  • 51. Data: 2009-07-20 18:43:37
    Temat: Re: Lustrzane Falcony - doświadczenia?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > te faze experymentow przeszedlem kiedys i nikt mnie tam powiedzonkami
    > o swiadomym wprowadzeniu nieostrosci w celu uzyskania
    > niepowtarzalnych efektow artystycznych nie przekona.
    > w 99 % nieostrosc jest wynikiem bledow technicznych. .w ostatnich
    > latch nie przypominam sobie kogos wykorzystujacego rzeczywiscie
    > odkrywczo nieostrosc.
    >
    > wszystko juz bylo , wykorzystnbie nieostrosci tez , a moda na miekkie
    > zdjecia z nasadka duto przeszla przez europe ok 80 lat temu .
    >
    > takie tam pitolenie i teoretyzowanie -pojscie pod prad i temu podobne
    > cmoje boje.

    No to teraz po piwku...

    > zrobic zdjecie niostre kazdy moze
    > troche lepiej lub gorzej.

    I zaśpiewamy co, ale po następnym piwku...

    Ciekawe to: w postach parzystych aspirujesz na intelektualistę, a w
    nieparzystych na kmiota :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 52. Data: 2009-07-20 22:51:13
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Naprawdę te Falcon/Samyangi są takie beznadziejne? Przecież to niedrogi
    sprzęt, więc oceniając go trzeba wziąźć pod uwagę stosunek cena/jakość. A
    zatem, czy mógłby ktoś bez uprzedzeń dać trochę własnych sampli?

  • 53. Data: 2009-07-21 05:59:16
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 21 Jul., 00:51, "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl> wrote:
    > Naprawdę te Falcon/Samyangi są takie beznadziejne? Przecież to niedrogi
    > sprzęt, więc oceniając go trzeba wziąźć pod uwagę stosunek cena/jakość. A
    > zatem, czy mógłby ktoś bez uprzedzeń dać trochę własnych sampli?

    taki wskaznik cena/jakosc nie wiele mowi

    mozesz miec cholernie drogi obiektyw o wysokiej jakosci i dostaniesz
    taki sam wskaznik jak tanie badziewie niskiej jakosci.

    biega o cos innego.
    ze obiektywy o tak marnej jakosci rysunku i trudne w obsludze
    ( nastawienie ostrosci na mf w oparciu o matowke w cyfrze aps c nie
    jest mozliwe - to tylko kwestia przypadku jak dobrze wyostrzymy)
    produkuja zdjecia niskiej jakosci.
    A zapotrzebowanie na zdjecia niskiej jakosci jest niewielkie , nikt
    takich zdjec ogladac nie chce

    Po co wiec kupowac cos co sluzy do produkcji czegos o niskiej jakosci
    na co zapotrzebowania nie ma ?

    Jasne ze kazdy wydaje pieniadze jak chce . Zakup takiego obiektyw
    ktorego wykorzystanie w fotografii jest wiecej niz marginalne sluzy
    bardziej zaspokojeniu wlasnej ciekawosci niz rzeczywistych potrzeb
    fotograficznych.
    Zrobi sie pare zdjec testowych , obraz rozczarowywujacy - obiektyw
    trafia do szuflady , po pewnym czasie szuka sie jelenia , ktory by
    kupil , doklada sie reszta i kupuje cos przyzwoicie funkcjonujacego.

    ostatecznie takie obiektywy podrazaja wiec cene obiektywow
    przyzwoitych do ktorych wczesniej czy pozniej dochodzimy.

    Najtaniej wychodza dobre obiektywy kupione wprost , bez stacji
    posredniej w postaci rozwiazan prowizorycznych.

    do oceny "rozsadnosci "zakupu uzywam osobistego wskaznika : dziele
    calke z krzywej rozdzielczosci przez cene.

    mozna to latwo samemu z grubsza wyliczyc np sumujac rozdzielczosci
    podane w przez optycznych dla zakresu przyslon od minimalnej do 16 i
    podzielic przez cene
    pieknie w ten sposob mozna porownac jakosc /cena roznych obiektywow -
    wychodza rzeczy zdumiewajace i w praktyce to mi sie potwierdza. MOzna
    znalez tanio bardzo dobry obiektyw lub b. tanio zly. Lepiej chyba
    tanio dobry niz tanio zly a do tanich zlych naleza wymienione
    azjatyckie dlugookie egzoty.

  • 54. Data: 2009-07-21 06:03:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Rabbit McCroolick pisze:
    > Naprawdę te Falcon/Samyangi są takie beznadziejne? Przecież to niedrogi
    > sprzęt, więc oceniając go trzeba wziąźć pod uwagę stosunek cena/jakość. A
    > zatem, czy mógłby ktoś bez uprzedzeń dać trochę własnych sampli?

    Nie są tylko na tej grupie wszystko jest złe, byle jakie, nieostre,
    winietuje, zniekształca itd. A przede wszystkim potwornie ogranicza
    twórczo, do tego stopnia, że większość nie fotografuje czegokolwiek, co
    mogłaby pokazać więc mędzi w kółko przegrywając co dzień następny dzień.

    A obiektywy przeciętne, ani gorsze, ani lepsze od ruskich luster. Cudów
    nie ma, ale odpowiednia obróbka i godzenie się na 2Mpx da obrazek do
    oglądania.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dawno nie czytałem niczego dobrego, chyba muszę coś napisać.../