-
31. Data: 2013-05-12 14:30:28
Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
Od: "TW Dziobak" <d...@h...pl>
Użytkownik "tá" napisał
> A co by było, gdyby te zawory nie
> zadziałały albo zbiornik został rozszczelniony w trakcie wypadku?
Wiem, że chamskie ale ręce opadają:
Na razie to jak widac po twoich nonsesownych postach nie zadział jeden
zawór, raz i dawno - twojemu staremu.
Pieszy
-
32. Data: 2013-05-12 14:31:05
Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
Od: Mario <m...@...pl>
W dniu 2013-05-12 14:10, the_foe pisze:
> W dniu 2013-05-12 13:58, bartekltg pisze:
>>> jest elektroliza - dostajesz tlen+wodór, które separujesz i sprężasz,
>>> dzięki czemu masz dużą gęstość energii a spaliny to czysta woda.
>>
>> Sprawność taka sobie,
>
> jezeli dobrze zrozumiałem, ze chodzi o to, ze wode poddajemy
> elektrolizie a nastepniu spalaniu (lub jako paliwo do ogniw), to taki
> system nie moze miec dodatniej sprawnosci (bo przeciez moze dzialac w
> obiegu zamknietym). Pojazdy oparte na takim schemacie to czesty naukowy
> scum.
Chyba nie o to chodziło, tylko o wodór jaka akumulator czystej energii z
elektrowni. Wiadomo ze sprawność nie jest 100%, ale sprawność
akumulatora chemicznego tez nie jest porażająca.
--
pozdrawiam
MD
-
33. Data: 2013-05-12 14:31:31
Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>
tá´, 11 May 2013 22:59:18 GMT, pl.misc.samochody,pl.pregierz:
> Ja bym jednak nie chciał wozić takiego palnika w bagażniku.
To nie woź, prosta sprawa.
--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.
GG:3585538 | JID: m...@j...pl | Najpierw jeden
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich.
-
34. Data: 2013-05-12 14:34:34
Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
Od: Mario <m...@...pl>
> To brzmi mniej więcej jak stwierdzenie 'w garażowej przeróbce auta
> na energię nuklearną problemem technicznym jest wzbogacanie uranu'.
>
> Wiesz, w jakich warunkach występuje skroplony wodór?
> Możesz go cisnąć i cisnąć, nie skropli się jeśli nie zejdziesz
> do temperatury <33K. To _cholernie_ zimno.
Ciekły wodór nie jest ciężko zrobić (oczywiście nie w garażu). Znacznie
trudnij zrobić wodór metaliczny :)
--
pozdrawiam
MD
-
35. Data: 2013-05-12 14:50:40
Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
Od: bartekltg <b...@g...com>
W dniu 2013-05-12 14:34, Mario pisze:
>
>> To brzmi mniej więcej jak stwierdzenie 'w garażowej przeróbce auta
>> na energię nuklearną problemem technicznym jest wzbogacanie uranu'.
>>
>> Wiesz, w jakich warunkach występuje skroplony wodór?
>> Możesz go cisnąć i cisnąć, nie skropli się jeśli nie zejdziesz
>> do temperatury <33K. To _cholernie_ zimno.
>
>
> Ciekły wodór nie jest ciężko zrobić (oczywiście nie w garażu). Znacznie
> trudnij zrobić wodór metaliczny :)
Nie jest ciężko w laboratorium:>
TAkim miejscem, gdzie zimne temperatury wchodzą pod strzechy
jest temperatura ciekłego azotu. Tu musi być zimniej. Do tego
drożej (azot tani)
pzdr
bartekltg
-
36. Data: 2013-05-12 15:14:58
Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 12 May 2013 14:26:53 +0200, bartekltg napisał(a):
> Sprawność elektrolizy to w porywach 35%.
Dlaczego taka niska ?
> A nie uwzględniliśmy uciekania wodoru.
Wbrew pozorom az tak bardzo nie ucieka.
J.
-
37. Data: 2013-05-12 15:24:52
Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
Od: the_foe <t...@w...pl>
W dniu 2013-05-12 14:14, bartekltg pisze:
> W dniu 2013-05-12 13:46, the_foe pisze:
>> W dniu 2013-05-12 13:22, Mirek pisze:
>>> Przychodzi the_foe i tupta:
>>>
>>>> W dniu 2013-05-12 00:59, t? pisze:
>>>>> http://www.youtube.com/watch?v=4M5SDFJercc
>>>>>
>>>>> Niezła z tego LPG podpałka!
>>>>>
>>>>> A ciekawe co będzie, jak te zawory nie zadziałają lub zbiornik
>>>>> zostanie
>>>>> zmiażdżony w wypadku.
>>>>>
>>>>> Ja bym jednak nie chciał wozić takiego palnika w bagażniku.
>>>>>
>>>>>
>>>> jak się skonczy ropa i gaz i tzreba bedzi jeezdzic ze zbiornikiem
>>>> wodoru
>>>> to dopiero beda fajerwerki...
>>>
>>> Będzie się jeździć na prąd, Niemcy mają projekt przejścia na elektrykę i
>>> tym samym likwidację spalin do 2050 roku.
>>>
>>
>> jesli mówimy o samochodzie "na baterie" to sa to mrzonki. Akumulator
>> chemiczny, wszystko na to wskazuje, to slepy zaułek i permanentnie jest
>> obarczony znanymi wadami. Akumulator fizyczny juz dzisiaj mozna by
>> zastosowac cewka+nadprzewodnik+ciekly azot, ale silne pola
>> elektromagnetyczne uniemozliwiaja zastosowania cywilne.
>
> Bzdury z tym polem nie dla cywilów:)
efekt meissnera wystepuje, wiec potrzebna jest strefa buforowa, chyba ze
chcesz zeby np. po krótkiej podróży dane z komórki zostały wyczyszczone
>
> Auto z baniakiem z ciekłym azotem. Jaasne.
> Ilość energii na kg też dupna (10 razy mniej niż bateria).
Ale ładowanie niemal natychmiastowe i sprawnosc rzedu 95%
>
> BTW, są lepsze 'fizyczne' akumulatory. Np... koło zamachowe.
> http://en.wikipedia.org/wiki/Flywheel_energy_storage
> Ale gęstość energii nadal jak w ciut lepszych bateriach.
gestosc to nie wszystko
>
>> Pierwszy sposób ma znaczącą wadę: niebezpieczenstwo wybuchu (i to
>> sporego) zbiornika w czasie wypadku. Rozprezanie cieklego wodoru to tez
>> techniczny problem.
>
> To brzmi mniej więcej jak stwierdzenie 'w garażowej przeróbce auta
> na energię nuklearną problemem technicznym jest wzbogacanie uranu'.
>
> Wiesz, w jakich warunkach występuje skroplony wodór?
> Możesz go cisnąć i cisnąć, nie skropli się jeśli nie zejdziesz
> do temperatury <33K. To _cholernie_ zimno.
>
jest jeszcze metoda ekstrakcyjna.
To co piszesz jest oczywista oczywistoscia, dlatego ciekły wodór wymaga
"doładowania" przed podróżą. W BMW Hydrogen 7 uklad utrzymuje 100%
zasobu przez 17h od wylaczenie pojazdu. Całośc ulatnia sie w cos ponad
tydzien. Sa to wystarczajace parametry bioroac pod uwage ze koszt
wytworzenia płynnego wodoru w przemyslowych ilosciach to ok 30gr za litr.
--
@foe_pl
-
38. Data: 2013-05-12 15:51:46
Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
Od: bartekltg <b...@g...com>
W dniu 2013-05-12 15:14, J.F. pisze:
> Dnia Sun, 12 May 2013 14:26:53 +0200, bartekltg napisał(a):
>> Sprawność elektrolizy to w porywach 35%.
>
> Dlaczego taka niska ?
Bóg tak chciał;)
Tyle się uzyskuje w dobrych urządzeniach.
Resztę pewnie zżera "opór" i przerabia na cieplo.
>
>> A nie uwzględniliśmy uciekania wodoru.
>
> Wbrew pozorom az tak bardzo nie ucieka.
Wiesz, że pracuje się nad pojemnikami na wodór, ktore
nie są puste. Protony (bo wodór to tyle) wnikają
miedzy siec metalu, a potem się je stamtąd wyjmuje:)
pzdr
bartekltg
-
39. Data: 2013-05-12 15:56:34
Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
Od: Alfons Cipa <a...@i...invalid>
W dniu 2013-05-12 00:59, t? pisze:
> http://www.youtube.com/watch?v=4M5SDFJercc
>
> Niezła z tego LPG podpałka!
>
> A ciekawe co będzie, jak te zawory nie zadziałają lub zbiornik zostanie
> zmiażdżony w wypadku.
>
> Ja bym jednak nie chciał wozić takiego palnika w bagażniku.
>
Ty gupi ciulu
-
40. Data: 2013-05-12 16:07:53
Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
Od: bartekltg <b...@g...com>
W dniu 2013-05-12 15:24, the_foe pisze:
> W dniu 2013-05-12 14:14, bartekltg pisze:
>> W dniu 2013-05-12 13:46, the_foe pisze:
>>> W dniu 2013-05-12 13:22, Mirek pisze:
>>>> Przychodzi the_foe i tupta:
>>>>
>>>>> W dniu 2013-05-12 00:59, t? pisze:
>>>>>> http://www.youtube.com/watch?v=4M5SDFJercc
>>>>>>
>>>>>> Niezła z tego LPG podpałka!
>>>>>>
>>>>>> A ciekawe co będzie, jak te zawory nie zadziałają lub zbiornik
>>>>>> zostanie
>>>>>> zmiażdżony w wypadku.
>>>>>>
>>>>>> Ja bym jednak nie chciał wozić takiego palnika w bagażniku.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>> jak się skonczy ropa i gaz i tzreba bedzi jeezdzic ze zbiornikiem
>>>>> wodoru
>>>>> to dopiero beda fajerwerki...
>>>>
>>>> Będzie się jeździć na prąd, Niemcy mają projekt przejścia na
>>>> elektrykę i
>>>> tym samym likwidację spalin do 2050 roku.
>>>>
>>>
>>> jesli mówimy o samochodzie "na baterie" to sa to mrzonki. Akumulator
>>> chemiczny, wszystko na to wskazuje, to slepy zaułek i permanentnie jest
>>> obarczony znanymi wadami. Akumulator fizyczny juz dzisiaj mozna by
>>> zastosowac cewka+nadprzewodnik+ciekly azot, ale silne pola
>>> elektromagnetyczne uniemozliwiaja zastosowania cywilne.
>>
>> Bzdury z tym polem nie dla cywilów:)
>
> efekt meissnera wystepuje, wiec potrzebna jest strefa buforowa, chyba ze
> chcesz zeby np. po krótkiej podróży dane z komórki zostały wyczyszczone
Przecież pole magnetyczne nie wyjdzie poza urządzenie.
Nie problem je tak zbudować.
>
>>
>> Auto z baniakiem z ciekłym azotem. Jaasne.
>> Ilość energii na kg też dupna (10 razy mniej niż bateria).
>
> Ale ładowanie niemal natychmiastowe i sprawnosc rzedu 95%
I co z tego. Aku ma pewnie z 70%, więc i tak zajedziesz 8
razy dalej. A zasięg jest głownym minusem samochodów na prąd.
>> BTW, są lepsze 'fizyczne' akumulatory. Np... koło zamachowe.
>> http://en.wikipedia.org/wiki/Flywheel_energy_storage
>> Ale gęstość energii nadal jak w ciut lepszych bateriach.
>
> gestosc to nie wszystko
Pod warunkiem, że jest odpowiednio duża. Tu jest zbyt niska,
by o tym poważnie myśleć. Dodając potrzebę chłodzenia (nie
wentylatorek, ale wpizdu ciekłego azoty!), pomysł ląduje
w szufladzie do czasu znalezienia prawdziwie wyskokotemperaturowcyh
nadprzewodników z wyższym polem/natężeniem niż obecne.
>>> Pierwszy sposób ma znaczącą wadę: niebezpieczenstwo wybuchu (i to
>>> sporego) zbiornika w czasie wypadku. Rozprezanie cieklego wodoru to tez
>>> techniczny problem.
>>
>> To brzmi mniej więcej jak stwierdzenie 'w garażowej przeróbce auta
>> na energię nuklearną problemem technicznym jest wzbogacanie uranu'.
>>
>> Wiesz, w jakich warunkach występuje skroplony wodór?
>> Możesz go cisnąć i cisnąć, nie skropli się jeśli nie zejdziesz
>> do temperatury <33K. To _cholernie_ zimno.
>>
>
> jest jeszcze metoda ekstrakcyjna.
I jak metoda otrzymywania zmieni temperaturę wrzenia wodoru?
Przekroczysz 33K, nie masz cieczy. Jeśli miałeś ją w zbiorniku,
masz pierdut;)
> To co piszesz jest oczywista oczywistoscia, dlatego ciekły wodór wymaga
> "doładowania" przed podróżą. W BMW Hydrogen 7 uklad utrzymuje 100%
> zasobu przez 17h od wylaczenie pojazdu. Całośc ulatnia sie w cos ponad
> tydzien. Sa to wystarczajace parametry bioroac pod uwage ze koszt
> wytworzenia płynnego wodoru w przemyslowych ilosciach to ok 30gr za litr.
Raczej 30 centow, ale rząd wielkości ok. Pamięte o koszcie
infrastruktury kriogenicznej.
Nie jest to magiczna technologia znacznei lepsza od pozostałych
pomysłów. Tyle.
Jak to ma paranoje na widok lpg, to na taki wodór będzie robił
zamachy samobójcze;)
pzdr
bartekltg