  • 21. Data: 2019-05-27 15:20:57
    Temat: Re: Ladne i brzydkie samochody
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 26/05/2019 07:03, miumiu wrote:
    > Czemu samochody tanie s? zazwyczaj brzydkie?
    > Przeciez zrobienie samochodu brzydkiego kosztuje w sumie tyle samo co
    > ladnego...
    > Mam wrazenie, ze producenci samochodow robi? dwa typy : tanie i brzydkie
    > oraz drogie i ladne (no moze z wyjatkiem porsche, ktore robi i drogie i
    > brzydkie :] )
    >
    > --
    > Pzdr

    Po pierwsze ładny i brzydki dla różnych ludzi może znaczyć niezupełnie
    to samo, vide chociażby krańcowo różne opinie o estetyce Multipli.

    Po drugie koszt produkcji jest ten sam, ale koszt projektu już
    niekoniecznie. Pomijając zamówienie projektu w zewnętrznej firmie, która
    za to bierze gigantyczną kasę, a sam projekt niekoniecznie jest
    optymalizowany pod koszt produkcji, im tańszy samochód, tym ważniejsze
    jest obniżenie kosztu produkcji. Niektóre są projektowane od początku
    pod kątem maksymalnego obniżenia kosztów procesu technologicznego, a w
    innych przypadkach firmie wychodzi, że samochód będzie za drogi w
    produkcji, a nie ma czasu na kompleksowe przeprojektowanie, gdy okaże
    się, że trzeba tu urwać 0,25 kg blachy, tam użyć innych szyb, skrócić o
    30 cm czy zastosować zupełnie niepasujące reflektory. No i psuje się
    linia dachu, linia okien, proporcje itp.

    Po trzecie wygląd to taki sam element wyposażenia jak każdy inny i
    klient ma za ładny wygląd dopłacić.

    A po czwarte to _moim zdaniem_ wśród tanich samochodów można znaleźć
    modele całkiem niebrzydkie, a wśród drogich takie, że jakby za darmo
    dawali, to bym wziął, ale tylko po to, by sprzedać.

    --
    MF

  • 22. Data: 2019-05-27 15:33:49
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 27/05/2019 14:10, wowa wrote:
    > ale
    >
    > Pojedyncze, czyli ja, używają MesNews. Ale od trzech lat brak wsparcia.
    > Program taki sobie, wybrałem po testowaniu kilku innych. Niestety nic
    > nie zastąpi Outlok Expres :(
    > Wojtek

    Istnieje komercyjny (z ograniczoną wersją darmową) zamiennik OE. Tu
    *uprzedzam*, że ani sam nie testowałem tego programu, ani nie znam
    nikogo, kto by go używał, tylko wiem, że istnieje i że ze zrzutów ekranu
    wynika, że rzeczywiście wygląda jak OE: <https://www.oeclassic.com/>.
    Może ktoś z miłośników starego OE się poświęci, zainstaluje, potestuje i
    podzieli się wrażeniami.

    --
    MF

  • 23. Data: 2019-05-27 16:08:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MF" <n...@n...noproblem.invalid> wrote in message
    .marcina...

> [...]
    > miłośników starego OE się poświęci, zainstaluje, potestuje i podzieli się

    No ale Windows Mail 2009 to jest oryginalny OE, więc nie widzę sensu.

    A pytałem tylko dlatego że zainstalowałem nową Win10 na nowym dysku
    970EVO Plus NVMe M.2 i jakoś głupio instalować soft z 2009 roku :-)
    Miałem nadzieję że w ostatniej dekadzie coś być może powstało nowego.
    Ale widać że unsenet to wymierająca sfera internetu, dla dinozaurów :-)

  • 24. Data: 2019-05-27 17:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik MF n...@n...noproblem.invalid ...

    > A po czwarte to _moim zdaniem_ wśród tanich samochodów można znaleźć
    > modele całkiem niebrzydkie, a wśród drogich takie, że jakby za darmo
    > dawali, to bym wziął, ale tylko po to, by sprzedać.

    No i najwazniejsze - do niektorych rzeczy trzeba sie po prostu
    przyzwyczaic.
    Cos co dzis uwazasz za zbyt ekstrwaganckie za 3-4 lata moze juz ci sie
    podobac bo bedzie tego duzo na ulicy i po prostu uznasz ze to norma.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 25. Data: 2019-05-27 17:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik wowa w...@g...pl ...

    > ale
    >
    > Pojedyncze, czyli ja, używają MesNews. Ale od trzech lat brak
    > wsparcia. Program taki sobie, wybrałem po testowaniu kilku innych.
    > Niestety nic nie zastąpi Outlok Expres :(

    Ja uzywam xnews i podejrzewam ze na inny program juz sie nie przesiade
    zgodnie z zasadą ze starych drzew sie nie przesadza :)

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 26. Data: 2019-05-27 19:55:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mi tam się nowsze RR (phantom, ghost)

    IMHO podobnuy design jak lada - więc tobie się może podobać. Ba mi łada
    by się nawet podobała, ale to nie ten segment.

    > i nowsze jaguary akurat niestety
    > podobają. Ten sam stylistyczny typoszereg co volvo.

    Raczej ford.

    Shrek

  • 27. Data: 2019-05-27 20:27:04
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-27 11:45, J.F. wrote:

    > Podoba Ci sie ?

    Pewnie

    > Juz nie robia.

    Winda też nie robią.

    > A mnie sie jakos nie podoba.

    Ciężko dyskutować

  • 28. Data: 2019-05-27 20:50:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:

    > A pytałem tylko dlatego że zainstalowałem nową Win10 na nowym dysku
    > 970EVO Plus NVMe M.2 i jakoś głupio instalować soft z 2009 roku :-)

    oj przestań co to jest 2009r :)

    Sylpheed
    http://sylpheed.sraoss.jp/en/news.html

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 29. Data: 2019-05-27 21:04:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 maja 2019 14:55:42 UTC+2 użytkownik MF napisał:
    > On 27/05/2019 12:10, Pszemol wrote:

    > Na grupach, które czytam, przeważa Thunderbird i bramka Google Groups,
    > ale jej stanowczo nie polecam.

    Dlaczego?
    Używam od lat i wg mnie ma same zalety
    Nie trzeba nic instalować, można korzystać z różnych kompów, telefonu, tabletu i
    wszystko ładnie zsynchronizowane.
    Wad praktycznie nie widzę
    Wcześniej z OE korzystałem ale odkąd się na Google przeniosłem to nie widzę
    najmniejszego powodu żeby w jakieś czytniki instalowane się bawić

  • 30. Data: 2019-05-27 22:39:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-05-27 o 13:17, Pszemol pisze:

    > On właśnie twierdzi, że nie ma brzydkich wśród drogich...

    Doskonale, zdaję sobie z tego sprawę.

    > Rozgranicza tylko dwie grupy samochodów:
    > 1. tanie i brzydkie
    > 2. drogie i ładne

    Idąc właśnie tym tropem zapytałem, tak jak zapytałem.

    > Sam jestem ciekaw kilku przykładów z obu grup.

    Też czekam.