eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaLutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do domu? › Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do domu?
    From: bratsiostry <n...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do
    domu?
    Date: Tue, 13 Sep 2011 23:02:58 +0200

    Pszemol pisze:
    > http://www.dealextreme.com/p/heat-adjustable-60w-ele
    ctronics-diy-soldering-iron-100-400-c-220-240v-ac-22
    253

    > Czy to brzmi realnie? Jak coś brzmi jak bajka to pewnie jest bajka...
    >
    > Tu jest podobna ze słabszą grzałką 40W:
    > http://www.dealextreme.com/p/heat-adjustable-safety-
    40w-electronics-diy-soldering-iron-100-450-c-220-240
    v-ac-22262

    > I zestaw grotów do nich:
    > http://www.dealextreme.com/p/40w-lead-free-soldering
    -iron-tips-4-tip-set-23446

    > Recenzje użytkowników raczej (zadziwiająco jak na cenę) pochlebne...
    >
    > Ktoś z naszych grupowiczów posiada takie cudo chinskiej myśli
    > technicznej? Ja na pierwszy rzut oka widzę, że mimo napięcia
    > "europejskiego" obie lutownice te mają amerykańską wtyczkę,
    > więc trzeba do koszyka od razu dorzucić przejściówkę, np. taką:
    > http://www.dealextreme.com/p/flat-to-round-power-plu
    g-convertor-3529
    > albo po chamsku uciąć wtyczkę i zarobić polską, taką ze śrubkami...
    >
    > Ale generalnie do okazjonalnego lutowania dla początkującego
    > hobbysty to może zdać egzamin jak nie ma budżetu na porządną
    > stację lutowniczą...
    >
    > Ciekawe czy podeszłyby pod te lutownice jakieś tanie polskie
    > uchwyty/podstawki... Zależy jaką to ma średnice kołnieża.
    > A może jest jakaś nawet gotowa za parę dolarów na dealextreme?

    Zakup samej lutownicy, przy cenach stacji takich jak tu:
    http://allegro.pl/listing.php/search?category=0&sg=0
    &order=d&p=3&string=stacja+lutownicza&change_view=1&
    params_top_cookie=635c8699ec6a48ca70780f0e041b45ce82
    fe39d8
    jest według mnie bez sensu. Gdzie toto położyć?
    Sam kiedyś kupiłem do potrzeb amatorsko-domowych kopię Solomona
    używanego wówczas w firmie, w której pracuję. Spisywała sie doskonale
    mimo ceny parokrotnie niższej. Może to był nawet taki model:
    http://allegro.pl/stacja-lutownicza-zd-929-zd929-c-z
    d-929c-i1813245949.html
    Istotna jest również dostępność grotów. Jeśli kupujesz podróbę wellera
    albo innej marki to masz pewność, że dokupisz groty za kilka lat.
    Najtańsze wyroby mogą nie mieć wymiennych grotów albo mieć własny
    "standard".