  • 11. Data: 2013-05-14 03:05:11
    Temat: Re: Mały serwer na Atomie
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-05-13, Michoo <m...@v...pl> wrote:
    > "Rozmyślam o _małym_ domowym serwerze."

    Dokładnie. Niektórych jak zwykle ponosi fantazja, jakto sobie
    można w domu postawić Racka i mieć wypasiony serwer z RAID 5 i tak
    dalej. No i można, jeśli ktoś jest hobbystą i np. ma dom. A jak ktoś
    ma mieszkanie 40m2, to naprawdę nie ma miejsca na takie bajery. Pomijam
    tu kwestię ceny, bo za kilkaset złotych różnicy to już można coś
    fajnego kupić. Np. wspomniany przez kogoś prąd, choć szacunek podał
    optymistyczny. 35W non stop to około 100 zł rocznie :).

    > Ja mam "mały domowy serwer" na alixie 2d2. 500MHz geoda, 256MB ram, 8GB
    > CF i dysk po usb. Od 4 lat robi za:
    > - serwer poczty (SMTP + IMAP)
    > - serwer www
    > - serwer backupów
    > - serwer wydruku (dla sieci lokalnej)
    > - shell (komunikatory)

    No i ja chętnie bym postawił coś takiego, ale niestety potrzebuję
    Windowsa (i nie 95 tylko w miarę współczesnego), co istotnie uwala
    wszystkie fajne "lekkie" możliwości.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 12. Data: 2013-05-14 06:30:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    BartekK wrote:
> [...]
    g3-s-xeon-2800.html

    > Tylko że ciszy nie dokupi do niego. A rack 1u wyje jak stado chińskich
    > suszarek, nawet w idle, tam jest pół wiadra 4cm wiatraczków
    > wysokoobrotowych.

    potwierdzam... koszmarne wycie ...

  • 13. Data: 2013-05-14 07:44:46
    Od: jg <j...@f...pl>

    Dnia Tue, 14 May 2013 01:29:07 +0200, Michoo napisał(a):

    > - serwer backupów

    a czego uzywasz?

    --
    jg

  • 14. Data: 2013-05-14 09:00:05
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Kosu nabazgrał(a):

    > Witam,
    > Krótko i na temat. Rozmyślam o małym domowym serwerze. Ideał byłby
    > pasywny i ciągnął tyle co żarówka, więc patrzę głównie na Intel Atom.

    Może coś z tego ?
    http://www.foxconnchannel.com/LatestProduct.aspx?T=N
    anoPC

  • 15. Data: 2013-05-14 09:42:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-05-14 02:57, Użytkownik Kosu napisał:

    > Na domowy serwer, jakiego potrzebuję, w sam raz i jest to znany mi
    > produkt. Niestety trudno to dziś dostać. No i mieli sporą marżę
    > (tzn. bardzo droga obudowa była :)).

    Na pewno w sam raz ?
    W znanych mi osobiście przypadkach domowe serwery w pierwszej
    kolejności miały być przechowalnią "dóbr wspólnych" czyli filmów,
    muzyki i fotek. Pokusa zatrzymania dobrych pozycji filmowych
    czy seriali była na tyle wielka że kończyło się dokładaniem
    drugiego dysku lub wymianą pierwszego. Ale może u ciebie będzie
    inaczej.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2013-05-14 10:53:17
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 14.05.2013 07:44, jg wrote:

    > a czego uzywasz?

    Backupninja z rsyncem pod spodem.

    Michoo

  • 17. Data: 2013-05-14 11:36:34
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Krótko i na temat. Rozmyślam o małym domowym serwerze. Ideał byłby
    >pasywny i ciągnął tyle co żarówka, więc patrzę głównie na Intel Atom.
    >Niestety z racji specyficznych potrzeb potrzebuję na tym Windowsa.

    Nauczony doświadczeniem, kombinowanie z fajnym sprzętem co mało bierze i
    jest mały i jest pojemny (ilość dysków) zawsze kończy się tym ze cały czas
    tylko myślimy o tym.
    poniżej link do Della który jest relatywnie mały dobrze zrobiony jak czysty
    to i cichy i jednoczenie wydajny, ile wciąga prądu nie wiem ale myślę ze
    koszt kilkunastu pln miesięcznie, rezygnując z CD wsadzimy 3 dyski 3,5 cala

    Możliwe ze są jeszcze mniejsze. ale jest dość plaski może wejdzie pod szafę
    :)

    http://allegro.pl/dell-optiplex-755-e7200-2x2-53ghz-
    ati-hd2400xt-win-i3216179683.html

    I robić, jak będzie źle to sobie zmienisz na inny ale ten już będzie działał
    i sprawiał przyjemność ;)

    Buniek

  • 18. Data: 2013-05-14 19:21:07
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-05-14, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
> [...]
    > czy seriali była na tyle wielka że kończyło się dokładaniem
    > drugiego dysku lub wymianą pierwszego. Ale może u ciebie będzie

    Nie należę do osób przechowujących "dobra wspólne". To raz.
    Dwa: serwer miałby bardzo konkretne zadania i nie widzę powodu,
    żeby miało się to zmieniać.
    Trzy: mówiąc zupełnie wprost - mało jestem w domu i mało korzystam
    z domowej elektroniki (nie mam nawet telewizora i nie jest to kwestia
    tej panującej ostatnio mody).
    Taki serwer ma przede wszystkim zautomatyzować pewne rzeczy i odciążyć
    łącze przez te 2h/dobę, kiedy włączam kompa i chcę w miarę komfortowo
    posurfować czy potłuc w jakąś głupią grę :). Docelowo będzie też
    trochę zarabiał, ale to nastąpiłoby nawcześniej za rok.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 19. Data: 2013-05-15 11:03:13
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-05-14, o godz. 09:42:59
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

    > Na pewno w sam raz ?
    > W znanych mi osobiście przypadkach domowe serwery w pierwszej
    > kolejności miały być przechowalnią "dóbr wspólnych" czyli filmów,
    > muzyki i fotek.

    Do tego to się stosuje NAS albo jakiś dysk na USB.
    Serwer to serwer. Np. u mnie np. dysk SSD 64GB spokojnie
    od lat starczają. Jako serwer poczty, www, bazy danych i kont
    shellowych. Do tego często gra TV z sieci na podłączonym TV bo się
    męczył i robi za AP dla domowych urządzeń. W tej chwili chodzi całość
    chodzi na czymś takim: http://www.asus.com/Motherboards/AT3IONTI_DELUXE/

    A dane (multimedia, backupy etc.) leżą sobie piętro wyżej na
    dwudyskowym QNAP-ie.

    Poza tym nie każdy ma potrzebę gromadzenia terabajtów multimediów w
    domu.

    Zdrówko

  • 20. Data: 2013-05-15 12:54:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-05-15 11:03, Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:

    > Do tego to się stosuje NAS albo jakiś dysk na USB.

    Można, ale stawianie dwu urządzeń zamiast jednego jest trochę
    niezgodne z dzisiejszą ideologią promowaną przez zielonych.