-
11. Data: 2009-03-26 21:26:07
Temat: Re: Marcowy numer Motocykla
Od: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl>
Ireneusz Dyła pisze:
> Mam do czynienia z obydwoma silnikami i nie uważam tego
> artykułu za bezsensowny, wręcz przeciwnie - potwierdził
> moje obserwacje na tyle, że nie myślę już o tym, że mam
> popsuty motor. Stary 640 jest płynny ale słaby, nowy 690
> jest mocny ale taki trochę zerojedynkowy dzikus. Trzeba sobie
> powiedzieć co bardziej pasuje.
Mógłbyś wyjaśnić jak artykuł potwierdził Twoje obserwacje? Wszak
odwołujesz się jeszcze do 640, a nie 620 jak w artykule
Zwracam uwagę na "dramatyczny" opis wtopienia 620-ki- pierwsze zdanie tekstu
>Przypadkowy ruch nadgarstka i singiel zdechł ... 690 stoi 10m dalej na
twardym
Albo więc zerojedynkowy jest 620 albo jego kierowca d..a :-)
Lekceważenie 16kg wagi w enduro trudno nawet komentować, dla ułatwienia
podpowiem autorowi, że LC4 też można wyposażyć w Acrapovicia.
Tendencyjność ocen płynie prawie z każdego zdania, kompomitując autora
jako fachowca.
--
AL F650 & LC4
-
12. Data: 2009-03-26 21:35:41
Temat: Re: Marcowy numer Motocykla
Od: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl>
de Fresz pisze:
> Zresztą zestawienie motocykli też tak se dobrane, bo raczej mało kto
> będzie prowadził rozważania pomiędzy sprzętem nowym, a ~8 letnim. IMHO
> sensowniejsze byłoby porównanie z 625SXC.
Może to jednak nie takie głupie porównać stare, dobre, sprawdzone z
nowinką. Zapominając o określeniu "hardenduro" w stosunku do 690 to
dobór pojazdów ma sens. W pewnych grupach zastosowań 640 przegrał z 620,
w szranki wystąpił nowszy 690. Przyznanie mu palmy zwycięzcy w tych
samych zastosowaniach, co poprzedni pojedynek, jest lekko kontrowersyjne
--
AL F650 & LC4
-
13. Data: 2009-03-26 21:43:22
Temat: Re: Marcowy numer Motocykla
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2009-03-26 22:26:07 +0100, Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl> said:
> Zwracam uwagę na "dramatyczny" opis wtopienia 620-ki- pierwsze zdanie tekstu
> >Przypadkowy ruch nadgarstka i singiel zdechł ... 690 stoi 10m dalej
> na twardym
>
> Albo więc zerojedynkowy jest 620 albo jego kierowca d..a :-)
Niekoniecznie. Chociaż AFAIR w tych rocznikach już zdażały się Keihiny
FCR, to mógł być jeszcze na Del'Orto PHM - a te lubią czasem, jak się
odpuści z obrotów kichnąć i zgasnąć. Co np. właśnie w czasie
pokonywania przeszkody wodnej nie jest niczym radosnym, zwłaszcza w
wersjach bez psztyczka-elektryczka. Ten gaźnik jest całkiem fajny pod
względem oddawania mocy, ale jego fochy i gimnastyka przy strojeniu, to
materiał na powieść z gatunku thrillerów.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
14. Data: 2009-03-26 21:49:31
Temat: Re: Marcowy numer Motocykla
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2009-03-26 22:35:41 +0100, Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl> said:
>> Zresztą zestawienie motocykli też tak se dobrane, bo raczej mało kto
>> będzie prowadził rozważania pomiędzy sprzętem nowym, a ~8 letnim. IMHO
>> sensowniejsze byłoby porównanie z 625SXC.
> Może to jednak nie takie głupie porównać stare, dobre, sprawdzone z
> nowinką. Zapominając o określeniu "hardenduro" w stosunku do 690 to
> dobór pojazdów ma sens. W pewnych grupach zastosowań 640 przegrał z
> 620, w szranki wystąpił nowszy 690.
Tylko pominięcie poprzednika, chyba najbardziej dojrzałej wersji LC4 -
625 SXC jest moim zdaniem mało sensowne. Ktoś mający stosowne zasoby
gotówkowe, będzie raczej wybierał w tej samej kategorii pomiędzy 2-3
latkiem albo nówką. Również wśród posiadaczy starszych wersji, zmiana
najczęściej jest na model/rocznik oczko-dwa nowszy. Chyba że to tylko
takie porównanie ot tak, dla sportu. Podobne do tego z przed jakiegoś
czasu, gdzie na torze porównywali supersporty z połowy lat 90. i
współczesne.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
15. Data: 2009-03-26 22:50:57
Temat: Re: Marcowy numer Motocykla
Od: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl>
de Fresz pisze:
> Tylko pominięcie poprzednika, chyba najbardziej dojrzałej wersji LC4 -
> 625 SXC jest moim zdaniem mało sensowne. Ktoś mający stosowne zasoby
> gotówkowe, będzie raczej wybierał w tej samej kategorii pomiędzy 2-3
> latkiem albo nówką. Również wśród posiadaczy starszych wersji, zmiana
> najczęściej jest na model/rocznik oczko-dwa nowszy. Chyba że to tylko
> takie porównanie ot tak, dla sportu.
Myślę, że wybrano wariant bezpieczniejszy, starszy model, by tym lepiej
wypadł 690, co domyślnie da mu także fory w konkurencji z 640, 625.
Przynajmniej u tych wahających się używany 2-latek czy nówka salonowa. I
pojawił się problem- trzeba było podkulić ogon i niejednokrotnie
pochwalić staruszka :-).
Biorać pod uwagę przesłanie "testu", nie miał na celu przekazanie
rzetelnej informacji. Zauważyłem niemieckie nazwiska autorów
(przedruk?), nie znam źródła pierwotnego tekstu, może by mogło to coś
wyjaśnić. Chyba jednak zgodny jest z linią Motocykla, gdyż brakowało
... redakcja nie ponosi ...
--
AL F650 & LC4
-
16. Data: 2009-03-26 23:32:59
Temat: Re: Marcowy numer Motocykla
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2009-03-26 23:50:57 +0100, Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl> said:
> Zauważyłem niemieckie nazwiska autorów
I niemieckie rejestracje na którejś focie.
> (przedruk?), nie znam źródła pierwotnego tekstu,
Jak 1/3 w Motocyklu. Zapewne z germańskiego Motorrad (bodaj są w tej
samej grupie wydawniczej).
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
17. Data: 2009-03-27 09:40:07
Temat: Re: Marcowy numer Motocykla
Od: Ozz <o...@t...pl>
Andrzej Luczak pisze:
>
> Biorać pod uwagę przesłanie "testu", nie miał na celu przekazanie
> rzetelnej informacji.
"Jest wiele mozliwosci. Jakich? Bardzo wiele, roznych" cytat z Dziewczyn
do wziecia
Jeden artykul nie wypalil, wiec moze musieli przygotowac zastepnik "na
wczoraj".
> Zauważyłem niemieckie nazwiska autorów
> (przedruk?), nie znam źródła pierwotnego tekstu, może by mogło to coś
> wyjaśnić. Chyba jednak zgodny jest z linią Motocykla, gdyż brakowało
> ... redakcja nie ponosi ...
Przede wszystkim nalezy zwrocic uwage na jedna SENSACYJNA wrecz kwestie
jak na artykul w Motocyklu. Otoz nie wygral w tym porownaniu sprzet BMW.
Zadziwiajace. Wiem, ze w porownaniu nie bralo udzialu BMW, ale w tej
gazecie musi wygrac. Dziwne, bardzo dziwne.
Taka okazje stracili, wystarczylo wrzucic do porownania jakis sprzet
chocby tylko z nazwy przypominajacy enduro i dojebac konkurencji za brak
spelniania normy EURO 8, brak ABS w opisywanych motocyklach KTM i
zwyciestwo w kieszeni :)))))
--
Ozz
GSX600F
-
18. Data: 2009-03-27 09:55:41
Temat: Re: Marcowy numer Motocykla
Od: "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl>
Użytkownik "Andrzej Luczak" napisał w wiadomości
> Mógłbyś wyjaśnić jak artykuł potwierdził Twoje obserwacje? Wszak
> odwołujesz się jeszcze do 640, a nie 620 jak w artykule
Rzeczywiście, zapomniałem, że na tym forum należy byc niezwykle
precyzyjnym. Przepraszam, ale nie jestem ani zawodnikiem, ani fachowcem
w dziedzinie najnowszych technologii motocyklowych. Materiał porównawczy
mam w zasadzie żaden.
Artykuł potwierdził, że stary silnik lc4 (bez znaczenia czy 620 czy 640)
lepiej
idzie na gumę i łatwiej można dozować ilość kucy na tyle, ale też można go
łatwo
zdusić gwałtownie odwijając manetę. Tak mam u siebie w lc4 adv. Trochę
lepiej
jest po zmianie wydechu na DAM-a.
690 SMR (tak wiem, że to nie jest enduro) ale silnik, zasilanie i rama
dokładnie
taka sama Jest strasznie dużo mocy w górze, ale można ją uzyskac niemal
natychmiast szybko kończąc obroty na 1,2,3 biegu ponieważ rol gaz działa bez
żadnego oporu.
> Lekceważenie 16kg wagi w enduro trudno nawet komentować, dla ułatwienia
> podpowiem autorowi, że LC4 też można wyposażyć w Acrapovicia.
Nieśmiało odważę się polemizować, że większe znaczenie od czystej wagi
sprzęta ma rozłożenie mas czyli zwyczajne jego wyważenie. Co z tego, że
cała koza jest stosunkow lekka jak ma wysoko środek ciężkości,
który będzie Cię poniewierał na każdym nawrocie. Mój stary lc4 zaczyna
mnie straszyć w terenie jak ma więcej niż 10 l w baku. Ostatnio o tym
zapomniałem i złamałem łapę, a w terenie raczej się łamiemy
przy konkretnych glebach, a nie przewracaniu sprzęta na postoju. Być może
walory trakcyjne lżejszego kompetyszyna o wysokim środku ciężkości nie
przewyższają na winklu cięższego ale niższego 690, ale przy przelatywaniu
przez doły i pnie już jest odwrotnie.
> Tendencyjność ocen płynie prawie z każdego zdania, kompomitując autora
> jako fachowca.
Proponowałbym słowo: subiektywne odczucia. Bo w przeciwnym wypadku
należałoby zacząć wielką dysputę na temat charakteru prawdy obiektywnej.
Artykuł nie jest rozprawą naukową. Ktoś się karnął i napisał jak to przeżył.
Ktoś inny chciałby to przeczytać. To wszystko.
Pozdrawiam
Irek ktm-y
-
19. Data: 2009-03-27 10:28:20
Temat: Re: Marcowy numer Motocykla
Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>
"(pj)" <j...@g...com> wrote
> To może ja się tradycyjnie przypieprzę :-P ;-) do naruszania praw
> autorskich właściciela / wydawcy periodyku...
Tu akurat nie masz racji, nie zostaly naruszone.
Ogolnie przyjeta praktyka, jak pudelkow czy kozaczkow nie stac na
kupienie zdjec orginalnych to daja skana calej strony z fakena :-P
--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
http://www.foto-spider.pl
RF900RS2
-
20. Data: 2009-03-27 10:30:24
Temat: Re: Marcowy numer Motocykla
Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>
"de Fresz" <d...@N...pl> wrote
> Podobne do tego z przed jakiegoś czasu, gdzie na torze porównywali
> supersporty z połowy lat 90. i współczesne.
Superbajki znaczy sie 3/4 litra do suzuki gsxr 750 k8
--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
http://www.foto-spider.pl
RF900RS2