  • 21. Data: 2013-12-25 10:39:29
    Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > Przekonujecie mnie że bedzie za malo. OK. Nie mma jak się przejechac, bo
    > w okolicznych salonach nie ma tego autka z tym silnikiem do jazdy. O ile
    > pamiętam są Logany, ale one są mniejsze.
    >
    > Zastanowie się wobec tego. Nie chcę się ladować w turbiodiesla ani tym
    > bardziej turbobenzynę. Głównie dlatego że to znacznie komplikuje silnik
    > a liczenie na to ze trafie na egzemplarz bez wad jest złym pomysłem w
    > tak tanim samochodzie gdzie na czymś na pewno oszczędzili.
    >
    > Być może powinienem jednak zastanowić sie nad Zafirą 1.8 :) tym bardziej
    > że obecnie staniała o jakieś 10k.

    Rób jak chcesz ja nie chcę nic innego niż turbo benzyna.
    Sam mam obecnie 3 samochody TB, 2.0 z LPG 185KM, 2.0 270KM i 2.3 230KM,
    nie zamienię na nic innego. Brat ma 2.3 z LPG 282KM. Mogę się założyć że
    takie 2.0/2.3 200+ TB przejedzie więcej bezawaryjnie niż 1.6 z którego
    będziesz ciągle wypruwać flaki.

    Lewis

  • 22. Data: 2013-12-25 10:53:45
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    popsuje Ci minimalnie święta. troszeczkę. wybacz

    > a liczenie na to ze trafie na egzemplarz bez wad
    nowy czy używany kupujesz?
    > jest złym pomysłem w
    > tak tanim samochodzie gdzie na czymś na pewno oszczędzili.
    Tania to jest agila, albo corsa

    > Być może powinienem jednak zastanowić sie nad Zafirą 1.8 :) tym bardziej
    > że obecnie staniała o jakieś 10k.

    czyli jakby chcesz auto nowe?
    Zapłacisz za nie ok 60tyś. za 3 lata będziesz miał auto warte ok 30 tyś,
    czyli jesteś 10 tyś w plecy na rok. Przepraszam za te wyliczenia, nie
    chcę Cię urazić, albo chcesz kupić nowe, konkretne auto, bo masz kasę,
    kaprys, jakiś plan, realizujesz własne marzenia, albo bierzesz
    kalkulator, pytasz na grupie co jest mało awaryjne, proste w naprawie i
    wychodzi Ci że nie kupisz stare auto, zapłacisz za remont i masz 5 lat
    jazdy za ułamek ceny nowego.

    PRzestań myśleć o turbosprężarce, pogadaj z żoną i dziećmi na temat
    _waszego nowego_ auta, nie z grupą dyskusyjną. Weź takie które ma
    gwarancje na 100 tyś albo ileśtam lat, i ciesz się życiem!

    ToMasz

  • 23. Data: 2013-12-25 11:06:00
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    > Ojciec wspomina
    > tą podróż w taki sposób, że jechał cały czas z gazem w podłodze,
    > a i tak był najwolniejszy w okolicy

    a świece mu wszystkie paliły czy tylko 3 lub 2?

  • 24. Data: 2013-12-25 12:33:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-12-25 10:38, Użytkownik t? napisał:

    > To będzie tragedia, 23 lata temu miałem przyjemność podróżować jako
    > dzieciak Polonezem po europie w 5 osób i to był dramat. Ojciec wspomina
    > tą podróż w taki sposób, że jechał cały czas z gazem w podłodze, a i tak
    > był najwolniejszy w okolicy, chociaż wtedy standardy były nieco inne niż
    > teraz.
    >
    > Krowa Lodgy z kilkoma końmi więcej i 2 dodatkowymi osobami na pokładzie
    > to będzie podobny dramat.

    Dramat to będzie jak wybierze o dwadzieścia tysięcy droższą alternatywę,
    bo tańszych nie widzi.
    Wyjazd wakacyjny raz do roku przeboleje, a jeżdżąc przez resztę
    roku sam lub z jednym pasażerem nie będzie narzekał.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2013-12-25 12:33:51
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia 25 Dec 2013 09:38:24 GMT, tᴏ napisał(a):

> [...]
    > dzieciak Polonezem po europie w 5 osób i to był dramat. Ojciec wspomina
    > tą podróż w taki sposób, że jechał cały czas z gazem w podłodze, a i tak

    Wszyscy powyżej 140 km/h? Nie chce mi się wierzyć.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 26. Data: 2013-12-25 12:46:58
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2013-12-25 12:33, MadMan pisze:

    > Wszyscy powyżej 140 km/h? Nie chce mi się wierzyć.

    Polonez w 5 osób plus bagaż gnał pod 140, chyba żartujesz.
    Na jego super zawieszeniu i z super hamulcami szybko byś ukończył
    podróż.Zauważ, że to 23 lata temu było, jeszcze go nie poprawili :-)

  • 27. Data: 2013-12-25 12:49:14
    Od: Trybun <Y...@y...com>

> [...]
    > możliwość: benzyna 1.6 84KM. Spalanie mam w nosie, obecnie robie
    > <10kkm rocznie.
    >
    > Pytania:
    > a) To chyba 8 zaworów. Czy prawidłowo zakladam że bedzie on tańszy w
    > naprawach po gwarancji?
    >
    > b) Ma ktoś? Czy Lodgy w 7 osób w ogóle się toczy z tym silnikiem? Ma
    > się tylko przemieścić z prędkością autostradową z A do B. Z klimą.
    >
    > c) Czy ten silnik jest konstrukcja znaną mechanikom, czy to bardziej
    > wynalazek? Potrzebuje coś przy czym podłubie mi byle Kaziu w garazu.

    I kupuj Dacie. Przy planowanych tak niskich przebiegach, nie będziesz
    wysilał nawet tak niewielkiego silnika.

    I doprawdy nie mam pojecia co Wy tu na grupie z tą klimą, że niby tak
    osłabia osiągi. Z klima jeżdżę od zawsze i jakoś fizycznie nie
    zauważyłem żeby jej wyłaczenie czy załączenie rzutowało na osiągi auta.

  • 28. Data: 2013-12-25 12:54:26
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 25 Dec 2013 12:46:58 +0100, Dawid napisał(a):

    > Polonez w 5 osób plus bagaż gnał pod 140, chyba żartujesz.

    Polonez z 3 osobami i pełnym bagażnikiem (+ mnóstwem bagażu w miejscu 4
    i 5 osoby) z gazem w podłodze bez problemu jedzie 140, po rozpędzeniu
    oczywiście. Silnik 1.5.

    > Na jego super zawieszeniu i z super hamulcami szybko byś ukończył
    > podróż.Zauważ, że to 23 lata temu było, jeszcze go nie poprawili :-)

    Opisywany egzemplarz obecnie ma 22 lata :) A hamulce do jazdy 140 km/h
    są potrzebne? Bo mi się wydawało że jedynie do wyhamowania z tej
    prędkości :P

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 29. Data: 2013-12-25 13:05:19
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2013-12-25 12:54, MadMan pisze:

    > Opisywany egzemplarz obecnie ma 22 lata :) A hamulce do jazdy 140 km/h
    > są potrzebne? Bo mi się wydawało że jedynie do wyhamowania z tej
    > prędkości :P

    A jak coś wyskoczy to hamujesz nogami?
    Nie ma co z tobą dyskutować, lepiej oddaj prawko bo pozabijasz
    wszystkich.Teoretycznie poldek to super rakieta, masz rację i z tym żyj :-)

  • 30. Data: 2013-12-25 13:09:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 25 Dec 2013 10:39:29 +0100, Lewis

    > Rób jak chcesz ja nie chcę nic innego niż turbo benzyna.

    Ja podobnie, zachorowałem na szmelcwagenową TFSI (2.0).
    Cichutko chodzi, ciągnie z niższych obrotów niż mój dieslel.
    Do tego jeszcze DSG i więcej (mnie) do szczęscia nie trzeba.
    Ale ja to kapelusz mode. ;)

    --
    Pozdor Myjk