  • 11. Data: 2009-03-26 21:26:07
    Temat: Re: Marcowy numer Motocykla
    Od: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl>

    Ireneusz Dyła pisze:

    > Mam do czynienia z obydwoma silnikami i nie uważam tego
    > artykułu za bezsensowny, wręcz przeciwnie - potwierdził
    > moje obserwacje na tyle, że nie myślę już o tym, że mam
    > popsuty motor. Stary 640 jest płynny ale słaby, nowy 690
    > jest mocny ale taki trochę zerojedynkowy dzikus. Trzeba sobie
    > powiedzieć co bardziej pasuje.

    Mógłbyś wyjaśnić jak artykuł potwierdził Twoje obserwacje? Wszak
    odwołujesz się jeszcze do 640, a nie 620 jak w artykule
    Zwracam uwagę na "dramatyczny" opis wtopienia 620-ki- pierwsze zdanie tekstu
    >Przypadkowy ruch nadgarstka i singiel zdechł ... 690 stoi 10m dalej na
    twardym

    Albo więc zerojedynkowy jest 620 albo jego kierowca d..a :-)
    Lekceważenie 16kg wagi w enduro trudno nawet komentować, dla ułatwienia
    podpowiem autorowi, że LC4 też można wyposażyć w Acrapovicia.
    Tendencyjność ocen płynie prawie z każdego zdania, kompomitując autora
    jako fachowca.
    --
    AL F650 & LC4

  • 12. Data: 2009-03-26 21:35:41
    Od: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl>

    de Fresz pisze:

    > Zresztą zestawienie motocykli też tak se dobrane, bo raczej mało kto
    > będzie prowadził rozważania pomiędzy sprzętem nowym, a ~8 letnim. IMHO
    > sensowniejsze byłoby porównanie z 625SXC.
    Może to jednak nie takie głupie porównać stare, dobre, sprawdzone z
    nowinką. Zapominając o określeniu "hardenduro" w stosunku do 690 to
    dobór pojazdów ma sens. W pewnych grupach zastosowań 640 przegrał z 620,
    w szranki wystąpił nowszy 690. Przyznanie mu palmy zwycięzcy w tych
    samych zastosowaniach, co poprzedni pojedynek, jest lekko kontrowersyjne

    --
    AL F650 & LC4

  • 13. Data: 2009-03-26 21:43:22
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-26 22:26:07 +0100, Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl> said:

    > Zwracam uwagę na "dramatyczny" opis wtopienia 620-ki- pierwsze zdanie tekstu
    > na twardym
    >
    > Albo więc zerojedynkowy jest 620 albo jego kierowca d..a :-)

    Niekoniecznie. Chociaż AFAIR w tych rocznikach już zdażały się Keihiny
    FCR, to mógł być jeszcze na Del'Orto PHM - a te lubią czasem, jak się
    odpuści z obrotów kichnąć i zgasnąć. Co np. właśnie w czasie
    pokonywania przeszkody wodnej nie jest niczym radosnym, zwłaszcza w
    wersjach bez psztyczka-elektryczka. Ten gaźnik jest całkiem fajny pod
    względem oddawania mocy, ale jego fochy i gimnastyka przy strojeniu, to
    materiał na powieść z gatunku thrillerów.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 14. Data: 2009-03-26 21:49:31
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-26 22:35:41 +0100, Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl> said:

> [...]
    > nowinką. Zapominając o określeniu "hardenduro" w stosunku do 690 to
    > dobór pojazdów ma sens. W pewnych grupach zastosowań 640 przegrał z

    Tylko pominięcie poprzednika, chyba najbardziej dojrzałej wersji LC4 -
    625 SXC jest moim zdaniem mało sensowne. Ktoś mający stosowne zasoby
    gotówkowe, będzie raczej wybierał w tej samej kategorii pomiędzy 2-3
    latkiem albo nówką. Również wśród posiadaczy starszych wersji, zmiana
    najczęściej jest na model/rocznik oczko-dwa nowszy. Chyba że to tylko
    takie porównanie ot tak, dla sportu. Podobne do tego z przed jakiegoś
    czasu, gdzie na torze porównywali supersporty z połowy lat 90. i
    współczesne.

  • 15. Data: 2009-03-26 22:50:57
    Od: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl>

    de Fresz pisze:

> [...]
    > latkiem albo nówką. Również wśród posiadaczy starszych wersji, zmiana
    > najczęściej jest na model/rocznik oczko-dwa nowszy. Chyba że to tylko

    Myślę, że wybrano wariant bezpieczniejszy, starszy model, by tym lepiej
    wypadł 690, co domyślnie da mu także fory w konkurencji z 640, 625.
    Przynajmniej u tych wahających się używany 2-latek czy nówka salonowa. I
    pojawił się problem- trzeba było podkulić ogon i niejednokrotnie
    pochwalić staruszka :-).
    Biorać pod uwagę przesłanie "testu", nie miał na celu przekazanie
    rzetelnej informacji. Zauważyłem niemieckie nazwiska autorów
    (przedruk?), nie znam źródła pierwotnego tekstu, może by mogło to coś
    wyjaśnić. Chyba jednak zgodny jest z linią Motocykla, gdyż brakowało
    ... redakcja nie ponosi ...
    --
    AL F650 & LC4

  • 16. Data: 2009-03-26 23:32:59
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-26 23:50:57 +0100, Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl> said:

    > Zauważyłem niemieckie nazwiska autorów

    I niemieckie rejestracje na którejś focie.

    > (przedruk?), nie znam źródła pierwotnego tekstu,

    Jak 1/3 w Motocyklu. Zapewne z germańskiego Motorrad (bodaj są w tej
    samej grupie wydawniczej).

  • 17. Data: 2009-03-27 09:40:07
    Od: Ozz <o...@t...pl>

    Andrzej Luczak pisze:

    > Biorać pod uwagę przesłanie "testu", nie miał na celu przekazanie
    > rzetelnej informacji.
    "Jest wiele mozliwosci. Jakich? Bardzo wiele, roznych" cytat z Dziewczyn
    do wziecia
    Jeden artykul nie wypalil, wiec moze musieli przygotowac zastepnik "na
    wczoraj".

    > Zauważyłem niemieckie nazwiska autorów
    > (przedruk?), nie znam źródła pierwotnego tekstu, może by mogło to coś
    > wyjaśnić. Chyba jednak zgodny jest z linią Motocykla, gdyż brakowało
    > ... redakcja nie ponosi ...

    Przede wszystkim nalezy zwrocic uwage na jedna SENSACYJNA wrecz kwestie
    jak na artykul w Motocyklu. Otoz nie wygral w tym porownaniu sprzet BMW.
    Zadziwiajace. Wiem, ze w porownaniu nie bralo udzialu BMW, ale w tej
    gazecie musi wygrac. Dziwne, bardzo dziwne.
    Taka okazje stracili, wystarczylo wrzucic do porownania jakis sprzet
    chocby tylko z nazwy przypominajacy enduro i dojebac konkurencji za brak
    spelniania normy EURO 8, brak ABS w opisywanych motocyklach KTM i
    zwyciestwo w kieszeni :)))))

    --
    Ozz
    GSX600F

  • 18. Data: 2009-03-27 09:55:41
    Od: "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl>

    Użytkownik "Andrzej Luczak" napisał w wiadomości
    > Mógłbyś wyjaśnić jak artykuł potwierdził Twoje obserwacje? Wszak
    > odwołujesz się jeszcze do 640, a nie 620 jak w artykule

    Rzeczywiście, zapomniałem, że na tym forum należy byc niezwykle
    precyzyjnym. Przepraszam, ale nie jestem ani zawodnikiem, ani fachowcem
    w dziedzinie najnowszych technologii motocyklowych. Materiał porównawczy
    mam w zasadzie żaden.
    Artykuł potwierdził, że stary silnik lc4 (bez znaczenia czy 620 czy 640)
    lepiej
    idzie na gumę i łatwiej można dozować ilość kucy na tyle, ale też można go
    łatwo
    zdusić gwałtownie odwijając manetę. Tak mam u siebie w lc4 adv. Trochę
    lepiej
    jest po zmianie wydechu na DAM-a.
    690 SMR (tak wiem, że to nie jest enduro) ale silnik, zasilanie i rama
    dokładnie
    taka sama Jest strasznie dużo mocy w górze, ale można ją uzyskac niemal
    natychmiast szybko kończąc obroty na 1,2,3 biegu ponieważ rol gaz działa bez
    żadnego oporu.

    > Lekceważenie 16kg wagi w enduro trudno nawet komentować, dla ułatwienia
    > podpowiem autorowi, że LC4 też można wyposażyć w Acrapovicia.

    Nieśmiało odważę się polemizować, że większe znaczenie od czystej wagi
    sprzęta ma rozłożenie mas czyli zwyczajne jego wyważenie. Co z tego, że
    cała koza jest stosunkow lekka jak ma wysoko środek ciężkości,
    który będzie Cię poniewierał na każdym nawrocie. Mój stary lc4 zaczyna
    mnie straszyć w terenie jak ma więcej niż 10 l w baku. Ostatnio o tym
    zapomniałem i złamałem łapę, a w terenie raczej się łamiemy
    przy konkretnych glebach, a nie przewracaniu sprzęta na postoju. Być może
    walory trakcyjne lżejszego kompetyszyna o wysokim środku ciężkości nie
    przewyższają na winklu cięższego ale niższego 690, ale przy przelatywaniu
    przez doły i pnie już jest odwrotnie.

    > Tendencyjność ocen płynie prawie z każdego zdania, kompomitując autora
    > jako fachowca.

    Proponowałbym słowo: subiektywne odczucia. Bo w przeciwnym wypadku
    należałoby zacząć wielką dysputę na temat charakteru prawdy obiektywnej.
    Artykuł nie jest rozprawą naukową. Ktoś się karnął i napisał jak to przeżył.
    Ktoś inny chciałby to przeczytać. To wszystko.

    Pozdrawiam
    Irek ktm-y

  • 19. Data: 2009-03-27 10:28:20
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "(pj)" <j...@g...com> wrote
    > To może ja się tradycyjnie przypieprzę :-P ;-) do naruszania praw
    > autorskich właściciela / wydawcy periodyku...

    Tu akurat nie masz racji, nie zostaly naruszone.
    Ogolnie przyjeta praktyka, jak pudelkow czy kozaczkow nie stac na
    kupienie zdjec orginalnych to daja skana calej strony z fakena :-P

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 20. Data: 2009-03-27 10:30:24
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote

    > Podobne do tego z przed jakiegoś czasu, gdzie na torze porównywali
    > supersporty z połowy lat 90. i współczesne.

    Superbajki znaczy sie 3/4 litra do suzuki gsxr 750 k8

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)