  • 11. Data: 2013-03-26 16:52:16
    Temat: Re: Ładowarka samochodowa
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-26 13:09, Trybun pisze:
> [...]
    argers/chargers_annex_ii_to_mou_january_12_2010_en.p
    df

    > Bardziej mi szło o praktykę, a nie o teorię. Tym niemniej i tak dziękuję
    > za link, sporo rozjaśnił.

    Nie chcę tutaj nikomu burzyć światopoglądu, ale niezależnie od norm,
    Unii itd. to z ładowarkami bywa różnie. Uszkodzić telefonu to pewnie
    się raczej nie uda, ale nie każdy telefon "chce" się ładować z każdej
    ładowarki - nie mam na myśli długiego ładowania tylko np. brak reakcji
    na podpięcie ładowarki. W zakresie moich prywatnych sprzętów wszystko
    działa ok w dowolnych kombinacjach (różne Sony/LG + jakieś cuda z
    Dealextreme), ale np. w firmie ludzie jednak mają problemy i wiem,
    że moja ładowarka Sony (chyba jeszcze Ericsson) 5V 850mA jest
    uniwersalna, ponieważ nie było jeszcze telefonu (aparatu), który by
    się na nią obraził :)

  • 12. Data: 2013-03-26 18:29:31
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-03-26 14:47, Chris pisze:
    > Czy mogę mieć pewność że dyrektywa Unii stała się ciałem a tym samym
    > standard jest obowiązujący? Naprawdę chciałbym to usłyszeć od kogoś
    > kto praktykował w takim ładowaniu, a nie czyjąś opinię zaczerpniętą z
    > netu.
    >
    > Zgadnij ... skoro masz dwie takie same ładowarki różniące się
    > desingnem i logiem to czy one podlegają pod dyrektywę Unii o wspólnej
    > ładowarce dla urządzeń mobilnych.

    Tu nie ma miejsca na zgadywanie. Jeżeli coś wiesz to pisz, jeżeli nie to
    Twoje rady i tak mi się do niczego nie przydadzą.

    > To zamiast zadawać głupie pytanie zacznij myśleć, wystarczyło 10sec
    > żeby rozwiązać twój problem.
    >
    > Jak będziesz chciał się podetrzeć to też będziesz pisał na grupach czy
    > oderwać 15 czy 30 cm papieru ?? i jaką paier ma mieć gramaturę żeby
    > spisywał się dobrze ??

    No cóż - bez komentarza.

  • 13. Data: 2013-03-26 18:31:28
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-03-26 16:52, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > że moja ładowarka Sony (chyba jeszcze Ericsson) 5V 850mA jest
    > uniwersalna, ponieważ nie było jeszcze telefonu (aparatu), który by

    Moje pytanie o to było motywowane obawą czy nie uszkodzę baterii bądź
    telefonu podłączając go pod ładowarkę od innego urządzenia. A jak się
    okazuje najwięcej do powiedzenia mają spekulanci którzy nigdy tego
    osobiscie nie robili.. Miałem kiedyś uniwersalną ładowarkę samochodową,
    która także mi ładowała wszystkie telefony, ale teraz mam taka która
    jest przeznaczona do jednego konkretnego urządzenia, w tym wypadku
    tabletu Huawei, a ja chcę ładowarkę wypróbować na telefonie Alcatel. I
    jak na razie nie mam żadnej pewności czy pod podłączeniu nie pokaże się
    kupa dymu, ew. nie wywali bezpiecznika w aucie.

  • 14. Data: 2013-03-26 19:26:01
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-26 18:31, Trybun pisze:
    (...)
    > Moje pytanie o to było motywowane obawą czy nie uszkodzę baterii bądź
    > telefonu podłączając go pod ładowarkę od innego urządzenia.

    Odpowiedź dostałeś - zasadniczo najwyżej nie naładujesz akumulatora
    i tyle. Oczywiście zawsze istnieje szansa, że coś pójdzie z dymem, ale
    nie dlatego, że będzie to ładowarka od innego urządzenia - z założenia
    parametry są określone i w niczyim interesie nie leży podanie innego
    napięcia na wyjście takiej ładowarki.

    > A jak się
    > okazuje najwięcej do powiedzenia mają spekulanci którzy nigdy tego
    > osobiscie nie robili..

    Obawiam się, że najwięcej do powiedzenia mają ignoranci, którzy
    nie znają nie tylko parametrów ładowarek, ale też zwyczajnego prawa
    Ohma...

> [...]
    > jest przeznaczona do jednego konkretnego urządzenia, w tym wypadku
    > tabletu Huawei, a ja chcę ładowarkę wypróbować na telefonie Alcatel.

    A co te ładowarki odróżnia? Nikt nie wie, co to za uniwersalną
    ładowarkę miałeś - podobnie nikt nie zna szczegółów tych ładowarek
    od tabletu itd. Wiemy natomiast jak to wygląda z punktu widzenia
    przepisów, fizyki oraz praktyki.

    > jak na razie nie mam żadnej pewności czy pod podłączeniu nie pokaże się
    > kupa dymu, ew. nie wywali bezpiecznika w aucie.

    Trudno - nikt ci gwarancji na pewność nie da, pozostaje ci tylko
    poczytać i uwierzyć w to co napisano, bądź na słowo. "Spalenie"
    bezpiecznika w samochodzie to najmniejszy problem, ale tam jest
    pewnie ze 20A, więc musiałbyś jakieś zwarcie zrobić...

  • 15. Data: 2013-03-26 23:51:20
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > Moje pytanie o to było motywowane obawą czy nie uszkodzę baterii bądź

    Zle zadales pytanie, odpowiedzi dostsles do pytania jakie zadales.

> [...]
    > razie nie mam żadnej pewności czy pod podłączeniu nie pokaże się kupa
    > dymu, ew. nie wywali bezpiecznika w aucie.

    To zmienia znaczenie calego pytania.
    Standard USB jest opisany w normach USB.
    5V i maks 5A podczas ladowania z sieci. W samochodzie, raczej nie wydusisz
    wiecej jak 1 lub 2A.
    Wazne jest tak naprawde napiecie. To ile amper pojdzie przez ladowarke
    zalezy od baterii i uzadzenia ile potrzebuje.
    Tak wiec standardowe gniazda beda kompatybilne z kazda ladowarka, najwyzej
    bedzie sie ladowac parnascie godzin, jesliladowarka nie da odpowiedniej
    ilosci pradu ( natezenia A).
    Piszesz, ze masz ladowarke od tableta - wiec uwagaj! To nie musi byc
    standardowe gniazdo USB!!!
    Tablet przewaznie potrzebuje najmniej 10-14W podczas ladowania i pewnie 12V.
    Taka ladowarka NIE POWINNA pasowac do zwyklego standardowego gniazda USB. I
    sprawa w zasadzie zalatwoina.
    Podobnie masz z niektorymi tabletami ACER, gdzie laduje sie poprzez
    ladowarke USB 12V i 1,5A (18W) jednak wtyczka micro USB oryginalnej
    ladowarki nie bedzie pasowac do standardowego gniazda USB. Ma prawie
    niezauwazalne naciecie, ktore nie pozwala na polaczenie z innym urzadzeniem,
    kabel ze wtyczka micro USB standard wchodzi do gniazda bez porblemu, ale nie
    laduje tableta (za mlao pradu ze zwyklego USB 5V ok 1 do 1,5A).
    Tak wiec dokladnie ogladnij wtyczke USB zsilacza i porownaj ja fizycznie ze
    standardowa wtyczka.
    Odczytaj na zasilaczu jakie jsest napiecie i sprawdz jakie napiecie masz na
    zasilaczu sieciowym do telefonu. Amperami sie na razie nie przejmuj.
    Czy rozjasnilem sprawe?

  • 16. Data: 2013-03-26 23:54:34
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Trybun" napisał:

    > Czy napięcia prądu w ładowarkach są w różnych urządzeniach
    > wszędzie takie same?

    Napięcia prądu? Nie, jedno z nich jest bardziej ;->
    A tak w ogóle, ładowarki teoretycznie powinny być nie źródłem takiego czy
    innego napięcia, jeno prądu. Co zazwyczaj oznacza, że w stanie jałowym
    można na nich zmierzyć i kilkanaście woltów, dopiero podłączanie do nich
    akumulatora powinno obniżyć ich napięcie wyjściowe do wartości napięcia
    znamionowego ładowanego elementu. Tak działają np. ładowarki do
    akumulatorów samochodowych. Ale dla urządzeń typu tablet, telefon czy
    nawigacja owa "ładowarka" jest również zasilaczem, co z kolei oznacza, że
    napięcie na jego wyjściu powinno być stałe niezależnie od tego, czy w
    urządzeniu jest akumulator czy nie. Tłumaczeniem tego napięcia na prąd
    ładujący baterię (i napięcie zasilające pozostałe układy urządzenia)
    zajmuje się wewnętrzny układ tabletu czy telefonu. Nie wiem, na czym to
    jest realizowane, ale takie autonomiczne układy zazwyczaj pracują w dość
    szerokim zakresie napięć wejściowych, dlatego ja bym się nie obawiał w
    twoim przypadku uszkodzenia zasilanego urządzenia przez podanie napięcia
    odbiegającego od znamionowego w górę nawet o kilka woltów. No, ale to nie
    moje urządzenia ;-> W przypadku urządzeń z USB (a takie pewnie masz)
    sprawa jest teoretycznie prostsza - na wyjściu "ładowarki" napięcie ma być
    równe 5 V (plus minus tolerancja). Czy w twojej chińskiej ładowarce
    faktycznie tak jest - musisz zmierzyć organoleptycznie, bo nikt tu nie ma
    chińskiej szklanej kuli ;->
    Obawiam się, że nie pomogłem.

    JoteR

  • 17. Data: 2013-03-27 07:40:33
    Od: Andrzej <n...@i...invalid>

    "JoteR" <j...@p...pl> wrote:

    > Obawiam się, że nie pomogłem.

    Na moje oko, to bardzo pomogles. Pytanie, czy on to zrozumie.

  • 18. Data: 2013-03-27 08:43:48
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Trybun nabazgrał(a):

    > Tu nie ma miejsca na zgadywanie. Jeżeli coś wiesz to pisz, jeżeli nie to
    > Twoje rady i tak mi się do niczego nie przydadzą.

    Ja nie zgaduję, podałem fakty a że ty ich nie rozumiesz to już nie moja
    wina.

    > No cóż - bez komentarza.

    No cóż, jak to cię przerasta to proponuję wrócić do piaskownicy i robić
    babki z piasku.

  • 19. Data: 2013-03-27 12:13:55
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-03-27 08:43, Chris pisze:
    > Trybun nabazgrał(a):

    > Ja nie zgaduję, podałem fakty a że ty ich nie rozumiesz to już nie
    > moja wina.

    Nie linku do wiadomości w necie oczekiwałem,. A swoja drogą - całą swoja
    wiedzę opierasz na cudzych tekstach? Widzisz Chris, ze mną jest
    odwrotnie - ja oczywiscie nie neguję, ale również nie robie mądrych min
    i prawdy o obiegu ziemi dookoła słońca nie przedstawiam jako swojej
    własnej.

    > No cóż, jak to cię przerasta to proponuję wrócić do piaskownicy i
    > robić babki z piasku.

    Bez komentarza.

  • 20. Data: 2013-03-27 12:15:28
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-03-27 07:40, Andrzej pisze:

    > Na moje oko, to bardzo pomogles. Pytanie, czy on to zrozumie.

    Widzisz, w wypadku kompletnej niewiedzy to taki post jak JoteR napisał
    to kwestia nie zrozumienia, a wiary.