  • 1. Data: 2010-01-20 21:36:42
    Temat: Lustrzanka dla początkującego reportera
    Od: "Marcin" <s...@g...pl>

    Witam!

    Mam prośbę o poradę - muszę dość szybko (pienądze do zaksięgowania....)
    kupić aparat dla reportera lokalnego portalu informacyjnego. Wymagania:
    zdjęcia w 80% robione w plenerze, często przy kiepskim oświetleniu. 20 % to
    pomieszczenia - też często kiepskie światło. Zdjęcia przeznaczone do
    internetu - max. wielkość publikacji 1024*768. Dobra jakość zdjęć w JPGu,
    często nie ma czasu na zabawę z RAWami. Budżet jaki na to mam to 3 - 4 tys
    zł, muszę w tym zmieścić body, obiektyw i lampę błyskową.
    Nie interesowałem się ostatnio sprzętem - mam więc prośbę o Wasze
    sugestie....

    Pozdrawiam!
    Marcin

  • 2. Data: 2010-01-20 21:40:22
    Temat: Re: Lustrzanka dla początkującego reportera
    Od: kuba <k...@y...com>

    On 20 Sty, 22:36, "Marcin" <s...@g...pl> wrote:
    > Witam!
    >
    > Mam pro b o porad - musz do szybko (pien dze do zaksi gowania....)
    > kupi aparat dla reportera lokalnego portalu informacyjnego. Wymagania:
    > zdj cia w 80% robione w plenerze, cz sto przy kiepskim o wietleniu. 20 % to
    > pomieszczenia - te cz sto kiepskie wiat o. Zdj cia przeznaczone do
    > internetu - max. wielko publikacji 1024*768. Dobra jako zdj w JPGu,
    > cz sto nie ma czasu na zabaw z RAWami. Bud et jaki na to mam to 3 - 4 tys
    > z , musz w tym zmie ci body, obiektyw i lamp b yskow .
    > Nie interesowa em si ostatnio sprz tem - mam wi c pro b o Wasze
> [...]

    Nikon D90+18-105 Lampa Nissin
    Pozdrawiam StaM

  • 3. Data: 2010-01-20 22:12:26
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hj7t2i$6iq$1@inews.gazeta.pl>,
    Marcin nabazgrał:
    > max. wielkość publikacji 1024*768. Dobra jakość zdjęć w JPGu,
    > często nie ma czasu na zabawę z RAWami. Budżet jaki na to mam to 3 - 4 tys
    > zł, muszę w tym zmieścić body, obiektyw i lampę błyskową.

    Praktycznie dowolny nowy aparat będzie wystarczający przy tych założeniach.
    Najnowsze Nikony, Pentax K-x i chyba Sony A500 mają matryce odstawiające
    poprzednie aparaty na potężny dystans. Wszystko teraz robi dobre JPEG-i.
    Więc po prostu wpasuj cokolwiek w budżet.

  • 4. Data: 2010-01-20 23:06:10
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    Pentax K-x, Metz 48 i Tamron 17-50/2.8. Troche ponad 4000, chyba ze lampa
    albo obiektyw uzywane.

  • 5. Data: 2010-01-20 23:08:37
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > Pentax K-x, Metz 48 i Tamron 17-50/2.8. Troche ponad 4000, chyba ze lampa
    > albo obiektyw uzywane.

    Jeszcze o zaletach, niskie szumy, wysokie iso, bardzo dobre jpg z body (jak
    piszesz o oszczednosc czasu), a obiektyw jasny, ostry i uniwersalny,
    stabilizacja w body aparatu. Lampa starczy do wszystkiego.

  • 6. Data: 2010-01-21 06:18:44
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > Nikon D90+18-105 Lampa Nissin
    > Pozdrawiam StaM

    Też bym wziął Nikona.
    Przy robieniu fotek przy gorszym oświetleniu
    spore znaczenia ma jakość autofocusa.
    Na pewno Nikon o wiele lepiej sprawuje się jak Sony czy Olympus.
    (bawiłem się wszystkimi trzema)
    Ten obiektyw jest bardzo ostry chociaż ciut ciemny,
    ale w sumie będziesz miała lampę no i ten model ma użyteczne wysokie
    czułości.

  • 7. Data: 2010-01-21 08:09:47
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <c...@k...go
    oglegroups.com>,
    TomekM nabazgrał:

    > Też bym wziął Nikona.
    > Przy robieniu fotek przy gorszym oświetleniu
    > spore znaczenia ma jakość autofocusa.

    To prawda. Ale na litość, lampa Nissin?
    Toć to obelga, zwłaszcza jak ma być na poważnie.
    Spuścić z tonu przy puszce i/lub obiektywie i wziąć jakąś Sabinę.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Znowu sesja :)

  • 8. Data: 2010-01-21 09:21:09
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > Jeszcze o zaletach, niskie szumy, wysokie iso, bardzo dobre jpg z body
    > (jak piszesz o oszczednosc czasu), a obiektyw jasny, ostry i uniwersalny,
    > stabilizacja w body aparatu. Lampa starczy do wszystkiego.

    A jak dziala AF w trudnych warunkach oswietleniowych ?
    Bo w przypadku wyzszych klasowo poprzednikow czyli K10d i K20d bylo bardzo
    tak sobie jak sie sciemnilo.
    Jak cos sie zaczelo ruszac i probowalo sie to sledzic bylo wrecz tragicznie.
    IMVHO wzialbym pierwszy zestwa z D90 i dolozyl kilka stow do "normalnej"
    lampy.

  • 9. Data: 2010-01-21 09:30:38
    Od: Jaro <a...@o...pl>

    W dniu 2010-01-21 00:08, Norbert pisze:

    > Jeszcze o zaletach, niskie szumy, wysokie iso, bardzo dobre jpg z body (jak
    > piszesz o oszczednosc czasu), a obiektyw jasny, ostry i uniwersalny,
    > stabilizacja w body aparatu. Lampa starczy do wszystkiego.

    I wolny AF Tamrona co przy fotkach reporterskich chyba będzie miało
    znaczenie, aczkolwiek jakość fotek z tego Tamrona jest naprawdę bardzo
    dobra.

  • 10. Data: 2010-01-21 09:43:42
    Od: Jaro <a...@o...pl>

    > Jeszcze o zaletach, niskie szumy, wysokie iso, bardzo dobre jpg z body (jak
    > piszesz o oszczednosc czasu), a obiektyw jasny, ostry i uniwersalny,
    > stabilizacja w body aparatu. Lampa starczy do wszystkiego.

    Chyba AF Tamrona tego tamrona jest wolny co przy fotkach reporterskich
    chyba będzie miało spore znaczenie, aczkolwiek jakość fotek z tego
    Tamrona jest naprawdę bardzo dobra, tylko trzeba czasami przebrać 2-3
    sztuki.

    Sam Pentax to też naprawdę niezły pomysł, ale zwróć uwagę na późniejszą
    rozbudowę zestawu np o długie obiektywy, z tego co pamiętam
    najszczęśliwiej w pentaxie to nie wygląda, nawet chyba sigma nie robi
    tak dużo obiektywów jak do innych marek, chyba że coś się teraz zmieniło.

    Co do lamp Metz'a, kiedyś był problem z ich serwisem, nie wiem jak jest
    teraz, tak więc w reporterce chyba też trzeba wziąć ten fakt pod uwagę,
    też się nad takim rozwiązaniem zastanawiałem, jednak wybrałem lampę
    dedykowaną.

    Zwróć też uwagę na brak stabilizacji matrycy w przypadku Nikonów, tak
    więc dobrze ją mieć wtedy w obiektywie, co znacznie podniesie koszt
    zakupu dobrego jasnego obiektywu - niestety.

    Osobiście skłaniałam bym się do Nikona, z jakimś 18-50 VR + 50-200 VR za
    jakiś 3 tysia plus lampa do tego.
    Pozdro