-
Data: 2012-02-10 10:46:57
Temat: Ładowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.
Od: "sofu" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Posiadam samochód osobowy z akumulatorem umieszczonym w bagażniku samochodu.
Samochód w zimę stoi sobie na dworze, a akumulator stara 88Ah Varta Blue
Dinamic calcium silver zasila alarmy powoduje, ze go w ogóle mogę zamknąć.
W zeszłym roku kupiłem drugi tani akumulator 100Ah kwasowy, bardzo
tradycyjny w budowie z korkami wlewu i nalepką Herlitz (pewnie kupuja to
jako noname?).
Bagaznik w moim samochodzie ma automatyczne elektro-pneumatyczne zamki i
dociąganie. Powiem krótko, że tak jak jest teraz musi być tam zasilanie,
żeby się bagaznik prawidłowo zaknął, a tylna klapa dociągneła do uszczelki i
nie była luźna. To powodowało, że jak miałem tylko jeden akumulator to
musiałem spuszczać kabel sieciowy z mojego mieszkania i ładować akumulator
umieszczajac prostownik w bagażniku.
Ładowałem Varte kilkanaście godzin prostownikiem około 10 A 12V. W
rzeczywistości miał mniej tych Amper zwłaszcza gdy ładowanie spadało. Teraz
rotuję te akumulatory zwłaszcza w zimie i ładuję je w mieszkaniu.
Do czego zmierzam? Otóż gdy naładuję akumulator w mieszkaniu w pokojowej
temperaturze to po około 2 tygodniach na tegorocznym mrozie
akumulator Varta nie pierwszej juz młodości nie miał żadnej trudności z
otwarciem zamków i myślę, że jeszcze by się nie rozładował przez tydzień
albo i dwa. Natomiast gdy był ładowany w zimie na wolnym powietrzu nawet
przy niedużym mrozie, to po dwóch tygodniach potrafił zdechnąć, albo był na
granicy pełnego rozładowania. Dowodzi to, że ładowanie na mrozie jest mało
efektywne. Zazwyczaj akumulatory są z przodu pojazdu gdzie temperatura pod
klapą podczas pracy silnika jest dość wysoka. W rozwiązaniu z mojego
samochodu podczas długiej jazdy tez w pagażnikiu zimno nie jest bo ciepło
się przemieszcza na tył. Ale ładowanie na mrozie gdy silnik nie pracuje to
jak widać jest coś innego.
Co o tym sądzicie, bo ja czytałem, że niby nie ma znaczenia w jakiej
temperaturze się ładuje akumulator, a tu w praktyce się okazuje, że jednak
ma.
pzdr - Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 10.02.12 11:02 L501 aneryS
- 10.02.12 11:22 Ukaniu
- 10.02.12 11:44 kogutek
- 10.02.12 12:04 L501 aneryS
- 10.02.12 13:38 Pszemol
- 10.02.12 13:49 J.F
- 10.02.12 20:00 Piotrek
- 11.02.12 05:01 Pszemol
- 11.02.12 04:59 Pszemol
- 11.02.12 08:57 J.F.
- 11.02.12 10:48 Zbynek Ltd.
- 11.02.12 13:12 Pszemol
- 11.02.12 13:25 Jarosław Sokołowski
- 11.02.12 20:06 L501 aneryS
- 11.02.12 20:22 L501 aneryS
Najnowsze wątki z tej grupy
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=