  • 51. Data: 2010-04-21 13:43:48
    Temat: Re: Lustrzanka do fotografowania dziecka
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-04-21 15:06:20 +0200, Ziemo <n...@e...com> said:

    > za to czasem bez lampy nie będzie zdjęcia.

    A to jest zupełnie inny przypadek i raczej o nim tu nie rozprawiamy.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 52. Data: 2010-04-21 13:45:36
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > No właśnie nie. Przepraszam.

    Eee... "friendly fire"... w ogniu walki sie zdaza... ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 53. Data: 2010-04-21 13:48:02
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 21 Kwi, 13:00, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > No jaka odmiana.
    > I po co była ta cała błazenada?

    Jakbyś uważnie czytał, to wiedziałbyś, że nie zmieniłem zdania.

    Ja sprzeciwiam się "jedynie słusznej" teorii robienia tylko i
    wyłącznie w świetle zastanym. Są liczne sytuacje, w których,
    umiejętnie doświetlenie lampą daje lepsze efekty niż działanie tylko i
    wyłącznie w świetle zastanym.

    A co do fotek Przemka, to generalnie użycie lampy im nie zaszkodziło.
    Lampę widać po rozbłyskach w oczach oraz na zwilżonych ustach bądź
    języku. Gdyby to usunął to nie można by się poznać, czy było błyskane.
    Niestety na niektórych fotkach widać bliki na włosach, zbyt mało
    rozproszone światło lampy pewnie było, albo za mocno błyśnięte.

  • 54. Data: 2010-04-21 14:12:29
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 21 Kwi, 12:59, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Nie.
    > Bo jak dotąd nikt nie pokazał dwóch identycznych kadrów, z i bez lampy.
    > To że są wyżej pokazywane zdjęcia dobre z lampą nie oznacza, że w tych
    > samych warunkach nie można było zrobić lepszych bez lampy.

    Bardzo proszę, przykłady z ww. jasia
    http://foto.jasiu.pl/02.html
    http://foto.jasiu.pl/14.html
    http://foto.jasiu.pl/15.html

  • 55. Data: 2010-04-21 14:16:18
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <4bcf0185$0$17099$65785112@news.neostrada.pl>,
    Vituniu nabazgrał:
    > nie?

    > Eee... "friendly fire"... w ogniu walki sie zdaza... ;)

    Gorzej, że odrzucił przykład nawet na niego nie spoglądając i tłumacząc,
    że powinien być dokładnie taki jak podany ;)

  • 56. Data: 2010-04-21 18:17:44
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-04-21 16:12:29 +0200, Anonymouse <j...@g...pl> said:

    > Bardzo proszę, przykłady z ww. jasia
    > http://foto.jasiu.pl/02.html
    > http://foto.jasiu.pl/14.html
    > http://foto.jasiu.pl/15.html

    I lampa jest tu głównym źródłem światła.
    Proponuję najpierw poprawnie zrozumieć pytanie.

    Przypomnę od czego zaczęła się przepychanka.
    [...]
    > Moje wymagania są w sumie proste - szybkość działania i dobre zdjęcia
    > w kiepskich warunkach oświetleniowych (zdjęcia w pomieszczeniach bez
    > lampy).
    A czemu własnie bez lampy ??
    nie łatwiej zainwestowac w body z dobrą dodatkwa lampą i wtedy nawet tani
    obiektyw da sobie radę...
    [...]

  • 57. Data: 2010-04-21 18:20:42
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-04-21 16:16:18 +0200, l...@l...localdomain said:

    > Gorzej, że odrzucił przykład nawet na niego nie spoglądając i tłumacząc,
    > że powinien być dokładnie taki jak podany ;)

    Mnie nie interesuję dopalanie lampą.
    Bo to nie rozwiązuje problemu/zadania jakie postawił pytający.
    "zdjęcie bez lampy" - tym terminem zwykło się określać zdjęcia przy
    świetle zastanym. I termin ten nie determinuje całkowitego zakazu
    użycia lampy. Lampa jako dopalacz niczym się nie różni od ekranu.
    Lampa jako światło główne nie mieści się w terminie "bez lampy".
    EOT.

  • 58. Data: 2010-04-23 04:16:54
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@W...gazeta.pl>

    Dariusz Zygmunt <i...@a...net> napisał(a):

    > Z kilkunastu pierwszych większość wygląda na zrobione z lampą ustawioną
    > w sufit i założonym bouncerem czy innym rozpraszaczem, jedno wygląda na
    > zrobione bez lampy :

    Ze wszystkich zdjęć na stronie tylko 5-6 jest bez użycia flasha. W kilku
    przypadkach dodatkowo blenda jako 3 źródło światła.

    Przemek