  • 41. Data: 2017-01-31 11:25:51
    Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-26 o 08:47, viktorius pisze:

    > Może jestem lajkonikiem, ale jeśli coś występuje tylko na gazie, to
    > wina źle dobranej instalacji, albo złej regulacji. Nie może być tak,
    > że obroty chwilowo rosną po puszczeniu pedału gazu na wciśniętym
    > sprzęgle.
    >
    > Choć z drugiej strony nie napisałeś wprost czy ten objaw wystepuje
    > również na benzynie.

    Szarpie na gazie i benzynie. Co do wzrastania obrotów - w Daewoo Espero
    2.0 też było to normą, tyle przynajmniej wyczytałem w necie. Widać
    niektóre modele aut mają tak zestrojony układ zasilania w fabryce.

  • 42. Data: 2017-02-02 09:06:57
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-31 o 09:57, Trybun pisze:

    > No i powinien przy tej taniości pozostać. I równanie taniości z zwykłym
    > partactwem nie zawsze musi oznaczać prawdę.

    A powiedz mi po co ktoś kto robi coś naprawdę dobrze ma robić to w tej
    samej cenie co partacze obok? Ja zwyczajnie cebulaków którzy jako
    argument stosują ale tam obok robią taniej, gonie tam gdzie taniej.

    Ja mam spokój i robię swoje a oni i tak przyjadą z czasem z pochyloną
    głową...

    Lewis

  • 43. Data: 2017-02-02 09:10:29
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > poprawiać efektywność osiągów silnika, chodzi przeważnie o prozaiczną
    > sprawę - o oszczędności w użytkowaniu. Jak widzę Dacia wstawia
    > fabrycznie instalację którą wycenia nieomal na 10000zł, a taka
    > instalacje prywatnie można założyć już za około 3000zł. Wkładając
    > instalację za około 1/3 wartości pojazdu cała inwestycja może się nie
    > zwrócić do końca użytkowania pojazdu. I czy taniość instalacji z
    > automatu oznacza problemy. Z racji tego że w ostatnich czasach sporo
    > jeździłem autami wyposażonymi w tanie instalacje gazowe - śmiem wątpić.

    Rozgraniczmy jedno, do wolnossaka który ma ze 120KM można założyć bardzo
    dobrą instalację za 2500-2700zł i zrobić to naprawdę solidnie i
    starannie. Do 4cyl turbo które ma 250KM nie zrobisz tego dobrze w tej
    kwocie.

    Jak ktoś zakłada instalację i pozbywa się wozu zanim minie 40-50kkm jest
    szansa że dojedzie ten okres bez większej awarii. Następny właściciel
    pewnie będzie robił remont silnika bo się gniazdo w głowicy upaliło,
    zawór urwał i wbił w tłok etc...

    Lewis

  • 44. Data: 2017-02-02 09:11:49
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-31 o 09:58, Trybun pisze:

    > Czyżbyś chciał powiedzieć że zrobiłem błąd zakładając instalację BRC? Co
    > mógłbym osiągnąć więcej instalując coś, dajmy na to dwukrotnie droższego
    > do silnika 1.6 MPI 107KM?

    BRC jest spoko jak wszystko masz w pełni sprawne a samochód to jakieś
    proste toczydło. Jak pojawiają się najmniejsze niedomagania robi
    problemy i nie pozwala na nic.

    Lewis

  • 45. Data: 2017-02-02 11:27:56
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-02-02 o 09:06, Lewis pisze:

> [...]
    > argument stosują ale tam obok robią taniej, gonie tam gdzie taniej.
    >
    > Ja mam spokój i robię swoje a oni i tak przyjadą z czasem z pochyloną

    Co to w ogóle za porównanie - "drogi, dobry warsztat" i "tani partacki
    po sąsiedzku", przecie to nie tak funkcjonuje. Czemu "Olej Kujawski"
    jest tak drogi w stosunku do innych w swojej klasie, ano tylko bo
    reklama kosztuje, w rzeczywistości ten olej poza ceną nie różni się
    niczym od np "Wielkopolskiego Rzepakowego", o pół tańszego.

  • 46. Data: 2017-02-02 11:28:21
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-02-02 o 09:10, Lewis pisze:

> [...]
    > właściciel pewnie będzie robił remont silnika bo się gniazdo w głowicy
    > upaliło, zawór urwał i wbił w tłok etc...

    Oj, tu nie będę polemizował. Na gazie znam się tylko w kontekście użytku
    własnego. Były to tylko auta wolnossące i o małej mocy. A tu tanie
    instalacje gazowe ( w Polonez, Sierra, Passat i ostatnio Vectra i Rezzo)
    sprawdzały/ą się bardzo dobrze.

  • 47. Data: 2017-02-02 11:28:45
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-02-02 o 09:11, Lewis pisze:

    > BRC jest spoko jak wszystko masz w pełni sprawne a samochód to jakieś
    > proste toczydło. Jak pojawiają się najmniejsze niedomagania robi
    > problemy i nie pozwala na nic.

    A więc tylko potencjalna możliwość remontu/modyfikacji innego zasilania
    jest plusem?

  • 48. Data: 2017-02-02 19:34:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 31 Jan 2017 09:58:13 +0100, Trybun napisał(a):

    > Czyżbyś chciał powiedzieć że zrobiłem błąd zakładając instalację BRC?

    Błąd to pewnie nie - im mniej ma do powiedzenia gazownik, tym lepiej :)

    > Co
    > mógłbym osiągnąć więcej instalując coś, dajmy na to dwukrotnie droższego
    > do silnika 1.6 MPI 107KM?

    Trudno powiedzieć co osiągnąłeś obecnie.
    Jaka jest jakość tego wszystkiego i jak to tam działa.

    Czasami oglądam jakąś instalację gazową i z moich obserwacji wynika że te
    dzielą się na ogarnięte własnoręcznie przez właścicieli i pozostałe które
    są tragiczne :)

  • 49. Data: 2017-02-02 19:49:54
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-02 o 11:27, Trybun pisze:

> [...]
    > reklama kosztuje, w rzeczywistości ten olej poza ceną nie różni się
    > niczym od np "Wielkopolskiego Rzepakowego", o pół tańszego.

    W warsztatach to akurat jest proste, partacz robi "wszystko" a raczej
    bierze się za wszystko i niczego nie zrobi jak należy - a bierze się za
    wszystko bo ma mało roboty i zdechłby z głodu.

    Ktoś kto jest w czymś dobry robi tylko to bo na nic innego nie ma czasu.
    Nie musi wtedy dbać o żadną reklamę, ludzie sami go reklamują.

    Lewis

  • 50. Data: 2017-02-02 20:40:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lewis "lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl ...

> [...]
    >
    > Ktoś kto jest w czymś dobry robi tylko to bo na nic innego nie ma czasu.
    > Nie musi wtedy dbać o żadną reklamę, ludzie sami go reklamują.

    Moje doświadczenie z gazownikami są nastepujące:
    - Poznań PitecPower - jeden z najdrozszych, bardzo polecany: po
    zamontowaniu po niewielkim przebiegu zleciał cały płyn z instalacji -
    okazało sie, ze gdzies za mocno obejme skrecili, dobrze ze kobieta nie
    zagotowała silnika, bo była blisko...
    - potem okazało się, ze naderwało się jedno z mocowań wezyka ktory idzie do
    wtryskiwacza. Mechanik stwierdizł, ze zamontowali za blisko silnika przez
    co drgajacy silnik uderzał w te czesc.
    - prawie zawsze po przełączeniu auta na gaz trzeba mocniej przegazować, bo
    inaczej się krztusi. Niby nic wielkiego ale mnie takie sprawy denerwują.
    - oczywście instalacja na stagu300.
    Koszt 2500 (dwa lata temu)

    Druga instalacja we Fiacie Doblo w warsztacie ktory polecił mi kolega
    słowami: tylko się nie przestrasz bałaganu bo oni tam maja w garazu chyba
    składowisko złomu. I rzeczywiście tak to wyglądało. Ale zawierzyłem
    koledze. I nie załuje.
    - deinstalacja całej instalacji i zbiorników CNG
    - instalacja zrobiona wzorowo, zadnych problemów po instalacji
    - zadnych problemów po przełączeniu na gaz jak powyzej,
    - instalacja na qboxie, ponoc tez z lepszymi wtryskiwaczami niz takie
    najbardziej standardowe.
    Cena 2550.

    Reasumujac - teraz juz zawsze bede jezdził do tego garazowego - widac ze
    pierwsze wrazenie nie jest tak wazne jak to ze w tym pierwszym robią
    pracownicy a w tym drugim szef wszystkiego dogląda.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin