naprzemienny do dwóch LC4 640. Jeden z 99roku- standardowy,
jedyna zmiana to wydech Higashi. Drugi 2001rok- ale DAMM, aluminiowy
subframe, brak kierunków, lusterek, zegarów, ale ma większy (cięższy)
bak Acerbisa 18-litrowy. Silniki te same, różnica w wadze- może kilka
kilogramów. Różnicę w sposobie jazdy- odczuje nawet laik.
>> Tendencyjność ocen płynie prawie z każdego zdania, kompomitując autora
>> jako fachowca.
Spotkałeś się w praktyce z 620 SC, taką jeźdźącą, z mocą 27KM, jak
podaje tabelka? W tekście było wzmianka o odblokowaniu w serwisie
(strasze utrudnienie, wielkie koszty,...), autorzy zapomnieli o fakcie
zdejmowania tej blokaty na etapie przygotowywania sprzętu do pierwszej
sprzedaży. Czekać tylko, by przy okazji kolejnego testu wypomni się EXC
blokadę do chyba ?13kW?
Kanapa w 690 niższa, a jak wygląda sprawa prześwitu. Skrzynia 6-biegowa-
czy zastosowano nadbieg, mocniej trzeba wachlować biegami. Mniejszy skok
tylnego amortyzatora, a większa masa całości- czy występują problemy z
dobijaniem, jak z żywotnością utwardzanego amora... Te tematy nie
zostały poruszone
> Proponowałbym słowo: subiektywne odczucia. Bo w przeciwnym wypadku
> należałoby zacząć wielką dysputę na temat charakteru prawdy obiektywnej.
> Artykuł nie jest rozprawą naukową. Ktoś się karnął i napisał jak to przeżył.
> Ktoś inny chciałby to przeczytać. To wszystko.
Subiektywnie można napisać: podoba mi się kratownicowa rama, mam wrażenie,
że środek ciężkości jest niżej. Ale skwitować różnicę 16kg wagi- możemy
kupić
Acrapovica i zrobi się tylko 10kg- to jest właśnie brak rzetelności. Do
620 TEŻ można zastosować lekki wydech. Autor o tym nie wiedział?
O ile pamiętam w tych wersjach zastosowano 3 programy map zapłonu
(ekonomiczny, uniwersalny, wariat), co sugeruje szerokie spektrum
zastosowań. Zbyt sztywna rama, powodująca pogorszenie trakcji (co
musieli przyznać autorzy), będzie utrudnieniem dla użytkowników dwóch
pierwzych programów, a jednocześnie pozbawią się mocy i żywiołowości
silnika. Brak o tych aspektach wzmianki.
Jeśli Twój 690 ma te ustawienia- napisz więcej, dla tego zadawałem
pytanie o obserwacje
--
AL F650 & LC4
Następne wpisy z tego wątku
- 27.03.09 15:19 (pj)
- 27.03.09 18:03 de Fresz
- 27.03.09 20:24 Ozz
- 28.03.09 08:41 Ireneusz Dyła
- 29.03.09 22:34 moon48
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]