  • 1. Data: 2011-11-27 17:05:40
    Temat: Lumia 800
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    Witam.

    Hmm, wygląda na to, że jest to pierwsza Nokia od bardzo dawna, którą
    chyba będę pragnął mieć. Jest to też pierwsza Nokia dotykowa którą w
    ogóle bym chciał mieć. Jest to też pierwsza Nokia dotykowa ,która podoba
    mi się, ma IMO wyjątkowy design (ale to już kwestia gustu). Zatem kurcze
    wyjątkowy telefon szykuje się. Aż mnie to zdziwiło, zdziwiło mnie to, że
    Nokia jeszcze mnie zadziwi. Z technicznej strony również jak najbardziej
    i całkiem całkiem. Nie widzę do czego się przyczepić. Czy to będzie od
    dawien dawna hit?

    Jestem też ciekaw Windowsa 7.5 Mango. Nawet bardzo ciekaw.

    Mam też wrażenie, że jak go wreszcie wezmę w ręce to całkowicie zapragnę
    go (ją :) ) mieć.

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."
    Aleksander Dumas

  • 2. Data: 2011-11-27 17:20:02
    Temat: Re: Lumia 800
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-11-27 18:05, Piotr M wrote:
> [...]
    >
    > Jestem też ciekaw Windowsa 7.5 Mango. Nawet bardzo ciekaw.
    >
    > Mam też wrażenie, że jak go wreszcie wezmę w ręce to całkowicie zapragnę

    Fajnie,ze ten telefon budzi u Ciebie taki entuzjazm, nie chcialbym tego
    popsuc....ale ;]
    1. Problem z bateria okazuje sie byc nie tylko bolaczka nowego iP4S:
    http://di.com.pl/news/41812,0,Nokia_Lumia_800_tez_ma
    _problem_z_bateria.html
    2. Poki co jakosc zdjec jest podobno mocno przecietna, w tym wypadku
    rowniez pracuja nad rozwiazaniem:
    http://pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=
    article&id=21160:nokia-n9-i-lumia-800-czekaj-na-firm
    ware-do-optyki&catid=1:latest-news&Itemid=103
    3. Porownienie bardzo podobnych wizualnie modeli N9 i Lumii 800 wypada
    dosc niekorzystnie dla tego drugiego:
    http://www.engadget.com/2011/10/26/nokia-lumia-800-v
    s-nokia-n9-the-tale-of-the-tape/

  • 3. Data: 2011-11-27 17:33:52
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 27 listopada 18:20, atm pisze:

> [...]
    article&id=21160:nokia-n9-i-lumia-800-czekaj-na-firm
    ware-do-optyki&catid=1:latest-news&Itemid=103

    Wychodzi na to że może Nokia ciut (miesiąc, dwa) pośpieszyła się. Bądźmy
    dobrej myśli i aby ww bolączki po poprawkach firmware, ustąpiły. Już
    jakość zdjęć jakość bym przełknął (chociaż myślę że tu Nokia na pewno da
    radę), ale co do baterii to nie wyobrażam sobie kompromisów.

    > 3. Porownienie bardzo podobnych wizualnie modeli N9 i Lumii 800 wypada
    > dosc niekorzystnie dla tego drugiego:
    > http://www.engadget.com/2011/10/26/nokia-lumia-800-v
    s-nokia-n9-the-tale-of-the-tape/

    IMO tylko te z ww. różnic nie są na niekorzyść:
    - 0.2" mniej ekranu
    - kamerka do video rozmów (kto to w ogóle używa)
    Szkoda co do pamięci RAM (0.5 vs 1GB)

    Ale podstawowa różnica to Windows :)

    Coś czuje że bardzo bliskie relacje Microsoftu z Nokia wyjdą na dobre.

  • 4. Data: 2011-11-27 17:38:23
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 27 Nov 2011 18:33:52 +0100, Piotr M napisał(a):

    > - kamerka do video rozmów (kto to w ogóle używa)

    Każdy, kto używa np. Skype. Czyli tysiące albo dziesiątki tysięcy osób.

    > Ale podstawowa różnica to Windows :)
    > Coś czuje że bardzo bliskie relacje Microsoftu z Nokia wyjdą na dobre.

    Znacznie lepiej wyszły by im bliskie relacje z developerami, bo softu na
    razie maluuuutko. To się powoli poprawia, ale jeszcze długo, długo nie.
    Fakt, Lumia jest interesująca, ale WP7 jest wciąż w stadium co najwyżej
    bety (Nodo z tudem kwalifikowało się do nazwania to alpha) i ciężko za to
    płacić niemałe pieniądze.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "kazdy fotograf ci powie ze przedmioty na jasnym tle wychodza zawsze na

  • 5. Data: 2011-11-27 22:20:17
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

    > ma IMO wyjątkowy design (ale to już kwestia gustu).

    Dziś bawiłem się N9 (designersko przecie bardzo podobna) i muszę przyznać
    się do dużego rozczarowania, nie mogłem pozbyć się wrażenia, ze obcuję z
    wytworem producenta ekskluzywnych mydelniczek. Ten wypukły ekran wdawał się
    na zrobiony z czegoś bardzo miękkiego, generalnie w ogóle nie czułem, że mam
    w rękach słuchawkę za ponad 2k zł.

  • 6. Data: 2011-11-28 08:18:15
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 27.11.2011 Waldek Godel <n...@y...org> napisał/a:

    > Każdy, kto używa np. Skype. Czyli tysiące albo dziesiątki tysięcy osób.

    Bez przesady że każdy. Ja używam skype, ale chat + sporadycznie audio,
    video może raz dla testu. Znajomi twierdzą podobnie. Może nie jestem
    grupą reprezentatywną, ale odsetek osób videocallujących jest IMO
    niewielki. Może skype ma gdzieś statystyki ilości wygadanych rozmów i
    takich z video.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 7. Data: 2011-11-28 08:38:23
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 28 listopada 09:18, Sergiusz Rozanski pisze:

    > Bez przesady że każdy. Ja używam skype, ale chat + sporadycznie audio,
    > video może raz dla testu. Znajomi twierdzą podobnie.

    Też tak uważam. Napisałem (kto to w ogóle używa) odnośnie video rozmów
    gsm, zapomniałem o Skype :) że telefon komórkowy to nie tylko komórka :)
    Bo te pierwsze po prostu się nie przyjęły, z oczywistych zresztą powodów.
    Co do Skype. Moja teoria jest taka, iż tacy jam my, nie korzystamy za
    wiele, a ludziska i wczesna młodzież jak korzysta to na kompie :)

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Google zachowuje się jak kobieta. Ledwie zacznę zdanie, już próbuje je
    dokończyć na tuzin sposobów."

  • 8. Data: 2011-11-28 10:45:31
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Mon, 28 Nov 2011 09:38:23 +0100, Piotr M napisał(a):

> [...]
    > Co do Skype. Moja teoria jest taka, iż tacy jam my, nie korzystamy za
    > wiele, a ludziska i wczesna młodzież jak korzysta to na kompie :)

    Skype na telefonie z dwoma kamerami jest bardzo fajny, nawet zakładając że
    rozmawia się w zasięgu domowego WLAN. Po prostu nie jest się przykutym do
    jednego miejsca.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "i zrozumiesz iz BT to takie chodzenie pieszo na drugi koniec miasta po

  • 9. Data: 2011-11-28 13:11:54
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 28 listopada 11:45, Waldek Godel pisze:

    > Skype na telefonie z dwoma kamerami jest bardzo fajny, nawet zakładając że
    > rozmawia się w zasięgu domowego WLAN. Po prostu nie jest się przykutym do
    > jednego miejsca.

    Zgadza się. Korzystałem, właśnie też uważam że to bardzo fajne
    rozwiązanie w domu po WLAN-ie leżąc sobie na kanapie :)
    A myślę, że ja po prostu zwyczajnie mało gadam na Skype ;P Jak gadam to
    dzwonię, a jak mam patrzeć to osobiście :) No chyba, że się nie da, ale
    u mnie jak do tej pory się da, a jak się nie da to nie ma potrzeby
    patrzeć, dlatego dzwonię normalnie. Rozwiązania i koszta mamy (w Polsce
    i na cały świat) tak znikome że można gadać godzinami przez fon :)

  • 10. Data: 2011-11-28 18:58:04
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Waldek Godel <n...@y...org> wrote:
    > Fakt, Lumia jest interesująca, ale WP7 jest wciąż w stadium co
    > najwyżej bety (Nodo z tudem kwalifikowało się do nazwania to alpha) i
    > ciężko za to płacić niemałe pieniądze.

    Czy Google lub Apple płacą za opowiadanie takich głupstw?