    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Liche odszkodowanie z OC - droga odwoławcza...
    Date: Thu, 21 Jul 2011 10:44:08 +0200

    news:

    > Problem jest taki, że masz obowiązek kupowania ubezpieczenia obejmującego
    > ryzyko konieczności kupienia tych części.

    Nie masz.
    Możesz nie poruszać się po drogach, na których możesz spotkać samochody
    produkowane przez producentów samochodów dyktujących warunki cenowe na które
    się nie zgadzasz.

    > Ale po co?

    Żeby od roku nie użerać się w sądzie i nie wydawać kasy na prawników,
    rzeczoznawców, biegłych i opłaty sądowe.
    Nie chodziło mi o to żeby na tym zarobić, proponowałem nawet
    ubezpieczycielowi podzielenie się tą różnicą między kwotą bezsporną a
    należną pół na pół.
    Nie skorzystali - co więcej, nie dołożyli ani złotówki.
    Typowy kant ubezpieczyciela - oszukamy klienta, może do sądu nie pójdzie.
    A jak pójdzie, to co 10-ty, więc i tak się opłaci oszukiwać.

    > Nie lepiej wziąć 2-3x więcej?

    Zamienniki nie są o tyle tańsze.
    W ogóle części w tym przypadku to nie więcej jak 20-30% całego
    odszkodowania.
    Główna różnica to ceny robocizny, oraz stosowanie bezprawnych potrąceń czy
    amortyzacji.

    > Pierwsza 1/3 taniej by była gdybym tylko powiedział "z rabatem poproszę".
    > Połowę taniej by było gdybym powiedział "naprawiajcie tylko to co naprawdę
    > zostało uszkodzone".
    > A za 1000zł by było gdybym kupił zderzak na szrocie i miał w efekcie
    > końcowym zderzak w takim samym stanie jak był przed uszkodzeniem (a nie
    > wymienił stary na nowy).

    Ale przeczytałeś na co odpowiadasz?
    Bo ja dokładnie o tym pisałem, więc nie musisz rozwijać SWOJEJ poprzedniej
    wypowiedzi, jako że jej nie negowałem.