  • 1. Data: 2010-04-20 15:29:04
    Temat: Obiektyw ? temat bumerang :(
    Od: "frulik" <f...@i...pl>

    Witam,
    Na wstępie przepraszam za kolejny taki sam temat jakich tysiące. Piszę,
    ponieważ od ostatnich opinii mocno zmieniły się ceny, które także mają wpływ
    na generalną ocenę.
    Otóż szukam obiektywu do Canon 300D (wiem - stary). Obecnie mam zestawowy
    18-55 oraz tamrona 75-300 którego użyłem kilka razy.
    Chcę zmienić 18-55 na podobny. Trochę brakuje mi zakresu większego niż 55
    (nie potrafię ocenić o ile, ale niewiele raczej).
    Nie chciałbym wydać więcej niż 1500zł. Najczęściej zdjęcia robię w domu (syn
    ma 4 m-c i ma już ponad 1000 fotek - rozumiecie). W plenerze najczęściej
    fotografuję ludzi na jakimś tle (najczęściej w górach).
    Po wstępnych wyborach myślę o:
    Canon EF-S 17-85 mm f/4-5.6 IS USM
    za tym przemawia IS, USM i to, że canon (nie będę miał problemu z
    oprogramowaniem)
    Canon EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 IS
    o tym nie mam zdania
    Sigma 17-70 mm f/2.8-4.5 DC Macro
    za tym przemawia światło, ale przeczytałem, że ma kłopot z AF
    Sigma 18-125 mm f/3.8-5.6 DC OS HSM
    o tym nie mam zdania
    Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM
    jest powyżej planowanej kwoty, ale waham się :)

    Dziękuję za pomoc i będę wdzięczny za wskazówki, porady i ewentualne miejsca
    gdzie warto kupić.
    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2010-04-20 17:02:10
    Temat: Re: Obiektyw ? temat bumerang :(
    Od: "news.gazeta.pl" <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2010-04-20 17:29, frulik pisze:

    > Dzi?kuj? za pomoc i b?d? wdzi?czny za wskaz?wki, porady i ewentualne miejsca
    > gdzie warto kupi?.

    Kup sobie tamrona 17-50 ze stałym światłem 2.8 i stabilizacją.

    http://fotozakupy.pl/obiektyw/tamron-af-sp-17-50mm-f
    -2-8-xr-di-ii-vc-ld-aspherical-if,10084s,379d

    Mam - bardzo polecam.

    Wojtek

  • 3. Data: 2010-04-20 17:07:37
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-20 19:02, news.gazeta.pl pisze:

    > Kup sobie tamrona 17-50 ze stałym światłem 2.8 i stabilizacją.

    Przecież napisał, że brakuje mu zakresu powyżej 55mm, a nie poniżej
    18mm. Na brak światła nie narzekał. Nie każdy jest wielbicielem małej GO
    na swoich zdjęciach.

  • 4. Data: 2010-04-20 17:14:34
    Od: "news.gazeta.pl" <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2010-04-20 19:07, "Paweł W." pisze:

    > Przecież napisał, że brakuje mu zakresu powyżej 55mm, a nie poniżej
    > 18mm. Na brak światła nie narzekał. Nie każdy jest wielbicielem małej GO
    > na swoich zdjęciach.

    Tamrona polecam ze względu na ostrość - przesiadłem się z kita również,
    choć nikonowskiego. Miało być coś co zastąpi 18-55 - faktycznie miało
    być dłuższe ...

    Wojtek

  • 5. Data: 2010-04-20 18:17:20
    Od: "frulik" <f...@i...pl>

    nniejaki(a): news.gazeta.pl z adresu <t...@n...ma.wcale>
    napisał(a):
    > Kup sobie tamrona 17-50 ze stałym światłem 2.8 i stabilizacją.

    Robiłem wczoraj takim tamronem na moim 300D i jakoś nie powaliło mnie to
    (tzn za słaby jestem aby zauważyć takie różnice), aczkolwiek zrobiłem w domu
    około 20 zdjęć. Na pewno gdy robiłem bez lampy dalszę perspektywę z pokoju
    to widać, że sporo jaśniejszy. Tak czy inaczej troszkę bardziej
    uniwersalnego szukam - tj więcej niż 55 :)

  • 6. Data: 2010-04-20 21:01:09
    Od: soltys <s...@n...net>

    A może któryś z grupowiczów posiadających Tamrona 28-75 wypowie
    się w temacie. Na optyczne.pl obiektyw ten zbiera pozytywne
    opinie a i cena jest przyzwoita w granicach zaproponowanych
    przez autora:
    http://www.fotorimex.pl/product.php/789,pl,af_sp_28-
    75mm_f2.8.htm

    Soltys

  • 7. Data: 2010-04-21 14:14:48
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

> [...]
    > (syn ma 4 m-c i ma już ponad 1000 fotek - rozumiecie). W plenerze
    > najczęściej fotografuję ludzi na jakimś tle (najczęściej w górach).

    a może inaczej:
    kup sobie 85/1,8 - fajna i super do zdjęć powyżej 55 mm (ok. 1000 zł - za
    używkę w super stanie)
    kup do tego 50/1,8 - bedziesz miał za 300-400 zł
    i zobaczysz co to ładny kolor, jasne i ostre zdjęcie, krótkie czasy - czyli
    nieporuszone.
    pomyśl na tym
    pozdr.
    Gr