-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!feeder.news-service.com!tudelft.nl!txtfeed1.tudelft.nl!zen.net.uk!dedekin
d.zen.co.uk!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 21 Jul 2011 01:38:26 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
Thunderbird/3.1.11
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Liche odszkodowanie z OC - droga odwoławcza...
References: <0...@c...googlegroups.com>
<4e26058b$0$3509$65785112@news.neostrada.pl>
<j067g9$83b$1@node2.news.atman.pl>
<4e27086e$0$3510$65785112@news.neostrada.pl> <j071pa$p2i$1@news.onet.pl>
<4e27142a$0$3503$65785112@news.neostrada.pl> <j074ld$4vv$1@news.onet.pl>
<4e271e1f$0$3508$65785112@news.neostrada.pl> <j0771s$dg7$1@news.onet.pl>
<4e272ed0$0$2449$65785112@news.neostrada.pl> <j07fo2$f49$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <j07fo2$f49$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 54
Message-ID: <4e2766ef$0$2505$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.60.186
X-Trace: 1311205103 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2505 83.25.60.186:27397
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2386644
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-07-20 23:01, Cavallino pisze:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:4e272ed0$0$2449$65785112@news.neostrada.pl...
>> W dniu 2011-07-20 20:33, Cavallino pisze:
>>
>>>> Bo prawda jest taka, że ASO w takich wypadkach dyktuje ceny.
>>>> Zarówno rzeczoznawca jak i biegły zadzwonił do tego samego ASO i
>>>> dostali tą samą odpowiedź.
>>>
>>> Biegły nigdzie nie dzwonił, tylko użył programu do kosztorysowania.
>>
>> Ale w programie do kosztorysowania były ceny przepisane z cennika ASO,
>
> A nie z cennika importera?
A to już szczegół - istotne jest to że cenę na samej górze podaje
monopolista, który firmuje części oryginalne.
Ceny u sprzedawców końcowych będą się różnić pewnie niewiele.
Wadą systemu jest to, że jak przychodzi do zakupów tych części, to
decyzję zakupową podejmuje poszkodowany któremu "cena nie gra roli", a
płaci za to ubezpieczyciel który nie ma wiele do gadania w temacie
wyboru tego co kupić. Nie ma więc konkurencji cenowej i ceny rosną.
Sam jak likwidowałem pęknięty zderzak i obtarty błotnik, to naprawiłem
to za jakieś absurdalne pieniądze, a ceny nawet nie zapamiętał dokładnie
- z 8000 czy 9000zł to było, pewnie się tu chwaliłem nawet. Gdybym to
miał zrobić za własne pieniądze, to tak samo dobrze można to było zrobić
za połowę tych pieniędzy, a budżetowo pewnie i za 1000zł.
Oczywiście masz racje, że poszkodowanemu należy się naprawa na takich
samych częściach jakie miał przed szkodą (czyli zazwyczaj fabrycznych,
oryginalnych).
Tyle że prowadzi to do tego, że jak zsumujesz w cenniku ceny wszystkich
części z których się składa nowy samochód, to dostaniesz 500% ceny
nowego w salonie.
I ja tylko o tym - że ubezpieczenia windują ceny części.
I to 500% marży, to jest dopiero średnia - bo typowe części do
likwidacji stłuczek (zderzaki, lampy, błotniki) ceny mają jeszcze wyższe.
> Pewnie, bo wyprodukowanie tej blachy na specjalne zamówienie biegłego i
> rzeczoznawcy zapewne wyszłoby taniej? ;-)
Patrząc na ceny niektórych zderzaków, mam wrażenie że możesz tu być
bardzo blisko prawdy.
Za cenę zderzaka, można sobie kupić komplet okien plastikowych do całego
mieszkania.
A jeden reflektor kosztuje tyle co pralka czy lodówka.
Za jeden błotnik można dach pokryć blachą :)
Te ceny są chore i bezsensowne. A musimy za to płacić ubezpieczając
każdy samochód.
I to jest równie złe jak ubezpieczyciele naciągający klientów.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.07.11 07:37 J.F.
- 21.07.11 08:31 Cavallino
- 21.07.11 08:32 Cavallino
- 21.07.11 10:37 Tomasz Pyra
- 21.07.11 10:44 Cavallino
- 21.07.11 12:28 J.F
- 21.07.11 12:30 Cavallino
- 21.07.11 12:50 J.F
- 21.07.11 12:57 Cavallino
- 21.07.11 14:20 J.F
- 21.07.11 14:22 Cavallino
- 21.07.11 14:22 J.F
- 21.07.11 14:24 Cavallino
- 21.07.11 14:33 J.F
- 21.07.11 15:05 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-17 Lublin => Full Stack Java Developer <=
- 2024-07-17 Lublin => Java Full Stack Developer (+Angular) <=
- 2024-07-17 Turek => IT Project Manager (experience with C#) <=
- 2024-07-17 Warszawa => Mobile React Native Developer <=
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual