eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLaguna II - psujące się auto!?Re: Laguna II - psujące się auto!?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!news.nask.pl!ne
    ws.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Laguna II - psujące się auto!?
    Date: Wed, 27 Jul 2011 10:41:15 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 31
    Message-ID: <j0oj68$5k4$1@mx1.internetia.pl>
    References: <j0j926$2jo$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1311756296 5764 77.252.249.9 (27 Jul 2011 08:44:56 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Jul 2011 08:44:56 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <j0j926$2jo$1@news.onet.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:5.0) Gecko/20110624
    Thunderbird/5.0
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2387909
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-07-25 10:21, Ariusz pisze:
    > Więc panowie mechanicy do podręczników i uczyć się obsługi komputerów -
    > komputerowej obsługi aut.
    Nauka ci nic nie da, jak nie masz dostępu do specjalistycznego
    komputera-interfejsu dla danej marki. A dla prawie każdej marki jest
    inny, i koszt to dziesiątki tysięcy zł per sztuka. I do tego jeszcze
    "abonamenty" za obsługę zdalną, bo niektóre rzeczy wymagają kodów
    odblokowujących "z centrali".

    Niby producenci aut nie mogą już "niedopuszczać" innych producentów
    częsci/serwisów, ale robią to przez zaporowe ceny. Czyli robiąc mały
    warsztacik musisz parę milionów (!) wyrzucić by być przygotowany na
    podstawowe marki u nas spotykane. A za parę lat okaże się że nowy model
    wymaga nowego interfejsu. A stare auta ludzie chcą naprawiać tanio, a
    tak zaopatrzony warsztat byłby droższy niż ASO...

    Wniosek - kupować auta które mają dostępne i udokumentowane interfejsy,
    do których nie ma dużego problemu się dostać. Auta z grupy
    Citroen/peugeot - przewalone. Volvo nowe - przewalone. Nowe GM/Opel -
    przewalone, ale nie tak strasznie, cośtam da się tanszymi interfejsami
    zrobić.. Niby ODB2 "do celów diagnostycznych" jest w każdym aucie, ale
    co ci daje wiedza że masz błąd czegośtam, jak przy wymianie tego
    czegośtam trzeba już "poważnym komputerem" to coś
    skalibrować/zalogować/ustawić... A sama wymiana do naprawienia nie prowadzi.
    Kiedyś ideał to był VAG, gdzie interfejs za 40zł i soft z internetu i
    wszystko można było, ale nie mam pojęcia jak teraz to wygląda.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: