  • 1. Data: 2010-04-20 10:49:14
    Temat: Stół bezcieniowy: lepsze oświetlenie stałe czy błyskowe?
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Witam,
    W zasadzie nie stół, a box chcę kupić i się zastanawiam czy lepiej kupić
    oświetlenie stałe (żarówki energooszczędne) czy lepiej użyć światła
    błyskowego?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2010-04-20 12:41:12
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 20.04.2010 G.K. <g...@g...pl> napisał/a:
    > Witam,
    > W zasadzie nie stół, a box chcę kupić i się zastanawiam czy lepiej kupić
    > oświetlenie stałe (żarówki energooszczędne) czy lepiej użyć światła
    > błyskowego?

    A jakieś ruchome częsci będziesz fotografował co wymagają krótkich czasów?
    bo wtedy błysk, w innym przypadku wygodniej ciągłe, lepiej widać obiekt,
    łatwiej ustawić ostrość.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 3. Data: 2010-04-20 12:54:30
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Sergiusz Rozanski wrote:

    > A jakieś ruchome częsci będziesz fotografował co wymagają krótkich czasów?
    > bo wtedy błysk, w innym przypadku wygodniej ciągłe, lepiej widać obiekt,
    > łatwiej ustawić ostrość.

    Tyle, że żarówki energooszczędne to tak naprawdę świetlówki, a te tańsze
    nie mają ciągłego widma i kolory mogą być pokręcone tak, że potem trzeba
    się mocno bawić w photoshopie, żeby uzyskać odpowiednie kolory.
    Nieciągłe widmo oznacza, że to nie jest inna temperatura barwowa tylko
    dziury w widmie. Trzeba kupować specjalne świetlówki do takich zabaw.
    Światło błyskowe daje też komfort, że nic się nie przegrzewa.

    wer

  • 4. Data: 2010-04-20 12:58:05
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

    > W zasadzie nie stół, a box chcę kupić i się zastanawiam czy lepiej kupić
    > oświetlenie stałe (żarówki energooszczędne) czy lepiej użyć światła
    > błyskowego?

    Warunki studyjne, fotografia przedmiotów - nic się nie poruszy - nie mrugnie
    okiem - według mnie pełna dowolność w doborze oświetlenia. Dla światła
    stałego - od razu widać efekty oświetlenia. Ale swoją drogą - jeżeli
    potrzebujesz dużych mocy i natężenia światła - to według mnie lepiej wybrać
    oświetlenie błyskowe.

    Pzdr, Sławek

  • 5. Data: 2010-04-20 13:17:43
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "G.K." <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W zasadzie nie stół, a box chcę kupić i się zastanawiam czy lepiej kupić
    > oświetlenie stałe (żarówki energooszczędne) czy lepiej użyć światła

    Błyskowe - jeśli do fotografii oczywiście.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2010-04-20 13:38:38
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-04-20 12:49, G.K. pisze:
    > Witam,
    > W zasadzie nie stół, a box chcę kupić i się zastanawiam czy lepiej kupić
    > oświetlenie stałe (żarówki energooszczędne) czy lepiej użyć światła
    > błyskowego?

    Błyskowe - taniej (jesli uwzglednimy koszt stalego o odpowiedniej mocy i
    ciaglym widmie), no i nie robisz sie ugotowanym pierogiem po godzinie
    fotografowania.

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    Projektowanie i realizacja witryn WWW

  • 7. Data: 2010-04-20 14:11:50
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:
    > A jakieś ruchome częsci będziesz fotografował co wymagają krótkich czasów?
    > bo wtedy błysk, w innym przypadku wygodniej ciągłe, lepiej widać obiekt,
    > łatwiej ustawić ostrość.

    Raczej nie przewiduję ruchomych.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 8. Data: 2010-04-20 14:12:47
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Mateusz Papiernik pisze:
    > Błyskowe - taniej (jesli uwzglednimy koszt stalego o odpowiedniej mocy i
    > ciaglym widmie), no i nie robisz sie ugotowanym pierogiem po godzinie
    > fotografowania.

    A jeśli chodzi o moc? I ile lamp zazwyczaj się używa? Dwie wystarczą czy
    lepiej więcej?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 9. Data: 2010-04-20 15:14:13
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-04-20 16:12, G.K. pisze:
    > A jeśli chodzi o moc? I ile lamp zazwyczaj się używa? Dwie wystarczą czy
    > lepiej więcej?

    Ja mam u siebie blyskowe 2x200Ws + 1x100Ws do doswietlenia tla od spodu
    - daje rade. Do wiekszosci przedmiotow i ciasnych portretow nie odczuwam
    brakow. Z pelnymi sylwetkami na razie tez nie mialem problemow - ale tu
    juz mozna dyskutowac. Generalnie ludzie zawsze mowia, ze wiecej mocy
    nigdy nie zaszkodzi - mnie do takiej ilosci ograniczyl budzet, ale jak
    sie okazalo - w zupelnosci wystarcza.

  • 10. Data: 2010-04-21 10:13:04
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Mateusz Papiernik pisze:

> [...]
    > juz mozna dyskutowac. Generalnie ludzie zawsze mowia, ze wiecej mocy
    > nigdy nie zaszkodzi - mnie do takiej ilosci ograniczyl budzet, ale jak

    Hmm, ja mam jeszcze mniejszy budżet, a nie planuję wykorzystywać swojego
    zestawu do celów zarobkowych.

    Czy taka lampa da radę w miarę dobrze oświetlić:
    68/34 W/s, cena 88 zł
    http://aukcje.fripers.pl/vs68/vs68sw_00.jpg

    czy moze lepiej dolozyc i kupic cos takiego:
    100W/s, plynna regulacja, cena 209 zl
    http://aukcje.fripers.pl/lampy/cy100mr/cy100mr_00.jp

    do tego takie uchwyty z wylacznikiem po 27 zl
    http://aukcje.fripers.pl/sa02/sa02_00.jpg

    statyw 225 cm, 45 zł:
    http://aukcje.fripers.pl/803/803_00.jpg

    plus ewentualnie parasolki. No i do tego namiot bezcieniowy 80 cm.
    Wszystko akurat od jednego sprzedawcy z miasta gdzie mieszkam, wiec mi
    odpadna koszty wysylki.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz