    From: "pmlb" <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Ładowarka samochodowa
    Date: Tue, 26 Mar 2013 22:51:20 -0000

    > Moje pytanie o to było motywowane obawą czy nie uszkodzę baterii bądź

    Zle zadales pytanie, odpowiedzi dostsles do pytania jakie zadales.

    > telefonu podłączając go pod ładowarkę od innego urządzenia. A jak się
    > okazuje najwięcej do powiedzenia mają spekulanci którzy nigdy tego
    > osobiscie nie robili.. Miałem kiedyś uniwersalną ładowarkę samochodową,
    > która także mi ładowała wszystkie telefony, ale teraz mam taka która jest
    > przeznaczona do jednego konkretnego urządzenia, w tym wypadku tabletu
    > Huawei, a ja chcę ładowarkę wypróbować na telefonie Alcatel. I jak na
    > razie nie mam żadnej pewności czy pod podłączeniu nie pokaże się kupa
    > dymu, ew. nie wywali bezpiecznika w aucie.

    To zmienia znaczenie calego pytania.
    Standard USB jest opisany w normach USB.
    5V i maks 5A podczas ladowania z sieci. W samochodzie, raczej nie wydusisz
    wiecej jak 1 lub 2A.
    Wazne jest tak naprawde napiecie. To ile amper pojdzie przez ladowarke
    zalezy od baterii i uzadzenia ile potrzebuje.
    Tak wiec standardowe gniazda beda kompatybilne z kazda ladowarka, najwyzej
    bedzie sie ladowac parnascie godzin, jesliladowarka nie da odpowiedniej
    ilosci pradu ( natezenia A).
    Piszesz, ze masz ladowarke od tableta - wiec uwagaj! To nie musi byc
    standardowe gniazdo USB!!!
    Tablet przewaznie potrzebuje najmniej 10-14W podczas ladowania i pewnie 12V.
    Taka ladowarka NIE POWINNA pasowac do zwyklego standardowego gniazda USB. I
    sprawa w zasadzie zalatwoina.
    Podobnie masz z niektorymi tabletami ACER, gdzie laduje sie poprzez
    ladowarke USB 12V i 1,5A (18W) jednak wtyczka micro USB oryginalnej
    ladowarki nie bedzie pasowac do standardowego gniazda USB. Ma prawie
    niezauwazalne naciecie, ktore nie pozwala na polaczenie z innym urzadzeniem,
    kabel ze wtyczka micro USB standard wchodzi do gniazda bez porblemu, ale nie
    laduje tableta (za mlao pradu ze zwyklego USB 5V ok 1 do 1,5A).
    Tak wiec dokladnie ogladnij wtyczke USB zsilacza i porownaj ja fizycznie ze
    standardowa wtyczka.
    Odczytaj na zasilaczu jakie jsest napiecie i sprawdz jakie napiecie masz na
    zasilaczu sieciowym do telefonu. Amperami sie na razie nie przejmuj.
    Czy rozjasnilem sprawe?