  • Date: Fri, 27 Mar 2009 13:19:37 +0100
    From: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Marcowy numer Motocykla

    Ireneusz Dyła pisze:

    > Rzeczywiście, zapomniałem, że na tym forum należy byc niezwykle
    > precyzyjnym.

    Pytałem nie z przekory a prawdziwego zainteresowania. Z licznych
    wcześniejszych dyskusji wiem, że walory 620 w wersji SC są wyżej
    oceniane niż 640, którą posiadam

    > Artykuł potwierdził, że stary silnik lc4 (bez znaczenia czy 620 czy 640)
    > lepiej
    > idzie na gumę i łatwiej można dozować ilość kucy na tyle, ale też można go
    > łatwo
    > zdusić gwałtownie odwijając manetę. Tak mam u siebie w lc4 adv. Trochę
    > lepiej
    > jest po zmianie wydechu na DAM-a.

    Również mam DAMMa oraz porównanie z innym 640 z wydechem Higashi (jak
    nie pomyliłem nazwy). Mogę tylko potwierdzić, że ceny DAMMa bie wzięły
    się z powietrza :-)

    11% wzrostu masy to konkret, rozkład masy- to wrażenie, może trafne,
    może poprawia to trakcję. Z błota jednak łatwiej wyciągnąć 620- tu chyba
    nie dyskutujemy.

> [...]
    > sprzęta ma rozłożenie mas czyli zwyczajne jego wyważenie. Co z tego, że
    > cała koza jest stosunkow lekka jak ma wysoko środek ciężkości,
    > który będzie Cię poniewierał na każdym nawrocie. Mój stary lc4 zaczyna
    > mnie straszyć w terenie jak ma więcej niż 10 l w baku. Ostatnio o tym
    > zapomniałem i złamałem łapę, a w terenie raczej się łamiemy
    > przy konkretnych glebach, a nie przewracaniu sprzęta na postoju. Być może
    > walory trakcyjne lżejszego kompetyszyna o wysokim środku ciężkości nie
    > przewyższają na winklu cięższego ale niższego 690, ale przy przelatywaniu

    Wybacz, dziwisz się że LC4 640 w wersji Adventure (duuuży 28-litrowy
    baniak + masa owiewek) ma wysoko środek ciężkości? Chciałbyś z pełnym
    zbiornikiem mieć lekkość, łatwość nawrotów, itd. Sprawdź może katalogową
    wagę z paliwem swego Adventure, porównaj ze 136kg 620SC
    Mam dostęp naprzemienny do dwóch LC4 640. Jeden z 99roku- standardowy,
    jedyna zmiana to wydech Higashi. Drugi 2001rok- ale DAMM, aluminiowy
    subframe, brak kierunków, lusterek, zegarów, ale ma większy (cięższy)
    bak Acerbisa 18-litrowy. Silniki te same, różnica w wadze- może kilka
    kilogramów. Różnicę w sposobie jazdy- odczuje nawet laik.

    Spotkałeś się w praktyce z 620 SC, taką jeźdźącą, z mocą 27KM, jak
    podaje tabelka? W tekście było wzmianka o odblokowaniu w serwisie
    (strasze utrudnienie, wielkie koszty,...), autorzy zapomnieli o fakcie
    zdejmowania tej blokaty na etapie przygotowywania sprzętu do pierwszej
    sprzedaży. Czekać tylko, by przy okazji kolejnego testu wypomni się EXC
    blokadę do chyba ?13kW?
    Kanapa w 690 niższa, a jak wygląda sprawa prześwitu. Skrzynia 6-biegowa-
    czy zastosowano nadbieg, mocniej trzeba wachlować biegami. Mniejszy skok
    tylnego amortyzatora, a większa masa całości- czy występują problemy z
    dobijaniem, jak z żywotnością utwardzanego amora... Te tematy nie
    zostały poruszone

    > Proponowałbym słowo: subiektywne odczucia. Bo w przeciwnym wypadku
    > należałoby zacząć wielką dysputę na temat charakteru prawdy obiektywnej.
    > Artykuł nie jest rozprawą naukową. Ktoś się karnął i napisał jak to przeżył.
    > Ktoś inny chciałby to przeczytać. To wszystko.

    Subiektywnie można napisać: podoba mi się kratownicowa rama, mam wrażenie,
    że środek ciężkości jest niżej. Ale skwitować różnicę 16kg wagi- możemy
    kupić
    Acrapovica i zrobi się tylko 10kg- to jest właśnie brak rzetelności. Do
    620 TEŻ można zastosować lekki wydech. Autor o tym nie wiedział?
    O ile pamiętam w tych wersjach zastosowano 3 programy map zapłonu
    (ekonomiczny, uniwersalny, wariat), co sugeruje szerokie spektrum
    zastosowań. Zbyt sztywna rama, powodująca pogorszenie trakcji (co
    musieli przyznać autorzy), będzie utrudnieniem dla użytkowników dwóch
    pierwzych programów, a jednocześnie pozbawią się mocy i żywiołowości
    silnika. Brak o tych aspektach wzmianki.
    Jeśli Twój 690 ma te ustawienia- napisz więcej, dla tego zadawałem
    pytanie o obserwacje

    --
    AL F650 & LC4