  • 41. Data: 2011-02-21 00:59:36
    Temat: Re: Leganza - czy to koniec ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Feb 2011 17:31:28 +0100, Jotte wrote:
    >Pierwszym objawem głupoty
    >kupującego jest korzystanie z ofert motoallegro, otomoto czy innego tego
    >typu tego typu serwisów, na których roi sie od oszustów.

    To gdzie kupowac ?

    J.

  • 42. Data: 2011-02-21 01:05:35
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > To gdzie kupowac ?

    Nur in Vaterland ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 43. Data: 2011-02-21 13:44:27
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > To gdzie kupowac ?
    Od rodziny, przez rodzinę, od dobrych znajomych, przez dobrych znajomych,
    poszukać wśród aut powindykacyjnych, w ostateczności większy komis (tj.
    taki, co nie zniknie za tydzień), itp.
    No i warto by źródło było w rozsądnej odległości od nas, a nie 500 km.
    Nigdy się nie spieszyć, nie podniecać "okazjami" - szukanie odpowiedniego
    auta trwa zwykle kilka miesięcy.
    Serwisy picersko-oszusterskie służą - poza naciąganiem głupców - jedynie do
    nabycia zgrubnej orientacji w cenach.

    --
    Jotte

  • 44. Data: 2011-02-21 14:41:58
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik " Michał" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jakie to są auta ? jakieś modele ? (i czy vel satis się do
    > nich zalicza lub phaeton lub bmw e65) ?

    Jak takie znajdziesz to ujawnij mi tę tajemnicę jaki to model i jaka marka
    :)

    > Jak to nie ? :) Safrane wytrzymuje :)
    > Wciąż nim jeżdżę dzień w dzień :)

    To po co zmieniasz ?

    > Tylko teraz mi pali 21 l/100 bo zima (ślisko).
    > Ale już się popsuło od tego czasu: kilka elementów zawieszenia
    > chyba przedni stabilizator, klocki, tarcze, jakaś rurka do wymiany była,
    > wiatrak klimatronika i kabel obu wiatraków chłodnicy.

    Auta się naprawia i jeżdżą o ile nie są zgnite.
    Kolego, jeżeli Ty uważasz stabilizator, klocki, tarcze za elementy popsute
    to czego Ty oczekujesz od samochodu ?
    W tej sytuacji powienieneś kupować tylko i wyłącznie nowe z salonu i jeździć
    nimi nie dłużej jak 2-3 lata, bo po tym okresie przejeżdża się mniej-więcej
    tyle kilometrów, które zmusza do tego typu wymian. Nie piszę "napraw", bo to
    nie są naprawy lecz wymiana zużytych elementów, które zużywają się podczas
    eksploatacji i to w każdym bez wyjątku samochodzie. To są wymiany
    eksploatacyjne.
    Jezeli auto zaczęło palić dużo więcej to trzeba się zastanowić jaka jest
    tego przyczyna. Może po prostu uszkodzony jest wąż powrotu paliwa i
    nazwyczajniej paliwo Ci ucieka. Może coś trzeba wyregulować.
    Piszesz jakaś rurka, wiatrak, przewody - ileż te naprawy kosztują ?
    Pamiętaj, że lepsze jest auto stare, którym jeździsz od długiego czasu i
    dokładnie wiesz czym jeździsz niż kupowanie od ludzi starych aut niewiadomo
    jak eksploatowanych, choćby nawet sprzedawcy zapewniali, że jest "igiełka".
    Problem polega w tym, że dla jednego jest "igiełka" jak już tylko jeżdzi, a
    dla innego "igiełka" jeżeli wszystkie naprawy i wymiany były robione na
    bierząco i bez odwlekania.

  • 45. Data: 2011-02-21 15:04:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Feb 2011 13:44:27 +0100, Jotte wrote:
    >Od rodziny, przez rodzinę, od dobrych znajomych, przez dobrych znajomych,

    A oni gdzie maja kupowac ? :-)

    >poszukać wśród aut powindykacyjnych,

    i kupic auto ktorego wlasciciela nie stac bylo nawet na raty ? :-)

    >w ostateczności większy komis (tj. taki, co nie zniknie za tydzień), itp.

    Przeciez w komisach to sami oszusci, w dodatku odpowiedzialnosc sie
    rozmywa :-)

    J.

  • 46. Data: 2011-02-21 15:46:53
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > A oni gdzie maja kupowac ? :-)
    Najlepiej w salonach.
    A jak używki, to tak samo, co tu niezrozumiałego?

    > i kupic auto ktorego wlasciciela nie stac bylo nawet na raty ? :-)
    Niektórzy żenię się z używanymi kobietami, żyją z nimi szczęśliwie i nie
    wiedzą czy ich wybranka to prawie nówka od pierwszego właściciela, czy
    zjechane auto tzw. flotowe (cóż za debilne, wieśniackie określenie).
    Więc nie patrz na właściciela, lecz na auto.
    Auta pochodzące z windykacji zwykle nie są picowane. Właściciel przecież
    wie, że mu je zabiorą i sprzedadzą za ile zechcą, po co ma inwestować w
    ukrywanie wad? Poza tym windykator nie wystawi na sprzedaż auta z wadami
    prawnymi, trefną historią itp.

    > Przeciez w komisach to sami oszusci, w dodatku odpowiedzialnosc sie
    > rozmywa :-)
    Nic się nie rozmywa.

    --
    Jotte

  • 47. Data: 2011-02-21 22:51:24
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-02-19 23:58, jerzu pisze:

    > Dokładniej DMC.

    Czyli nie jest to amerykański Packclim 3.3turbo z 2006r?? ;)

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 48. Data: 2011-02-22 01:24:50
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    > Jak takie znajdziesz to ujawnij mi tę tajemnicę jaki to model i jaka marka
    > :)

    Na razie za trwałe mogę uznać safrane i lancie k. odporne na braki
    oleju itp...

    > To po co zmieniasz ?

    Bo ma 14 lat auto. A na dodatek kupiłem zły model i nie ma pamięci
    foteli nawigacji, ma mały silnik itp... ale spoko jeszcze nie zmieniam ;)

    a temat leganzy to nie zmian na Safrane->Leganza bo tak się nie robi :)
    Leganza jest ok jak safrane u mechanika stoi i czeka na części.

> [...]
    > dla innego "igiełka" jeżeli wszystkie naprawy i wymiany były robione na

    Ale rurka się popsuła i płyn zaczął wyciekać...
    rurka kosztowała z 30..50pln raczej nie więcej, wiatrak chyba
    z 0.5k czy jakoś tak.

    auto nie pali więcej pali około 7...24l/100km zależnie
    od prędkości, tylko korki są to w korku pali.

    Safrane to Safrane będzie trwało aż do wymiany na coś nowszego chyba
    że mi odbije i kupie jeszcze starsze Safrane 4x4 hydro classic ;)

    a Leganza mnie już wkurzyła że nie jeździ ZNOWU.

    pozdrawiam.

  • 49. Data: 2011-02-22 01:35:44
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 22 Feb 2011 00:24:50 +0000 (UTC), Michał napisał(a):

    > Safrane to Safrane będzie trwało aż do wymiany na coś nowszego chyba
    > że mi odbije i kupie jeszcze starsze Safrane 4x4 hydro classic ;)

    No chyba, że to będzie przeszczep z Citroena, bo Safrane takiego nie było.
    Chyba, że ci się pomerdało z pneumatycznym ustawianiem wysokości, ale tam
    jeden amortyzator kosztuje 3000 zł, a jeszcze są poduszki gumowe do
    ustawiania wysokości. Każdy wcześniej czy później wkłada tam normalne
    amortyzatory za 5% ceny tych regulowanych.
    Safrane to ogólnie popaprane auto, bo za dużo części jest z Laguny, które
    obciążone większą masą mają dosyć marną zywotność.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 50. Data: 2011-02-22 02:39:32
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

> [...]
    > Safrane to ogólnie popaprane auto, bo za dużo części jest z Laguny, które
    > obciążone większą masą mają dosyć marną zywotność.

    ok: wysokość pneumatyczna + regulowane amortyzatory.
    Dlatego pisze 4x4 bo tam zwykłe ponoć nie wejdą ;)

    ale mówię że to jak mi odbije bo zawieszenie jest w cenie
    połowy velsatisa lub starego phaetona.

    Właśnie te drążki stabilizatora da się kupić od laguny1
    i wtedy lecą szybko - ale są też takie "nie do laguny" :)

    ale bardzo mi się nie wydaje żeby dużo więcej z laguny wchodziło
    -to nie Vel Satis (tu jest dużo z laguny2). W środku zupełnie inne
    auto. Zawieszenie inne, hamulce inne, silniki raczej inne.

    pozdrawiam.