  • 1. Data: 2013-03-21 10:58:54
    Temat: Smartfon bez internetu - czy ja tej Nokii bede załował do konca zycia?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Lumia 610

    Kupiłem aby mam mogła uzywac na niej skype.
    Ale skype nie działa.
    Wiec zrezygnowalismy z pakietu internet. Zawsze 10zł mniej miesięcznie.

    No iprzyszedł rachunek w którym 60zł to polaczenia internetu. Dzwonie do
    BOK. Pani radosnie mnie informuje, ze telefon sam sie łączy z netem aby
    sciągnąć updaty do aplikacji. Mówię jej że żadnych aplikacji nie
    instalowałem bo jedyny miał być skype ale nie działa. Odpowiedź - to nie ma
    znaczenia. I tak sie łączy.
    Wyłączyłem inet w ogóle, ale to powoduje, że nie można odbierać mmsów.

    Pytanie:
    - czy będę żałował tej lumii do konca jej życia?
    - czy można problem jakość obejsc (może trzeba wybrać odpowiednio sieć w
    telefonie? Tylko GSM czy coś w tym stylu?
    - czy WP rzeczywiscie jest tak pojebany, ze pomimo braku zainstalowania
    aplikacji potrafi co xchwila łączyć sie z internetem tak, ze miesiecznie
    kosztuje to 60zł?
    - czym jeszcze zaskoczy mnie ten telefon? (oczywiście negatywnie)
    - czy coś już wiadomo o skypie któy będzie na nim chodził (miała być jakaś
    wersja light)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 2. Data: 2013-03-21 13:27:53
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-03-21 10:58, Budzik pisze:
> [...]
    > - czym jeszcze zaskoczy mnie ten telefon? (oczywiście negatywnie)
    > - czy coś już wiadomo o skypie któy będzie na nim chodził (miała być jakaś

    A próbowałeś wyrzucić w ogóle APN Internet, zostawiając APN mms? Wtedy
    MMS-y będziesz mógł transferować, a dostęp do netu będzie odcięty. W
    telefonie bez systemu można to zrobić.

  • 3. Data: 2013-03-21 17:20:05
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 21.03.2013 10:58, Budzik pisze:
    > - czy będę żałował tej lumii do konca jej życia?

    To zalezy.

    > - czy można problem jakość obejsc (może trzeba wybrać odpowiednio sieć w
    > telefonie? Tylko GSM czy coś w tym stylu?

    A co za problem? Masz gdzies w ustawieniach sieci zakladke "transmisja
    danych". Wylacz po prostu. APNy pewnie automatycznie sie z sieci
    pobieraja - tak bylo w przypadku, ktory opisalem ponizej.

    > - czy WP rzeczywiscie jest tak pojebany, ze pomimo braku zainstalowania
    > aplikacji potrafi co xchwila łączyć sie z internetem tak, ze miesiecznie
    > kosztuje to 60zł?

    A co to jest 60zl/miesiac? To jakies kilkadziesiat MB pewnie. Zobacz na
    billingu kiedy pobieralo.
    Ostatnio przybiegla do mnie zaplakana laska, ktorej kilkaset zlotych ta
    sama lumia pobrala. Po co kupowac smartfona (i jeszcze nie umiec go
    skonfigurowac), jesli nie zamierza sie korzystac z internetu.

  • 4. Data: 2013-03-21 17:22:41
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 21.03.2013 17:20, neoniusz pisze:

    > A co za problem? Masz gdzies w ustawieniach sieci zakladke "transmisja
    > danych". Wylacz po prostu.

    http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_Lumi
    a_610_UG_pl.pdf

    Strona 41. Pewnie masz taka smieszna ksiazeczke z telefonem, ale kto by
    to czytal!

  • 5. Data: 2013-03-21 20:47:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@j...org napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > danych". Wylacz po prostu. APNy pewnie automatycznie sie z sieci
    > pobieraja - tak bylo w przypadku, ktory opisalem ponizej.

    Ale chodzi o to, zeby jednoczesnie mmsy działały.

> [...]
    > sama lumia pobrala. Po co kupowac smartfona (i jeszcze nie umiec go
    > skonfigurowac), jesli nie zamierza sie korzystac z internetu.

    Wyjasniałem nie raz.
    Maił byc do telefonowwania + skype + pakiet internet.
    Skype nie działa (ma wyjsc jakas wersja lite ale kto wie kiedy) wiec na
    razie pakiet internet zawieszony (wyłączony)

    Osoba starsza, wiec z internetu korzysta na komputerze a nie na telefonie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 6. Data: 2013-03-21 20:47:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    a_610_UG_pl.pdf

    > Strona 41. Pewnie masz taka smieszna ksiazeczke z telefonem, ale kto

    Kto by czytał co?

    Po pierwsze wyłączając pakiet internet prosiłem pracownika PLAY zeby
    wyłączył internet i powiedział, mize to zrobił.
    Po drugie po co telefon któy nie ma zainstalowanej żadnej dodatkowej
    aplikacji łączy sie tak czesto z netem zeby nabić 60zł rachunku?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

  • 7. Data: 2013-03-21 20:47:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail i...@y...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A próbowałeś wyrzucić w ogóle APN Internet, zostawiając APN mms? Wtedy
    > MMS-y będziesz mógł transferować, a dostęp do netu będzie odcięty. W
    > telefonie bez systemu można to zrobić.

    dzięki, posuzkam takich ustawien.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

  • 8. Data: 2013-03-21 21:21:17
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Thu, 21 Mar 2013 19:47:12 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Ale chodzi o to, zeby jednoczesnie mmsy działały.

    APN internet i APN mms są zupełnie niepowiązane ze sobą.

    --
    ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

  • 9. Data: 2013-03-21 21:33:14
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > APN internet i APN mms są zupełnie niepowiązane ze sobą.

    I jestes pewny, ze brandowanym sofcie da sie je ustawic z palca? Juz nie
    sprawdze bo Nokia zostala odeslana, ale moglbym sie zalozyc o piwo, ze
    firmowych APN nie da sie usunac.

    --
    Pozdr

  • 10. Data: 2013-03-21 21:42:07
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Thu, 21 Mar 2013 20:33:14 +0000, G Nowak napisał(a):

    > I jestes pewny, ze brandowanym sofcie da sie je ustawic z palca? Juz nie
    > sprawdze bo Nokia zostala odeslana, ale moglbym sie zalozyc o piwo, ze
    > firmowych APN nie da sie usunac.

    Niestety, używam jedynie sprzętu z czystym softem, bez bzdetów opa. Nie mam
    pojęcia jak jest z brandowanym.