    From: "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Marcowy numer Motocykla
    Date: Sat, 28 Mar 2009 09:41:42 +0100

    Użytkownik "Andrzej Luczak" napisał w wiadomości
    > Również mam DAMMa oraz porównanie z innym 640 z wydechem Higashi (jak nie
    > pomyliłem nazwy). Mogę tylko potwierdzić, że ceny DAMMa bie wzięły się z
    > powietrza :-)

    Przestań mnie przedrzeźniać ;-) też mam Higashi (a raczej miałem bo się
    rozleciał) i tez swierdzam, że Higashi raczej hałasuje, a DAM jedzie

    > Wybacz, dziwisz się że LC4 640 w wersji Adventure (duuuży 28-litrowy
    > baniak + masa owiewek) ma wysoko środek ciężkości? Chciałbyś z pełnym
    > zbiornikiem mieć lekkość, łatwość nawrotów, itd. Sprawdź może katalogową
    > wagę z paliwem swego Adventure, porównaj ze 136kg 620SC

    No dobrze, żeby już nie brnąć dalej pozostanę przy innych wrażeniach co
    do silników, tym bardziej, że mój 690 to supermoto (co być może Ci umknęło)

    > O ile pamiętam w tych wersjach zastosowano 3 programy map zapłonu
    > (ekonomiczny, uniwersalny, wariat), co sugeruje szerokie spektrum
    > zastosowań. Zbyt sztywna rama, powodująca pogorszenie trakcji (co musieli
    > przyznać autorzy), będzie utrudnieniem dla użytkowników dwóch pierwzych
    > programów, a jednocześnie pozbawią się mocy i żywiołowości silnika. Brak o
    > tych aspektach wzmianki.
    > Jeśli Twój 690 ma te ustawienia- napisz więcej, dla tego zadawałem pytanie
    > o obserwacje

    To co Cie interesuje, nie zostało poruszone bo Panowie kierowcy to
    dziennikarze a nie zawodnicy. Powiem szczerze (a zwrócił mi ktoś już
    na to uwagę kilka lat temu jak marudziłem na zbyt wiotką ramę), że żeby
    dojść do limtów ramy trzeba najpierw pokonać limity zawieszenia, a żeby
    dojść do limitów zawieszenia to trzeba je zmusić do pracy. Żeby je zmusić
    do pracy to trzeba jechać, a nie się wozić.
    To co 90% kierowców określa wiotką ramą jest związane ze złymi nastawami
    zawieszeń. To co 90% kierowców określa pracą zawieszenia jest tylko zwykłą
    amortyzacją. Tak naprawdę tylko zawodnicy mogą się sensownie na ten
    temat wypowiadać. Reszta powtarza to co wyczytała albo usłyszała, ale nie
    doznała. Tak jednak jest w tym światku, że człowiek lepiej sie czuje jak
    walnie
    tekst na temat wiotkiej ramy, albo, że zawias mu się skończył i nie idzie
    jechać ;-)
    Wszsycy znają zasady tej gry i je akceptują. Stąd tyle dziwnych tekstów i
    w prasie fachowej i popularnej. Wypowiadając się tym wątku gram w te same
    klocki, zakładając, że pytający o skan artykułu jest raczej zainteresowany
    beletrystyką motocyklową. To tyle. Jest +10 idę pojeździć ;-)

    PS. Nigdy nie zabieram głosu w wątkach technicznych bo tu uznaję większą
    wiedzę kolegów z grupy, ale na temat wyższości jednej technologii
    nad drugą już mogę sobię pobujać bez konsekwencji ;-)

    Pozdrawiam
    Irek i ktm-y