  • 11. Data: 2013-12-24 22:27:33
    Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Da się je podkręcić do prawie 100KM przez zmianę software.
    podkręcanie przez zmianę software? o 3% reszta to
    ściema/katowanie/zabawa. Albo to zrobisz dobrze i drogo, albo kosztem
    przyśpieszonego zużycia.

    > Może więc nie
    > będzie źle. Zafira ma 115KM i ludzie uważają że jest bardzo ok.
    czyli o parędzieśiąt więcej, nie jest renaultem i raczej ma większy moment.

    > Autostradę używam 2x do roku na dłuższych odcinkach. 1000x częsciej jadę
    > kilka km po mieście,
    ostry terning ręki. zakładaj że to pojedzie krótko na każdym biegu,
    przed zmianą przełożenia będizie tak wyło że nie da się rozmawiać
    > ewentualnie wypad za miasto. Chciałbym jednak aby
    > przy załadowaniu 7 osób nie było sytuacji że nie podjadę pod górkę.
    >

    > już jest niefajnie. Po drugie mam diesla renault
    to wiele tłumaczy
    > i turbiny padaja,
    a ja mam do jazdy naprawy 2 citroen i opla i jak się normalnie jeździ po
    mieście to turbina wytrzymuje 200 tyś. Ale z drugiej strony wybierałem
    takie auto które niema dwumasy i turbo niema zmiennej geometrii.

    > tanie nie są. Po trzecie mam też seicento 1.1 gdzie reakcja silnika na
    > pedał gazu jest po prostu świetna.
    seicento niema masy.

    > Mam wrażenie że potrzebuje poczuć pod butem nie moment obrotowy tylko
    > grzeczną benzynkę.
    tu już Ci nikt z grupy nie pomoże.
    ToMasz

    PS co z jazdami próbnymi? Taka wycieczka może dać Ci więcej informacji
    niz wszystkie nasze gdybania

  • 12. Data: 2013-12-24 22:49:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 24 Dec 2013 20:00:18 +0100, Sebastian Biały

    > 130km/h w 7 osób wystarczy.

    Skoro tak twierdzisz, to po co w ogóle ta dyskusja?
    Ja twierdzę, że to nie pojedzie w 7 osób z klimą
    i jeszcze do tego 130/h.

    > Obecnie mam diesla 150KM. Fajne.

    Bo z turbo.

    > Ale na dłuższą metę jeśli będę jechał autostradą
    > to nie wiem czy używam 40KM.

    Tak się wydaje, bo diesel i z turbo. Ty chcesz benzynowego
    wolnossaka prawie 2x mniej mocy i większą, zapewne, budę.

    --
    Pozdor Myjk

  • 13. Data: 2013-12-24 22:58:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 24 Dec 2013 20:06:10 +0100, Sebastian Biały

    > Da się je podkręcić do prawie 100KM przez zmianę software.

    No tak, a potem po 75tkm od wyjazdu z salonu pada "pompa wtryskowa",
    wtryski, sprzęgło, dwumasa, do tego rozrząd i ludzie psioczą, że SYF
    (zbieżność faktów zupełnie przypadkowa). :P

    > Może więc nie będzie źle. Zafira ma 115KM i ludzie uważają że jest bardzo ok.

    115KM to o 50 KM więcej. Weź po uwagę, że 10-15KM pożera sama sprężarka
    klimy.

    > Autostradę używam 2x do roku na dłuższych odcinkach. 1000x częsciej jadę
    > kilka km po mieście, ewentualnie wypad za miasto. Chciałbym jednak aby
    > przy załadowaniu 7 osób nie było sytuacji że nie podjadę pod górkę.

    Podjechać, podjedziesz. Ale weź tym wyprzedź.

    > Śmiem wątpić, po pierwsze nie wiem czy kupie na 3 lata, może na 6.

    Mam blisko 6-letnie auto od wyjazdu z salonu. CR z turbo... i DPFem.
    Nic nie stuka, nic nie puka, a przejeżdżam nie 10 a 20-25 tys. rocznie.

    > A to już jest niefajnie.

    Gdyż ponieważ? Lepiej kupić 3-latka na 3 lata?

    > Po drugie mam diesla renault i turbiny padaja, i tanie nie są.

    W Mazdach podobno też padają. Jak ktoś dba, tak ma. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 14. Data: 2013-12-24 22:59:06
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 24 Dec 2013 22:49:41 +0100, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    >Ja twierdzę, że to nie pojedzie w 7 osób z klimą
    >i jeszcze do tego 130/h.

    Pojechać, pojedzie. Tylko spalanie...

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 15. Data: 2013-12-24 23:04:28
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 24 Dec 2013 20:06:10 +0100, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Chciałbym jednak aby
    >przy załadowaniu 7 osób nie było sytuacji że nie podjadę pod górkę.

    60. konna Panda ma problemy na obwodnicy trójmiejskiej. 2 os + dziecko
    + bagaż. Słabo widzę te 84KM z siedmioma osobami. A i auto cięższe od
    Pandy.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 16. Data: 2013-12-24 23:05:53
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Po drugie mam diesla renault i turbiny padaja, i
    >tanie nie są.

    Pacz Pan, moja nie wie chyba że ma paść. Ponad 400 tys. kilometrów już
    zrobiła. I jedzie dalej.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 17. Data: 2013-12-24 23:43:35
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message
    > Da się je podkręcić do prawie 100KM przez zmianę software. Może więc nie
    > będzie źle. Zafira ma 115KM i ludzie uważają że jest bardzo ok.
    > Autostradę używam 2x do roku na dłuższych odcinkach. 1000x częsciej jadę kilka
    > km po mieście, ewentualnie wypad za miasto. Chciałbym jednak aby przy
    > załadowaniu 7 osób nie było sytuacji że nie podjadę pod górkę.
    > Śmiem wątpić, po pierwsze nie wiem czy kupie na 3 lata, może na 6. A to już
    > jest niefajnie. Po drugie mam diesla renault i turbiny padaja, i tanie nie są.

    jak kupujesz nowe z ASO to pewnie nie, regenerowana ze sprawdzonego źródła to
    koszt około 1000-1500zł na allegro turbo z 1-2 letnich rozbitków mozesz dostać
    za 500-600zł (oczywiście zależy o jakim dokładnie silniku mówimy)

    jeżeli jeździsz tyle co napisałeś to tam się prędzej zmienna geometria zapiecze
    jak samo turbo padnie ot tak z siebie, przegonić po obrotach co jakiś czas i
    będzie dobrze od 4 lata jeżdżę turbodieslami i jak słyszę te legendy o cenach
    turbin itd to smiech mnie ogarnia...

> [...]
    > pedał gazu jest po prostu świetna. Brakuje mi tego w moim dieslu.
    > Mam wrażenie że potrzebuje poczuć pod butem nie moment obrotowy tylko grzeczną

    dwa lata temu do 90konnej Octavii wstawiłem większe wtryski i hybrydowe turbo
    (całe 1200zł kosztowało) oraz zrobiłem program na 165KM śmiga do dziś u mojego
    ojca bez żadnych problemów a auto ma już ponad 300kkm nalatane, chciałbym stanąć
    z tobą na światłach (ty w Seicento) to byś zobaczył czy nadal chcesz benzynę ;)
    druga kwestia to Seicento waży pewnie połowę tego co ten diesel...

    Pzdr
    Piotrek

  • 18. Data: 2013-12-24 23:47:53
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    > Z prędkością autostradową? ;)

    aa, tego nie twierdzę ;) sam się zazwyczaj toczę między wioskami, jakieś
    70-80 km/h więc przyjąłem taką miarę :p

  • 19. Data: 2013-12-25 10:21:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-12-24 13:42, Sebastian Biały wrote:
    > benzyna 1.6 84KM.

    Przekonujecie mnie że bedzie za malo. OK. Nie mma jak się przejechac, bo
    w okolicznych salonach nie ma tego autka z tym silnikiem do jazdy. O ile
    pamiętam są Logany, ale one są mniejsze.

    Zastanowie się wobec tego. Nie chcę się ladować w turbiodiesla ani tym
    bardziej turbobenzynę. Głównie dlatego że to znacznie komplikuje silnik
    a liczenie na to ze trafie na egzemplarz bez wad jest złym pomysłem w
    tak tanim samochodzie gdzie na czymś na pewno oszczędzili.

    Być może powinienem jednak zastanowić sie nad Zafirą 1.8 :) tym bardziej
    że obecnie staniała o jakieś 10k.

  • 20. Data: 2013-12-25 10:38:24
    Od: tá´Ź

    Myjk wrote:

    > Skoro Fabia 75KM w dwie osoby ledwo się z klimą toczyła to dopowiedz
    > sobie jak będzie jechać klocek 7-osobowy załadowany po asfalt raptem
    > 10KM więcej. Takie silniki to może 15 lat temu były dobre.

    To będzie tragedia, 23 lata temu miałem przyjemność podróżować jako
    dzieciak Polonezem po europie w 5 osób i to był dramat. Ojciec wspomina
    tą podróż w taki sposób, że jechał cały czas z gazem w podłodze, a i tak
    był najwolniejszy w okolicy, chociaż wtedy standardy były nieco inne niż
    teraz.

    Krowa Lodgy z kilkoma końmi więcej i 2 dodatkowymi osobami na pokładzie
    to będzie podobny dramat.

    --
    ss??q s? ??u??ou??