  • 11. Data: 2013-04-16 21:28:37
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    On 16 Kwi, 20:43, "Anerys" <s...@s...pl> wrote:

    [sruuu....]

    I to jest do Pani Nędzy wręcz ŻENUJĄCE!! Ja rozumiem, że chłop po
    studiach potrzebuje oklepania praktycznego. Też przez to
    przechodziłem, też te samą Polibudę kończyłem. To normalka... Ale do
    Wuja Wacka, trzeba mieć przynajmniej jakieś minimum podstaw
    teoretycznych. A tu ni huhu... Toż takie pierdoty dotyczące
    lampucerów elektronowych tośmy rva jego mać w ogólniaku na fizyce
    mieli...

  • 12. Data: 2013-04-16 22:17:42
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F napisał:

    > I dobrze gada. Toz to trzy linijki w VHDL trzeba napisac.

    A biblioteki do tego VHDL i ich implementację w krzemie to rozumiem
    krasnoludki? Czy na wierzbie wyrosły?

    --
    Darek

  • 13. Data: 2013-04-16 22:21:47
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Stachu Chebel napisał:

    > =========
    >
    > Że na opornikach się nie zna, i to normalka?? Być może to normalka w
    > PL i wręcz w EU... W ChRL znają się na opornikach i trzepią na tym
    > kasę. Hmmm, tymczasem nasi młodzi "inżynierowie" nie mają ZIELONEGO
    > pojęcia, co to jest rezystancja. O pojemności kondziora nie wspomnę...

    Nie jojcz - po prostu absolwentów pewnych uczelni omijaj z daleka. M.
    in. Politechniki Gliwickiej, Politechniki Łódzkiej - dosyć marne opinie
    mają w zakresie elektroniki... Stosunkowo spora szansa znalezienia
    sensownego inżyniera (ale nigdy gwarancja - jak pomyślę jacy koledzy
    kończyli ze mną PW i ukończyli - to strach do lekarza pójść...) są po
    Warszawskiej, Wrocławskiej i Gdańskiej.

    --
    Darek

  • 14. Data: 2013-04-16 22:30:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-04-16 21:28, Stachu Chebel wrote:
> [...]
    > teoretycznych. A tu ni huhu... Toż takie pierdoty dotyczące
    > lampucerów elektronowych tośmy rva jego mać w ogólniaku na fizyce

    Problem zaczyna się w szkole podstawowej gdzie okrojony poza granicę
    absurdu program przedmiotów ścisłych powoduje przeciąganie kolejnych
    szczebli edukacji bliżej dna. Nic dziwnego, że o liczbach zespolonych
    dowiadujesz się na *specjalistycznym* kierunku studiów. A bez tego
    ciężko wykładać teorie, więc studia służa do nadrabiania czegoś o czym
    świadczyła kiedyś najprostsza matura w technikum. Sami żeśmy sobie
    zgotowali ten los wybierając na ministrów oświaty głównie samych
    tumanistów, prawników, polityków, nawiedzonych itp bezużyteczne zbiory
    molekuł.

    Innymi słowy nie wiń polibud/uniwerków. Tam nie dość, że muszą nadrabiać
    program za podstawówką i resztą szebelków to jeszcze mądrzy ludzie
    bezczelnie znikają do przemysłu zamiast głodować patryjotycznie na
    naukowym pół etatu asystenta. I nie ma komu z pasją uczyć. Szukaj zawsze
    "pozytywów": zagrozić Tobie mogą jedynie imigranci ...

  • 15. Data: 2013-04-16 22:34:20
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

> [...]
    > ciężko wykładać teorie, więc studia służa do nadrabiania czegoś o czym
    > świadczyła kiedyś najprostsza matura w technikum.

    A których liczb jest więcej, zespolonych czy rzeczywistych?

  • 16. Data: 2013-04-16 22:37:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-04-16 22:17, "Dariusz K. Ładziak" wrote:
    > A biblioteki do tego VHDL i ich implementację w krzemie to rozumiem
    > krasnoludki? Czy na wierzbie wyrosły?

    Nie przesadzaj - nie musisz znać asm żeby skutecznie programować w C na
    nieznany procesor, to zadanie dla kompilatora. Często znajomość
    szczegółów jest *szkodliwa*.

    Elektronicy cyfrowi coraz bardziej się rozwarstwiają i poza misiami
    dłubiącymi na poziomie bramek znajdziesz sporą grupę która woli
    projektować za poziomie flow wyokopoziomowych danych i abstrakcji na
    sprzęt. To też hdl i też potrzebne.

  • 17. Data: 2013-04-16 22:44:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-04-16 22:34, Tomasz Wójtowicz wrote:
    > A których liczb jest więcej, zespolonych czy rzeczywistych?

    A których liczb jest więcej: parzystych czy nie parzystych?

    A których liczb jest więcej: palindromicznych czy pierwszych?

    A czy odcinek ma więcej punktów niż półprosta?

    itd.

    Odpowiedzi na te pytania bez wątpienia są interesujące, ale obsolwent
    szkoły średniej powinien wiedzieć jaki związek ma liczba zespolona z
    sinusem i co to jest trójkąt mocy. Zadawać zaginające pytania można z
    każdej dziedziny i o niczym to nie świadczy (no może poza pytającym).

  • 18. Data: 2013-04-16 22:51:50
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

> [...]
    > sinusem i co to jest trójkąt mocy. Zadawać zaginające pytania można z
    > każdej dziedziny i o niczym to nie świadczy (no może poza pytającym).

    No i taka odpowiedź u mnie jest najwyżej punktowana :D

  • 19. Data: 2013-04-16 23:27:33
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    On 16 Kwi, 22:30, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > naukowym pół etatu asystenta. I nie ma komu z pasją uczyć. Szukaj zawsze
    > "pozytywów": zagrozić Tobie mogą jedynie imigranci ...

    Zapewne wiele racji jest w tym o czym piszesz. Zgadzam się z tym.
    Jednocześnie w pełni popieram politykę PRL-owkską w zakresie systemu
    edukacji. Obecnie, nie pomnę kto, ale wypowiedział bardzo mądre
    zdanie: "Wielu "studentów" Uniwersytetu Jagiellońskiego nie zasługuje
    na wycieczkę szkolną do tej Uczelni". Nie bawmy się w szczegóły co do
    "słówek", sens tej wypowiedzi jest nad wyraz oczywisty. Do cholery, ja
    stary pryk znam VHDL'a , trochę Veriloga, programuję w C++ i Delphi,
    czytam i dokształcam się na bieżąco, a te szczyle z tytułami mgr inż.,
    prawa Ohma nie znają i wymachują mi dyplomami?! I kopa w dupę dostają
    smyki!! A popatrz na to (ciekawa refleksja) :

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/education/6589301
    .stm

  • 20. Data: 2013-04-16 23:57:17
    Od: Honza <H...@p...com>

    > http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/education/6589301
    .stm

    Coby duzo nie mowic przecietny chinczyk musi znac kilka tysiecy znaczkow
    na pamiec, polski gimbus czesto ma problemy z zapamietaniem kilku ikon
    na pulpicie.