-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "sofu" <m...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Ładowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.
Date: Fri, 10 Feb 2012 11:46:57 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 33
Message-ID: <jh2sj1$10r$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: systemy101.toya.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1328870817 1051 217.113.225.101 (10 Feb 2012 10:46:57
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 10 Feb 2012 10:46:57 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:625711
[ ukryj nagłówki ]Posiadam samochód osobowy z akumulatorem umieszczonym w bagażniku samochodu.
Samochód w zimę stoi sobie na dworze, a akumulator stara 88Ah Varta Blue
Dinamic calcium silver zasila alarmy powoduje, ze go w ogóle mogę zamknąć.
W zeszłym roku kupiłem drugi tani akumulator 100Ah kwasowy, bardzo
tradycyjny w budowie z korkami wlewu i nalepką Herlitz (pewnie kupuja to
jako noname?).
Bagaznik w moim samochodzie ma automatyczne elektro-pneumatyczne zamki i
dociąganie. Powiem krótko, że tak jak jest teraz musi być tam zasilanie,
żeby się bagaznik prawidłowo zaknął, a tylna klapa dociągneła do uszczelki i
nie była luźna. To powodowało, że jak miałem tylko jeden akumulator to
musiałem spuszczać kabel sieciowy z mojego mieszkania i ładować akumulator
umieszczajac prostownik w bagażniku.
Ładowałem Varte kilkanaście godzin prostownikiem około 10 A 12V. W
rzeczywistości miał mniej tych Amper zwłaszcza gdy ładowanie spadało. Teraz
rotuję te akumulatory zwłaszcza w zimie i ładuję je w mieszkaniu.
Do czego zmierzam? Otóż gdy naładuję akumulator w mieszkaniu w pokojowej
temperaturze to po około 2 tygodniach na tegorocznym mrozie
akumulator Varta nie pierwszej juz młodości nie miał żadnej trudności z
otwarciem zamków i myślę, że jeszcze by się nie rozładował przez tydzień
albo i dwa. Natomiast gdy był ładowany w zimie na wolnym powietrzu nawet
przy niedużym mrozie, to po dwóch tygodniach potrafił zdechnąć, albo był na
granicy pełnego rozładowania. Dowodzi to, że ładowanie na mrozie jest mało
efektywne. Zazwyczaj akumulatory są z przodu pojazdu gdzie temperatura pod
klapą podczas pracy silnika jest dość wysoka. W rozwiązaniu z mojego
samochodu podczas długiej jazdy tez w pagażnikiu zimno nie jest bo ciepło
się przemieszcza na tył. Ale ładowanie na mrozie gdy silnik nie pracuje to
jak widać jest coś innego.
Co o tym sądzicie, bo ja czytałem, że niby nie ma znaczenia w jakiej
temperaturze się ładuje akumulator, a tu w praktyce się okazuje, że jednak
ma.
pzdr - Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 10.02.12 11:02 L501 aneryS
- 10.02.12 11:22 Ukaniu
- 10.02.12 11:44 kogutek
- 10.02.12 12:04 L501 aneryS
- 10.02.12 13:38 Pszemol
- 10.02.12 13:49 J.F
- 10.02.12 20:00 Piotrek
- 11.02.12 05:01 Pszemol
- 11.02.12 04:59 Pszemol
- 11.02.12 08:57 J.F.
- 11.02.12 10:48 Zbynek Ltd.
- 11.02.12 13:12 Pszemol
- 11.02.12 13:25 Jarosław Sokołowski
- 11.02.12 20:06 L501 aneryS
- 11.02.12 20:22 L501 aneryS
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rapsberry Pi i synchronizacja plików
- RCD 300 mA
- rpi i moduł przekaźników
- Falownik do pompy CO
- Lampa ogrodowa rozłączała różnicówkę
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Pytanie do Użytkownika
- Emanuel kiedyś szukał gotowca do chłodzenia leków
- Sprzęty z Lidl-a
- idzie nowe
- Wybuchające pagery
- Jak shakować windę
- Sterowanie bezprzewodowe do wbudowania
- NC vs NO
- Jak dzięki mojemu pomysłowi amerykańce z Google przyspieszyli TV
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera