  • 21. Data: 2010-04-21 09:43:24
    Temat: Re: Lustrzanka do fotografowania dziecka
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    wiadomościnews:4bce1c4a$0$19176$65785112@news.neostr
    ada.pl...> >Użytkownik "Jakub Gdula" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Może córka dopiero się urodziła i dlatego zdjęcia mają być bez lampy, a kompakt
    > daje zbyt zaszumione zdjęcia? Osobiście w tej sytuacji robiłem zdjęcia manualnym
    > 50mm/1.4 i jestem bardzo zadowolony z rezultatów.
    > Z kolei teraz gdy córka nie chce się skupiać dłużej na pozowaniu też fajnie jest
    > robić bez lampy, bo można zrobić serię ujęć i coś wybrać, w przypadku odbijania
    > światła lampy od sufitu trzeba sporo czekać na jej naładowanie

    Jeśli umiesz ustawić odpowiednio lampę, to przy pierwszym błysku nie
    musi ona całkowicie się rozładować. Ja z FL-50 bez problemu potrafię
    zrobić serię kilkunastu fotek w tempie 3klatek/sek.

    Odrębnym tematem jest takie katowanie lampy.
    A jeszcze bardziej odrębnym tematem jest konieczność walenia serią w
    celu otrzymania jednego kadru.

    > i można coś
    > ciekawego przegapić.

    Tak ... a przy okazji zrobić pięćdziesiąt pięć tysięcy zdjęć których
    nigdy nie będziemy mieli czasu oglądnąć.

  • 22. Data: 2010-04-21 09:43:45
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 20.04.2010 Tomasz <t...@w...pl> napisał/a:

    > Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał

    > Oczywiscie, zalezy co kto rozumie pod slowem szybkie.
    > Ja na roznych imprezach w mrocznych pomieszczeniach robie zdjecia Heliosem
    > 58/2.

    Dziecko/2.0/bez lampy/manual? Tak co 20 będzie po cyfrowym podostrzeniu
    akceptowalne na pocztówkę :)

    > Przy ISO 400 to nawet wychodza zdjecia w miare nieporuszone a swiatlo jest
    > dokladnie takie jak w rzeczywistosci.

    Tanie body maja szum na wysokich iso, czym taniej tym niestety gorzej, a
    budżet wątkotwórcy nie styknie na x0d szukając w canonach a i też w innych
    firmach ekwiwalenty tanie nie są. Musi się ratować szkłami, a biorąc ilość
    kasy narazie jednym dodatkowym, no i jasne szkło uczy robić zdjęcia i
    cieszy z efektów pracy.

    > Gdybym mial obiektyw 50/1,4 z autofokusem to juz bylaby bajka.

    Do kropa to troszke lepiej 35/2.0 albo 28/1.8 (poza budżetem). Z 50-tki
    ma 80mm a to może być ciasno dla pomieszczeń, całe dziecko przez
    przekątną pokoju :) Ale popiersia czy portret to oczywiście. Biorąc pod
    uwagę budżet to 50/1.8 oczywiście tańsza, później 35mm imo lepiej się nada,
    28 najdroższa, na poziomie 50/1.4 - 2 ostatnie nie pasują do forsy.

    Popatrz na alfy, body z kitem 18/55 i 35 albo 50mm się zmieści w budżecie, uchylne
    lv,
    stabilizacja w body. Jak zaczynasz i nie masz szkieł (albo znajomych ze szkiełkami)
    to może być ciekawa opcja.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 23. Data: 2010-04-21 09:47:02
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 21 Kwi, 11:33, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Nigdy nie będą takie same, jak ze światła zastanego.

    Mogą być lepsze lub gorsze od tych ze światłem zastanym.

    > To chodzi o
    > filozofię robienia zdjęć.

    Ta ... nie ma to jak fotograf filozof.

  • 24. Data: 2010-04-21 09:48:55
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 21 Kwi, 11:42, "Tomasz" <t...@w...pl> wrote:
    > U ytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisa

    > Masz swi t racje, wlasnie chodzi o filozofi robienia zdj a nie o jakosc
    > techniczna. Oczywiscie przy uzyciu lampy blyskowej mozna bedzie wyraznie
    > zobaczyc ze dziecko ma dwie raczki, dwie nozki itp ale czy o to zawsze
    > chodzi w fotografii?

    Nie ośmieszaj się.

  • 25. Data: 2010-04-21 09:57:16
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Anonymouse" <j...@g...pl> napisał
    > To chodzi o
    > filozofię robienia zdjęć.

    Ta ... nie ma to jak fotograf filozof.

    Widac ze niewiele zdjec widziales w zyciu i chyba niewiele zrobiles (chyba
    ze do katalogow magazynowych)
    Na Twoim miejscu nie zabieral bym glosu na tej grupie.

    --
    Tomasz

  • 26. Data: 2010-04-21 10:05:58
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 21 Kwi, 11:21, Jakub Gdula <j...@g...com> wrote:

    > Powoli zaczynam się przychylać do D5000, ale z kitowym obiektywem
    > 18-55. Jego zakres jest dla mnie wystarczający, a sporo taniej. Tylko
    > pytanie - jak z jakością tego obiektywu?

    Ja radził bym Ci kupić 35mm1.8, masz ze dwie działki lepsze światło,
    co przełoży się na krótsze czasy oraz mniejszą GO. Mniejsza GO pozwoli
    Ci lepiej rozmyć tło w pomieszczeniach, często zbyt wyraźne tło jest
    bardzo denerwujące.

  • 27. Data: 2010-04-21 10:08:25
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-04-21 11:47:02 +0200, Anonymouse <j...@g...pl> said:

    > Mogą być lepsze lub gorsze od tych ze światłem zastanym.

    Zdjęcia technicznie może i czasem będą lepsze, ale fotografie ZAWSZE
    będą gorsze.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2010-04-21 10:10:39
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 21 Kwi, 11:57, "Tomasz" <t...@w...pl> wrote:

    > Widac ze niewiele zdjec widziales w zyciu i chyba niewiele zrobiles (chyba
    > ze do katalogow magazynowych)
    > Na Twoim miejscu nie zabieral bym glosu na tej grupie.

    Daruj sobie Tomaszu, takie wypowiedzi naprawdę nie robią na mnie
    najmniejszego wrażenia. Więc pisz merytorycznie, albo wcale.

  • 29. Data: 2010-04-21 10:15:48
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 21 Kwi, 12:08, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Zdj cia technicznie mo e i czasem b d lepsze, ale fotografie ZAWSZE
    > b d gorsze.

    A łyżka na to ... niemożliwe.
    http://foto.jasiu.pl/index.html
    Miłej lektury życzę.

  • 30. Data: 2010-04-21 10:17:18
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 21 Kwi, 11:31, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:
    > On 2010-04-21 10:33:42 +0200, "Przemek Wrzesinski"

    > A co za różnica z pełną czy nie pełną? To bez znaczenia, tylko
    > przesłonę trzeba przymkąć.
    > Chodzi o jakość, a nie ilość światła.

    Nie rób z siebie pośmiewiska.