eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLPG jednak niebezpieczneRe: LPG jednak niebezpieczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.pregierz
    Subject: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Date: Sun, 12 May 2013 16:07:53 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 104
    Message-ID: <kmo7nr$9if$1@node2.news.atman.pl>
    References: <518ecd46$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    <kmnspc$b81$2@news.dialog.net.pl> <kmnu1i$vg6$1@node2.news.atman.pl>
    <kmnvf1$chr$1@news.dialog.net.pl> <kmo12n$36f$1@node2.news.atman.pl>
    <kmo573$eu9$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-73-65-59.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1368367675 9807 89.73.65.59 (12 May 2013 14:07:55 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 12 May 2013 14:07:55 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130328
    Thunderbird/17.0.5
    In-Reply-To: <kmo573$eu9$1@news.dialog.net.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2491774 pl.pregierz:2069727
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-05-12 15:24, the_foe pisze:
    > W dniu 2013-05-12 14:14, bartekltg pisze:
    >> W dniu 2013-05-12 13:46, the_foe pisze:
    >>> W dniu 2013-05-12 13:22, Mirek pisze:
    >>>> Przychodzi the_foe i tupta:
    >>>>
    >>>>> W dniu 2013-05-12 00:59, t? pisze:
    >>>>>> http://www.youtube.com/watch?v=4M5SDFJercc
    >>>>>>
    >>>>>> Niezła z tego LPG podpałka!
    >>>>>>
    >>>>>> A ciekawe co będzie, jak te zawory nie zadziałają lub zbiornik
    >>>>>> zostanie
    >>>>>> zmiażdżony w wypadku.
    >>>>>>
    >>>>>> Ja bym jednak nie chciał wozić takiego palnika w bagażniku.
    >>>>>>
    >>>>>>
    >>>>> jak się skonczy ropa i gaz i tzreba bedzi jeezdzic ze zbiornikiem
    >>>>> wodoru
    >>>>> to dopiero beda fajerwerki...
    >>>>
    >>>> Będzie się jeździć na prąd, Niemcy mają projekt przejścia na
    >>>> elektrykę i
    >>>> tym samym likwidację spalin do 2050 roku.
    >>>>
    >>>
    >>> jesli mówimy o samochodzie "na baterie" to sa to mrzonki. Akumulator
    >>> chemiczny, wszystko na to wskazuje, to slepy zaułek i permanentnie jest
    >>> obarczony znanymi wadami. Akumulator fizyczny juz dzisiaj mozna by
    >>> zastosowac cewka+nadprzewodnik+ciekly azot, ale silne pola
    >>> elektromagnetyczne uniemozliwiaja zastosowania cywilne.
    >>
    >> Bzdury z tym polem nie dla cywilów:)
    >
    > efekt meissnera wystepuje, wiec potrzebna jest strefa buforowa, chyba ze
    > chcesz zeby np. po krótkiej podróży dane z komórki zostały wyczyszczone

    Przecież pole magnetyczne nie wyjdzie poza urządzenie.
    Nie problem je tak zbudować.

    >
    >>
    >> Auto z baniakiem z ciekłym azotem. Jaasne.
    >> Ilość energii na kg też dupna (10 razy mniej niż bateria).
    >
    > Ale ładowanie niemal natychmiastowe i sprawnosc rzedu 95%

    I co z tego. Aku ma pewnie z 70%, więc i tak zajedziesz 8
    razy dalej. A zasięg jest głownym minusem samochodów na prąd.


    >> BTW, są lepsze 'fizyczne' akumulatory. Np... koło zamachowe.
    >> http://en.wikipedia.org/wiki/Flywheel_energy_storage
    >> Ale gęstość energii nadal jak w ciut lepszych bateriach.
    >
    > gestosc to nie wszystko

    Pod warunkiem, że jest odpowiednio duża. Tu jest zbyt niska,
    by o tym poważnie myśleć. Dodając potrzebę chłodzenia (nie
    wentylatorek, ale wpizdu ciekłego azoty!), pomysł ląduje
    w szufladzie do czasu znalezienia prawdziwie wyskokotemperaturowcyh
    nadprzewodników z wyższym polem/natężeniem niż obecne.

    >>> Pierwszy sposób ma znaczącą wadę: niebezpieczenstwo wybuchu (i to
    >>> sporego) zbiornika w czasie wypadku. Rozprezanie cieklego wodoru to tez
    >>> techniczny problem.
    >>
    >> To brzmi mniej więcej jak stwierdzenie 'w garażowej przeróbce auta
    >> na energię nuklearną problemem technicznym jest wzbogacanie uranu'.
    >>
    >> Wiesz, w jakich warunkach występuje skroplony wodór?
    >> Możesz go cisnąć i cisnąć, nie skropli się jeśli nie zejdziesz
    >> do temperatury <33K. To _cholernie_ zimno.
    >>
    >
    > jest jeszcze metoda ekstrakcyjna.

    I jak metoda otrzymywania zmieni temperaturę wrzenia wodoru?
    Przekroczysz 33K, nie masz cieczy. Jeśli miałeś ją w zbiorniku,
    masz pierdut;)

    > To co piszesz jest oczywista oczywistoscia, dlatego ciekły wodór wymaga
    > "doładowania" przed podróżą. W BMW Hydrogen 7 uklad utrzymuje 100%
    > zasobu przez 17h od wylaczenie pojazdu. Całośc ulatnia sie w cos ponad
    > tydzien. Sa to wystarczajace parametry bioroac pod uwage ze koszt
    > wytworzenia płynnego wodoru w przemyslowych ilosciach to ok 30gr za litr.

    Raczej 30 centow, ale rząd wielkości ok. Pamięte o koszcie
    infrastruktury kriogenicznej.

    Nie jest to magiczna technologia znacznei lepsza od pozostałych
    pomysłów. Tyle.


    Jak to ma paranoje na widok lpg, to na taki wodór będzie robił
    zamachy samobójcze;)

    pzdr
    bartekltg




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: