  • 61. Data: 2011-08-02 18:55:14
    Temat: Re: Liche odszkodowanie z OC - droga odwoławcza...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pm" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:j199f5$hgp$1@news.net.icm.edu.pl...

    > oczekiwałem zapisu w OWU OC.

    Nie ma tak dobrze - stosowne zapisy są, ale w aktach prawnych dużo wyższej
    wagi.

    Szkoda ma być naprawiona w całości, tzn. skoro auto jest mniej warte po
    wypadku i naprawie, niż było przed, to jej zrekompensowanie jest oczywiste.
    Jak chcesz, to Ci mogę zacytować stosowny fragment wyroku sądowego w takiej
    sprawie.
    Tyle że nieprawomocnego (aktualnie sprawa w apelacji niestety).

    > taa do 6 lat i przy pierwszym uszkodzeniu
    > no i trzeba ta utratę jeszcze udowodnić

    Jak wszystko niestety.
    Ale można udowodnić żądając w sądzie opinii biegłego, jako że i tak się od
    tego nie ucieknie.
    Gorzej że nawet rzeczoznawca z którego korzystałem w tej sprawie przedstawił
    mi 2 wyceny - różniły się o 100%, w zależności od systemu z którego pobrał
    dane.
    Biegły sądowy niestety trafił się z tą niższą wyceną.

    > i co? trzeba dopłacić? ;-)

    Nie, nie dostaniesz takiego odszkodowania, więc nie ma tematu.

  • 62. Data: 2011-08-02 22:34:01
    Od: "pm" <x...@w...pl>

> [...]
    > takiej sprawie.
    > Tyle że nieprawomocnego (aktualnie sprawa w apelacji niestety).

    nie nie dziękuję aż tak bardzo zainteresowany nie jestem
    ponadto Pan Gil tłumaczył że w Polsce precedensu nie ma i wszelkie wyroki
    nawet SN
    są niewiążące.

    > Nie, nie dostaniesz takiego odszkodowania, więc nie ma tematu.

    no skoro Ty możesz się sadzić to z tobą też można
    naprawiają Ci np wszystko oprócz jednego błotnika
    bo na skutek naprawy pozostałych elementów cena twego samochodu dorównała
    cenie sprzed zdarzenia.

  • 63. Data: 2011-08-02 23:28:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pm" <x...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > naprawiają Ci np wszystko oprócz jednego błotnika
    > bo na skutek naprawy pozostałych elementów cena twego samochodu dorównała
    > cenie sprzed zdarzenia.

    A żebyś wiedział że ze mną tego próbowali, gdy policzyli sobie amortyzację i
    inne potrącenia, to efekt finansowy byłby taki jak piszesz (gdybym to
    łyknął).