  • 31. Data: 2017-01-25 18:36:10
    Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-25 o 18:22, Trybun pisze:

    > Tak, właśnie BRC. Wiesz, są różne priorytety w kwestii najgorsza,
    > najlepsza. Dla mnie liczyła się przede wszystkim cena, i taką założyłem.
    > Były w ofercie jeszcze tańsze, facet od instalacji szczerze ich nie
    > polecał. I heniek nie heniek, ważne aby było tanio i ekonomicznie. Nikt
    > nie zagwarantuje że droga automatycznie przełoży się na ekonomiczność. A
    > chyba właśnie po to się zakłada gaz, aby było taniej.. W starej Vectrze
    > miałem taką instalację za 1200zł, przez 12 lat użytkowania miała tylko
    > raz butlę wymienioną na nową, a pozostałe elementy nie ruszone nawet
> [...]

    W jakichś wolnossących dupowozach jakoś to się sprawdzało. Mnie
    osobiście na wymioty zbiera jak przyjeżdża Pan benzą z turbo, najpierw
    chce program a później zakłada gaz... JAK NAJTANIEJ. Kij w to, że to nie
    będzie działać ale musi być tanio bo gaz jest przecież po to żeby było
    tanio no nie? No kurwa właśnie nie, gaz zakładamy u fachowca często 2x
    drożeszgo niż panowie kilka km dalej, wówczas to jeździ.
    Przez takich jak najtaniej powstał mit że gaz psuje silniki, non stop są
    jakieś problemy itd...

    Lewis

  • 32. Data: 2017-01-25 18:40:10
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-25 o 18:36, Lewis pisze:

> [...]
    > drożeszgo niż panowie kilka km dalej, wówczas to jeździ.
    > Przez takich jak najtaniej powstał mit że gaz psuje silniki, non stop są

    Dziś właśnie miałem takiego szpeca. Saab 9-3II 175KM seria. Ale już
    założony gaz z tzw zapasem pod soft... Wrzucamy większe wtryski
    benzywnowe i robimy ile turbo wydmucha rzekł właściciel... No super
    tylko panowie gazownicy zrobili taki gnój pod maską, że trzeba było
    najpierw naprawić co spierdolili... Kolektor powiercony bez zdejmowania,
    wszędzie nasypane opiłków, wkrętki wkręcone jak popadnie, każda luźna i
    ssie lewe powietrze, kable rzucone jakby ktoś kijem w wiadrze zamieszał
    i pierdolną pod maskę...
    No ale było tanio!!

    Lewis

  • 33. Data: 2017-01-25 19:56:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Swoją drogą - co to za auto i jaki silnik?

    Octavia I 2006 1.8T.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 34. Data: 2017-01-26 08:14:18
    Od: p...@g...com

[...]

    ale narod wlasnie w to wierzy wiec kopanie sie z koniem nie ma sensu ... miliony much
    nie moga sie mylic :-)

    P.

  • 35. Data: 2017-01-26 08:47:35
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-01-25 o 18:23, Trybun pisze:

    > Najprawdopodobniej cecha fabryczna. Nie tylko gazownik, ale każdy
    > mechanik u którego byłem odradzał grzebanie w tym. Żadnych gwarancji że
    > ten objaw usunie a możliwość jeszcze pogorszenia całkiem realna. No i
    > koszty takiego eksperymentowania. Do tego auta sama głupia przepustnica
    > to koszt około 1800zł

    Może jestem lajkonikiem, ale jeśli coś występuje tylko na gazie, to wina
    źle dobranej instalacji, albo złej regulacji. Nie może być tak, że
    obroty chwilowo rosną po puszczeniu pedału gazu na wciśniętym sprzęgle.

    Choć z drugiej strony nie napisałeś wprost czy ten objaw wystepuje
    również na benzynie.

    --
    viktorius

  • 36. Data: 2017-01-26 16:14:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.01.2017 o 00:07, Mateusz Bogusz pisze:

    > Za pomocą OBD2 pod kierownicą, obie wartości widniały u niego 0.0%

    Zapewne źle odczytał - szanse, że długoterminowa będzie 0,0 to jakbyś
    podrzucił monetę i stanęła na kancie. Szanse, że obie będą 0,0 to jakby
    zaczeła lewitować, a że będą 0,0 i stały, to jakby zaczęła wykonywać
    akrobacje;)

    > Gazownik zobaczył u mnie w schowku ELM327 na bluetootha i powiedział
    > żebym tego nie podłączał, bo "psuje to mapę" i "uwalę komputer".

    Zmień gazownika.

    Shrek

  • 37. Data: 2017-01-26 20:22:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 25 Jan 2017 18:22:53 +0100, Trybun napisał(a):

    > Tak, właśnie BRC.

    Tam próbują jak mogą zostawić jak najmniej pola do popisu monterowi
    instalacji.
    Ale to się niestety tak do końca nie udaje.

    Montaż instalacji LPG to jednak poważna ingerencja w silnik i bez strojenia
    tego się nie obędzie. A żeby jakkolwiek poprawnie to zrobić, to niestety
    trzeba się na tym chociaż trochę znać.

  • 38. Data: 2017-01-31 09:57:05
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > często 2x drożeszgo niż panowie kilka km dalej, wówczas to jeździ.
    > Przez takich jak najtaniej powstał mit że gaz psuje silniki, non stop

    W tej kalkulacji zapominasz o jednym - nikt nie zakłada gazu aby
    poprawiać efektywność osiągów silnika, chodzi przeważnie o prozaiczną
    sprawę - o oszczędności w użytkowaniu. Jak widzę Dacia wstawia
    fabrycznie instalację którą wycenia nieomal na 10000zł, a taka
    instalacje prywatnie można założyć już za około 3000zł. Wkładając
    instalację za około 1/3 wartości pojazdu cała inwestycja może się nie
    zwrócić do końca użytkowania pojazdu. I czy taniość instalacji z
    automatu oznacza problemy. Z racji tego że w ostatnich czasach sporo
    jeździłem autami wyposażonymi w tanie instalacje gazowe - śmiem wątpić.

  • 39. Data: 2017-01-31 09:57:44
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-25 o 18:40, Lewis pisze:

> [...]
    > każda luźna i ssie lewe powietrze, kable rzucone jakby ktoś kijem w
    > wiadrze zamieszał i pierdolną pod maskę...

    No i powinien przy tej taniości pozostać. I równanie taniości z zwykłym
    partactwem nie zawsze musi oznaczać prawdę.

  • 40. Data: 2017-01-31 09:58:13
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-26 o 20:22, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > tego się nie obędzie. A żeby jakkolwiek poprawnie to zrobić, to niestety

    Czyżbyś chciał powiedzieć że zrobiłem błąd zakładając instalację BRC? Co
    mógłbym osiągnąć więcej instalując coś, dajmy na to dwukrotnie droższego
    do silnika 1.6 MPI 107KM?