  • 11. Data: 2009-07-18 11:02:50
    Temat: Re: Lustrzane Falcony - doświadczenia?
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 18 Jul., 12:50, Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl> wrote:

    > Właśnie to wyguglałem.
    > Niestety sample są na cropie to raz, a dwa że na ISO800 :-/
    >
    > Nie ma któregoś z tych lsutrzaków ktoś z Wawy? Bym sobie przepstrykał i albo
    > zaakceptował, albo odesłał w mrok niepamięci.
    >
    > --
    > Adam 'Adak' Kępiński    a...@t...pl    GG: 1004327
    > "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

    powiedzialbym ze dla obiektywu 500/6,3 mm 800 iso czesto bedzie
    nieodzowne w naszych warunkach oswietleniowych.
    gdybys chcial na iso 100 to trzeba do grecji.

    juz po tym tescie widze ze obiektyw jest bezuzyteczny dla celow
    fotograficznych o ile fotografujacy nie jest pozbawiony elementarnych
    wymagan jakosciowych.

  • 12. Data: 2009-07-18 11:03:22
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Na iso 800, bo przy takich ogniskowych ciężko o nieporuszone zdjęcie w
    > takich warunkach. Nawet ze stabilizacją. Bezpieczniej w testach było
    > użyć krótszych czasów.

    To świetnie, ale ja chcę tego używać na pełnej klatce.
    W związku z tym środek przestaje być tak powiększony, ogniskowa maleje, a szumy
    nie stanowią problemu.

    Ale mam jeszcze jeden pomysł - przecież jest jeszcze Tamron 500/nipamiętamile
    SP.
    A on już jest bardzo dobry.

    Hmmm, trzeba poszukać.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 13. Data: 2009-07-18 11:07:28
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Hmmm, trzeba poszukać.

    Tamron 500/8 SP no i oczywiście Nikkor 500/8, aczkolwiek ten będzie pewnie
    kosztował jakieś chore pieniądze.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 14. Data: 2009-07-18 11:15:30
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Adam 'Adak' Kępiński pisze:
    > Ale mam jeszcze jeden pomysł - przecież jest jeszcze Tamron
    > 500/nipamiętamile SP.
    > A on już jest bardzo dobry.

    W linku który podałem powinno być też porównanie do Tokiną 500/8. Tokina
    chyba nie gorsza od Tamrona? Jeśli tam nie ma, to pewnie w jakiejś innej
    dyskusji o Falconach.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    pawelek_79
    poczta.onet.pl
    Znany także jako Pawel_W: pawel79w[Shift+2] gmail.com

  • 15. Data: 2009-07-18 11:32:05
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 18 Jul., 12:59, Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl> wrote:

    > A temu, że go sprzedałem.

    > Jak go sprzedałem to jak mogę go mieć?

    > Nie rozumiesz co napisałem?

    > Oczywiście że nie był.
    > Jakbym potrzebował takiej ogniskowej do prawdziwych zasotsowań to celował w
    > Nikkora 400/2.8 i może TCx1.4.
    > Był fajny do zabawy, produkował fajne obrazki, ale to co robiłem z nim na siłą
    > rzeczy pełnoklatkowym analogu ze stosunkowo jasną matówką, nie bardzo dało się w
    > owym czasie powtórzyć na cropowym D100/D70s.

    > A to już Twoja sprawa - ale nie za bardzo rozumiem czemu to tu piszesz.
    >
    > --

    gdyz mam dobre serce - a dobrym sercem nalezy dzielic sie zawsze i
    wszedzie , a wiec tu nie jest miejscem nieodpowiednim.

    temat obiektywow lustrzanych 500 mm cwiczylem parokrotnie i to na
    jakis japonskich produktach i to w analogu.
    to zawsze byla tragedia jakosciowa w porownaniu do stalek i tak wynika
    z pomiarow czy testow.

    jesli chcialbys dla tej ogniskowej zdjecia naprawde dobre technicznie
    a wielkosc obiektywu nie odgrywa roli - to trzeba sieganac po stalke.
    a jesli nie chce sie na ten cel wydawac za duzo - to sa starsze
    modele bez is z czasow analogowych , ktore z cyfra pracuja
    wysmienicie - takie mam sobiste doswiadczenia.
    Zobaczylem ten test - zdj wyminenika ciepla , czy raczej chlodnicy -
    o zgrozo.
    ten obiektyw wogole nie przenosi kontrastu , mydlo , mydlo , mydlo.
    zrobisz nim zdjecie , o ktorym kazdy powie prawdopodobnie a czemu
    takie nieostre ?
    nie pomoze wyjasnienie ze to 500 lustrzany tanio kupiony dla zabawy -
    takie wyjasnienie ostrosci nie poprawi.

    zreszta nie wnikam w to jak sie lubisz bawic - moze akurat zabijesz w
    ten sposob z przyjemnoscia czesc czasu jaki pozostal jeszcze do
    smierci?

  • 16. Data: 2009-07-18 11:48:03
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@g...pl> napisał:

    > To świetnie, ale ja chcę tego używać na pełnej klatce.
    > W związku z tym środek przestaje być tak powiększony, ogniskowa maleje, a
> [...]

    Ile razy można powtarzać, ze ogniskowa obiektywu nie zależy od tego, do
    jakiego korpusu go podepniemy - będzie taka sama niezależnioe od cropa.
    Zmienia się jedynie kąt widzenia. Nie dziwi mnie jeśli takie poglądy głosi
    ktoś początkujący, ale Ciebie już od ładnych paru lat widzę na liście...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 17. Data: 2009-07-18 12:11:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
> [...]
    > azjatom , tylko ze matka-polka jest mi duchowo blizsza a i pijaczyna
    > potrafi byc sympatyczny - z azjata bym sie nie dogadal.

    A najlepiej zbierz te swoje pieniądze i kup bilet w jedną stronę gdzieś,
    gdzie nie ma sieci. Byłby to największy dobry uczynek ostatnich lat
    uczyniony dla społeczności usenetu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 18. Data: 2009-07-18 12:12:42
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

> [...]
    > cropa. Zmienia się jedynie kąt widzenia. Nie dziwi mnie jeśli takie
    > poglądy głosi ktoś początkujący, ale Ciebie już od ładnych paru lat

    Łojezusicku!
    Wybacz mi - naczytałem sie dziś jak to ogniskowa rośnie po podpięciu pod puszkę
    z cropem, to mnie akurat zmalała ;-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 19. Data: 2009-07-18 12:56:06
    Od: "Matusz" <m...@w...pl>

    Mam Samyanga 500 6.3. Kupiłem go po niskiej cenie od kogoś kto już się nim
    nacieszył i chciał się go pozbyć. Kupiłem z myślą o klubie fotograficznym
    (zawsze jest ktoś, kto się chce pobawić z długą ogniskową). Plus tego szkła
    jest taki, że mając odpowiednią przejściówkę można go używać z różnymi
    systemami (o ile warto podpinać w ogóle szkoło manualne).
    O minusach można poczytać w sieci.
    Moje wrażenia. Obiektyw jest bardzo lekki (w porównaniu z Rubinarem). Ciężko
    jest złapać ostrość. Bokeh nie jest taki charakterystyczny jak w Rubinarach.
    Osobiście jestem z tego szkła zadowolny (za takie pieniądze). Oczywiście
    trzeba mieć świadomość wszystkich jego ograniczeń. Niekoniecznie trzeba je
    mieć na swoim wyposażeniu, lepiej mieć możliwość skądś je wypożyczyć.

    Tu są moje fotki z Rubinara (wszystkie prócz pierwszego) - robione z ręki
    analogiem:
    http://knipsel.franciszkanie.zabrze.pl/2009/plenery/
    wyry/smolarczyk.html

    A tu fotka z Samyanga (robione z ręki).
    http://mateusz.franciszkanie.zabrze.pl/foto/003.jpg

    Matusz

  • 20. Data: 2009-07-18 13:32:42
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Tu są moje fotki z Rubinara (wszystkie prócz pierwszego) - robione z
> [...]

    Łojej, ale technicznie to ja widzę tu jedno wielkie nietreafienie ostrości, więc
    cięzko cokolwiek powiedzieć.

    Jeśli nie zapomnę to wystawię pełnej wielkości fotkę z Rubinara 500/8.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327