  • 21. Data: 2011-07-26 12:46:36
    Temat: Re: Laguna II - psujące się auto!?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomości
    W dniu 2011-07-25 11:35, J.F pisze:

    >No ale przypuszczam, że nowszych modelach innych marek również będzie
    >ten problem.

    Owszem, juz jest, choc z cala reszta moze byc lepiej - popularniejszy
    model, dostepne programy, moze nie takie upierdliwe oprogramowanie ze
    np nie pozwoli uruchomic silnika bez nalania plynu do wycieraczek :-)

    J.

  • 22. Data: 2011-07-26 12:59:05
    Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>

    W dniu 2011-07-25 19:51, R2r pisze:
    > No i jeszcze można do tego dodać, że będzie jeszcze gorzej. Laguna III
    > po podpięciu Clipa wymaga od serwisanta podpięcia tokena z aktualnym
    > certyfikatem dostępowym dla RenaultNet. Bez tego nawet VINu Clip nie
    > odczyta, nie mówiąc o jakiejkolwiek diagnostyce. :-]

    No to tak jakby strzelili sobie w stope IMHO, bo spadek wartosci takiego
    samochodu bedzie ogromny - po uplywie gwarancji kazdy bedzie omijal z
    daleka uzywany egzemplarz.

    --
    venioo
    Sprzedam Alfa Romeo 156

  • 23. Data: 2011-07-26 13:03:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu.WYTNIJTO> napisał w wiadomości

    > No to tak jakby strzelili sobie w stope IMHO, bo spadek wartosci takiego
    > samochodu bedzie ogromny - po uplywie gwarancji kazdy bedzie omijal z
    > daleka uzywany egzemplarz.

    Już od dawna polecam takie właśnie podejście do KAŻDEGO Renault.
    Zwłaszcza że ceny części i w pewnych przypadkach również serwisu są
    najwyższe z tych, które kiedykolwiek musiałem zapłacić za naprawę samochodu.

  • 24. Data: 2011-07-26 13:10:30
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 26 Jul 2011 12:59:05 +0200, venioo napisał(a):

    > No to tak jakby strzelili sobie w stope IMHO, bo spadek wartosci takiego
    > samochodu bedzie ogromny - po uplywie gwarancji kazdy bedzie omijal z
    > daleka uzywany egzemplarz.

    NA to są sposoby... zobaczysz jak automagicznie pojawią się nagle chińskie
    podróbki radzące sobie z większością problemów. Nie ze wszystkimi, żeby
    jednak czasem trzeba było podjechać do ASO, ale z większością codziennych.
    Tak samo jak pojawiły się właśnie clip-y czy lexie/planet2000 (w przypadku
    PSA) w momencie kiedy warsztaty panów Kaziów były bliskie niemożliwości
    serwisowania.
    Oczywiście firma będzie się oburzała, protestowała a nawet udawała, ze
    zwalcza takie ohydne praktyki mogące sprowadzić zagrożenie zdrowia a nawet
    życia klientów itp.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 25. Data: 2011-07-26 14:53:30
    Od: z <z...@g...pl>

    Ariusz pisze:
    I nie bronię tu wcale Laguny - ot napisałem swoje spostrzeżenia
    > na temat naszych warsztatów.

    Warsztaty warsztatami ale ta całą elektronika w samochodach od kilku
    ładnych lat jest właśnie tak projektowana. Raz że sama ze sobą sobie nie
    radzi, dwa bez komputera w ASO ani rusz, trzy że ma się zepsuć po
    okresie gwarancji.
    Dlatego gdybym miał teraz kupować to już drugi raz nie popełnię tego
    samego błędu. Albo coś koło rocznika 2000 albo nowy :-)
    Wszystko pomiędzy się nie opłaca.

  • 26. Data: 2011-07-26 15:14:58
    Od: "Iglo" <f...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > Zwłaszcza że ceny części i w pewnych przypadkach również serwisu są
    > najwyższe z tych, które kiedykolwiek musiałem zapłacić za naprawę samocho

    Najdroższe części i serwis to chyba japończyków, a najtańszy i najlepszy pasek
    tedeku..

  • 27. Data: 2011-07-26 19:34:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-25 19:51, R2r wrote:
> [...]
    > certyfikatem dostępowym dla RenaultNet. Bez tego nawet VINu Clip nie
    > odczyta, nie mówiąc o jakiejkolwiek diagnostyce. :-]

    Raczej tak nie będzie, wymóg podstawowej diagnostyki jest chyba
    wymuszony prawem (niech mnie ktoś poprawi, ale chyba niemcy wymuszają
    zgodnośc z jakimś OBD-whatever). Niestety wśród posiadaczy LII jest
    niezwykle malo *elektorników* i *informatyków* którzy na słowo CAN nie
    uciekają. Sam posiadam LII i ze wględu na brak garażu do tej pory mało
    dłubałem, ale jesli samochodu nie sprzedam w ciągu pół roku to będę się
    starał wyrodukować narzędzie do częściowej diagnostyki bo poczyniłem
    kilka kroków w celu rozgryzania tej magistrali w tym samochodzie.
    Oczywiście było by miło mieć Clip-a żeby to weryfikować i robić
    reverse-engeneering, ale *NIKT* z osób które go posiadają *NIE* chce go
    pożyczyć, a pytałem kilku. Czyli wszyscy by chcieli ale nikt nie ma
    ochoty pomagać żeby zrobić open-diagnostic-laguna-ii. To jeden z paru
    problemów srodowiska kierowników Renault.

  • 28. Data: 2011-07-27 08:12:23
    Od: MHM <m...@p...pl>

    > a najtańszy i najlepszy pasek tedeku..

    Tak jest. Najlepszy. Szczegolnie 2.0 TDI. Dla mechanikow :D Dzieki nim maja
    na chlebek :)

    --
    MHM
    http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

  • 29. Data: 2011-07-27 08:59:28
    Od: "Iglo" <f...@N...gazeta.pl>

    MHM <m...@p...pl> napisał(a):

    > Tak jest. Najlepszy. Szczegolnie 2.0 TDI. Dla mechanikow :D Dzieki nim maja
    > na chlebek :)

    Ja to wiem.. Mam Lagunę II. Kalkulacja była prosta, jak kupowałem Lagunę
    kosztowala 21kzł (górne widełki cenowe dla rocznika), pasek ten sam rocznik
    gorzej wyposażony ok. 30kzł. Zostaje 9 koła. Na start wydałem 2700zł (rozrząd
    płyny, koło zmiennych faz rozrządu, b. dużo w zawiasie z przodu itp.) do tego
    3200 dobra instalka LPG. Trochę w kieszeni zostało na dalszą eksploatację, nie
    mówiąc o tym, że pasek nie miał by skóry, xenonów, czujników ciśnienia, i
    ogólnego komfortu.. I też trzeba na początek coś włożyć. Nie mówiąc o tym, że
    paranoja dotycząca LII powoduje ,że łatwo znaleść dobry egzemplarz za rozsądną
    cenę. Przy koszcie zakupu ok 20kzł i używaniu parę ładnych lat wartość przy
    odsprzedaży nie ma dla mnie znaczenia, czy to będzie 5tyś czy 6.. Uprzedzając
    pytania - od zakupu zrobiłem 70 tyś kilometrów, dodatkowe usterki to 2 cewki
    (te dwie były jeszcze oryginalne, dwie już poprzednik zmienił), czujnik biegu
    wstecznego w skrzyni i potrzeba czyszczenie przycisku do otwierania samej
    szyby w tylnej klapie. W sumie jakieś 500zł. Spoko. Ale ja mam farta do
    samochodów, może popartego tym, że nie szukam okazji i raczej przepłacam przy
    zakupie.
    Czy kupiłbym Lagunę 2 raz? Kupiłbym, ładne auto jak na kombi i b. komfortowe.
    Gdybym wiedział, że tak szybko urodzi się 2 dziecko wybrałbym jakiegoś vana,
    ale to nie wina Laguny hehe.
    A w ogóle, to francuskie samochody trzeba lubić..

  • 30. Data: 2011-07-27 09:08:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Iglo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

    >Na start wydałem 2700zł (rozrząd
    > płyny, koło zmiennych faz rozrządu, b. dużo w zawiasie z przodu itp.)

    Aha, czyli rozrząd sypie się nie tylko w Megane?
    Ode mnie za jego naprawę ASO chciało 5 tys.

> [...]
    > biegu
    > wstecznego w skrzyni i potrzeba czyszczenie przycisku do otwierania samej

    Czyli potwierdzasz, że elektryka i elektronika w tym aucie jest jak
    najniższych lotów.