  • 31. Data: 2011-07-20 23:52:42
    Temat: Re: Liche odszkodowanie z OC - droga odwoławcza...
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-07-20, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Nie musisz przedstawić faktury, nie musisz nawet naprawiać samochodu.
    > Powinna wystarczyć rzetelna wycena, ale jeżeli ubezpieczyciel nie będzie
    > chciał jej uznać, to będziesz musiał przepchnąć ją w sądzie.
    >
    > Ale co do zasady nie ma przeszkód żeby do ręki wziąć całą kwotę
    > odszkodowania, a z samochodem zrobić co uważasz.

    Jednak ubezpieczyciele mocno sie przed tym bronia pod pretekstem tego ze
    chcesz sie wzbogacic. Wlasnie przerabiam taka sprawe z Warta.

    --
    Artur

  • 32. Data: 2011-07-20 23:56:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jednak ubezpieczyciele mocno sie przed tym bronia pod pretekstem tego ze
    > chcesz sie wzbogacic. Wlasnie przerabiam taka sprawe z Warta.

    To nie jest obrona, tylko atak.
    Chcą Cię wydymać, więc ci kity wciskają, że niby wzbogacisz się dostając to
    co Ci się należy.

    Oczywiście nie mówię o jakichś wiekowych autach.

  • 33. Data: 2011-07-21 01:38:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-20 23:01, Cavallino pisze:

    > A nie z cennika importera?

    A to już szczegół - istotne jest to że cenę na samej górze podaje
    monopolista, który firmuje części oryginalne.
    Ceny u sprzedawców końcowych będą się różnić pewnie niewiele.

    Wadą systemu jest to, że jak przychodzi do zakupów tych części, to
    decyzję zakupową podejmuje poszkodowany któremu "cena nie gra roli", a
    płaci za to ubezpieczyciel który nie ma wiele do gadania w temacie
    wyboru tego co kupić. Nie ma więc konkurencji cenowej i ceny rosną.

    Sam jak likwidowałem pęknięty zderzak i obtarty błotnik, to naprawiłem
    to za jakieś absurdalne pieniądze, a ceny nawet nie zapamiętał dokładnie
    - z 8000 czy 9000zł to było, pewnie się tu chwaliłem nawet. Gdybym to
    miał zrobić za własne pieniądze, to tak samo dobrze można to było zrobić
    za połowę tych pieniędzy, a budżetowo pewnie i za 1000zł.

    Oczywiście masz racje, że poszkodowanemu należy się naprawa na takich
    samych częściach jakie miał przed szkodą (czyli zazwyczaj fabrycznych,
    oryginalnych).
    Tyle że prowadzi to do tego, że jak zsumujesz w cenniku ceny wszystkich
    części z których się składa nowy samochód, to dostaniesz 500% ceny
    nowego w salonie.
    I ja tylko o tym - że ubezpieczenia windują ceny części.

    I to 500% marży, to jest dopiero średnia - bo typowe części do
    likwidacji stłuczek (zderzaki, lampy, błotniki) ceny mają jeszcze wyższe.

    > Pewnie, bo wyprodukowanie tej blachy na specjalne zamówienie biegłego i
    > rzeczoznawcy zapewne wyszłoby taniej? ;-)

    Patrząc na ceny niektórych zderzaków, mam wrażenie że możesz tu być
    bardzo blisko prawdy.
    Za cenę zderzaka, można sobie kupić komplet okien plastikowych do całego
    mieszkania.
    A jeden reflektor kosztuje tyle co pralka czy lodówka.
    Za jeden błotnik można dach pokryć blachą :)

    Te ceny są chore i bezsensowne. A musimy za to płacić ubezpieczając
    każdy samochód.
    I to jest równie złe jak ubezpieczyciele naciągający klientów.

  • 34. Data: 2011-07-21 07:37:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Jul 2011 01:38:26 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Patrząc na ceny niektórych zderzaków, mam wrażenie że możesz tu być
    > bardzo blisko prawdy.
    > Za cenę zderzaka, można sobie kupić komplet okien plastikowych do całego
    > mieszkania.

    Nie wiem jak to dokladnie robia - ale forma do wtryskarki na zderzak
    kostowalaby miliony - dysza do ekstrudera profili okiennych jest znacznie
    prostsza. No ale jesli konkurencja potrafi sprzedac zderzak za 200-300zl,
    to chyba za 400-600 da sie zrobic tej jakosci jak fabryczny.

    > A jeden reflektor kosztuje tyle co pralka czy lodówka.
    > Za jeden błotnik można dach pokryć blachą :)
    > Te ceny są chore i bezsensowne. A musimy za to płacić ubezpieczając
    > każdy samochód.

    Tak jest - warto pamietac ze na koncu tego lancuszka jestesmy my.
    oryginalne czesci, wyplata w/g kosztorysu z aso, auto zastepcze - a potem
    sie nie zdziwmy jak listonosz przysle nam polise 4 razy drozej, a na drodze
    nawet klaksonu nie uslyszymy .. panie, jedziesz pan to uwazaj, mnie sie nie
    oplaca pana ostrzegac, kto mi lepiej zaplaci.

    J.

  • 35. Data: 2011-07-21 08:31:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A to już szczegół - istotne jest to że cenę na samej górze podaje
    > monopolista, który firmuje części oryginalne.

    No to o co masz pretensje i do kogo?
    Przecież możesz zacząć produkować samochody i sprzedawać do nich części
    zamienne tanio.
    Dopóki tego nie robisz, to pozostaw ustalanie cen producentom.

    > Wadą systemu jest to, że jak przychodzi do zakupów tych części, to decyzję
    > zakupową podejmuje poszkodowany któremu "cena nie gra roli", a płaci za to
    > ubezpieczyciel

    Wadą tego systemu jest to, że ubezpieczyciel ZAWSZE próbuje oszukać
    poszkodowanego.
    Gdyby mnie zapytano, czy wziąłbym uczciwie wyliczone odszkodowanie, ale na
    zamiennikach, to bym się zgodził.
    Ale nikt nie pytał i próbował oszukać gdzie się dało, na odwołania nie było
    reakcji.

> [...]
    > zrobić za własne pieniądze, to tak samo dobrze można to było zrobić za
    > połowę tych pieniędzy, a budżetowo pewnie i za 1000zł.

    Zrobić<>zrobić tak samo.
    Czyli taka szkoda nie zostałaby naprawiona w pełni, a co za tym idzie
    różnica należy się poszkodowanemu, a nie ubezpieczycielowi.

  • 36. Data: 2011-07-21 08:32:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > prostsza. No ale jesli konkurencja potrafi sprzedac zderzak za 200-300zl,
    > to chyba za 400-600 da sie zrobic tej jakosci jak fabryczny.

    Pod warunkiem produkcji masowej, a nie jednostkowej.

  • 37. Data: 2011-07-21 10:37:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-21 08:31, Cavallino pisze:

    > No to o co masz pretensje i do kogo?
    > Przecież możesz zacząć produkować samochody i sprzedawać do nich części
    > zamienne tanio.
    > Dopóki tego nie robisz, to pozostaw ustalanie cen producentom.

    Problem jest taki, że masz obowiązek kupowania ubezpieczenia
    obejmującego ryzyko konieczności kupienia tych części.

    Albo dowolna cena, albo przymus kupowania.
    Jak jest zarówno dowolna cena i przymus kupowania, to cena od razu idzie
    5-10x w górę.

    > Gdyby mnie zapytano, czy wziąłbym uczciwie wyliczone odszkodowanie, ale
    > na zamiennikach, to bym się zgodził.

    Ale po co?
    Nie lepiej wziąć 2-3x więcej?

    > Zrobić<>zrobić tak samo.
    > Czyli taka szkoda nie zostałaby naprawiona w pełni, a co za tym idzie
    > różnica należy się poszkodowanemu, a nie ubezpieczycielowi.

    Pierwsza 1/3 taniej by była gdybym tylko powiedział "z rabatem poproszę".
    Połowę taniej by było gdybym powiedział "naprawiajcie tylko to co
    naprawdę zostało uszkodzone".
    A za 1000zł by było gdybym kupił zderzak na szrocie i miał w efekcie
    końcowym zderzak w takim samym stanie jak był przed uszkodzeniem (a nie
    wymienił stary na nowy).

    No ale po co miałbym tak robić, skoro ubezpieczyciel płaci?

  • 38. Data: 2011-07-21 10:44:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Problem jest taki, że masz obowiązek kupowania ubezpieczenia obejmującego
    > ryzyko konieczności kupienia tych części.

    Nie masz.
    Możesz nie poruszać się po drogach, na których możesz spotkać samochody
    produkowane przez producentów samochodów dyktujących warunki cenowe na które
    się nie zgadzasz.

    > Ale po co?

    Żeby od roku nie użerać się w sądzie i nie wydawać kasy na prawników,
    rzeczoznawców, biegłych i opłaty sądowe.
    Nie chodziło mi o to żeby na tym zarobić, proponowałem nawet
    ubezpieczycielowi podzielenie się tą różnicą między kwotą bezsporną a
    należną pół na pół.
    Nie skorzystali - co więcej, nie dołożyli ani złotówki.
    Typowy kant ubezpieczyciela - oszukamy klienta, może do sądu nie pójdzie.
    A jak pójdzie, to co 10-ty, więc i tak się opłaci oszukiwać.

    > Nie lepiej wziąć 2-3x więcej?

    Zamienniki nie są o tyle tańsze.
    W ogóle części w tym przypadku to nie więcej jak 20-30% całego
    odszkodowania.
    Główna różnica to ceny robocizny, oraz stosowanie bezprawnych potrąceń czy
    amortyzacji.

> [...]
    > A za 1000zł by było gdybym kupił zderzak na szrocie i miał w efekcie
    > końcowym zderzak w takim samym stanie jak był przed uszkodzeniem (a nie

    Ale przeczytałeś na co odpowiadasz?
    Bo ja dokładnie o tym pisałem, więc nie musisz rozwijać SWOJEJ poprzedniej
    wypowiedzi, jako że jej nie negowałem.

  • 39. Data: 2011-07-21 12:28:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >powstały w wyniku zdarzenia wyrządzającego szkodę, istniejący od
    >chwili
    >wyrządzenia szkody do czasu, gdy zobowiązany wypłaci poszkodowanemu
    >sumę
    >pieniężną odpowiadającą szkodzie ustalonej w sposób przewidziany
    >prawem.
    >Przy takim rozumieniu szkody i obowiązku odszkodowawczego nie ma
    >znaczenia, jakim kosztem poszkodowany faktycznie dokonał naprawy
    >rzeczy
    >i czy w ogóle to uczynił albo zamierza uczynić.

    Ano nie ma, tylko ze "my oceniamy ze naprawa tej szkody bedzie
    kosztowala 3000zl".
    I nie interesuje nas ze kosztorys z ASO opiewa na 9000.
    Ale jak pan faktycznie zaplaci w aso 9000 na naprawe, to sie nie
    bedziemy klocic, wyplacimy.
    Stop - nie wyplacimy, bo to bedzie szkoda calkowita :-)

    I w zalaczniku kosztorys bieglego rzeczoznawcy ze naprawa faktycznie
    3000 ..

    J.

  • 40. Data: 2011-07-21 12:30:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > Stop - nie wyplacimy, bo to bedzie szkoda calkowita :-)
    >
    > I w zalaczniku kosztorys bieglego rzeczoznawcy ze naprawa faktycznie 3000

    Jasne, już pójdą po opinię rzeczoznawcy.
    W załączniku będzie kosztorys ich likwidatora, którego mają na pensji.