    Date: Thu, 21 Jul 2011 10:37:09 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Liche odszkodowanie z OC - droga odwoławcza...

    W dniu 2011-07-21 08:31, Cavallino pisze:

    > No to o co masz pretensje i do kogo?
    > Przecież możesz zacząć produkować samochody i sprzedawać do nich części
    > zamienne tanio.
    > Dopóki tego nie robisz, to pozostaw ustalanie cen producentom.

    Problem jest taki, że masz obowiązek kupowania ubezpieczenia
    obejmującego ryzyko konieczności kupienia tych części.

    Albo dowolna cena, albo przymus kupowania.
    Jak jest zarówno dowolna cena i przymus kupowania, to cena od razu idzie
    5-10x w górę.

    > Gdyby mnie zapytano, czy wziąłbym uczciwie wyliczone odszkodowanie, ale
    > na zamiennikach, to bym się zgodził.

    Ale po co?
    Nie lepiej wziąć 2-3x więcej?

    > Zrobić<>zrobić tak samo.
    > Czyli taka szkoda nie zostałaby naprawiona w pełni, a co za tym idzie
    > różnica należy się poszkodowanemu, a nie ubezpieczycielowi.

    Pierwsza 1/3 taniej by była gdybym tylko powiedział "z rabatem poproszę".
    Połowę taniej by było gdybym powiedział "naprawiajcie tylko to co
    naprawdę zostało uszkodzone".
    A za 1000zł by było gdybym kupił zderzak na szrocie i miał w efekcie
    końcowym zderzak w takim samym stanie jak był przed uszkodzeniem (a nie
    wymienił stary na nowy).

    No ale po co miałbym tak robić, skoro ubezpieczyciel płaci?