  • 11. Data: 2011-06-09 22:29:40
    Temat: Re: LPG do diesli - ktos to w PL robi ???
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-09 10:00, Andrzej Ława pisze:
> [...]
    Czemu_nie___.html

    > Ale tak jak w artykule? Czyli nie przestawienie całkiem na gaz a tylko
    > domieszkowanie gazu do oleju napędowego?

    W inny sposób raczej się takiej instalacji nie da zrobić.

  • 12. Data: 2011-06-09 22:43:14
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "pm" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > oczywiście wtryskiwacze (pompa) paliwa ustawione na mniejszą dawkę.

    Podajesz gaz i nic wiecej nie ruszasz...
    Oszczednosc wynika z pelniejszeo spalania ON a co za tym idzie mniejszego
    wciskania gazu.
    Jedyny odrobine trudniejszy patent, to wylaczenie podawania gazu na wolnych.

    --
    Picasso

  • 13. Data: 2011-06-10 08:03:19
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Tak tak, szczególnie w takim doładowanym silniku

    doładowanie nie ma nic do rzeczy

    >w którym dawka zależy od paru innych parametrów niż tylko wciśnięcie gazu
    >;) tak to było w starym dobrym ursusie z pompą wtryskową i regulacją
    >obrotów czysto mechaniczną :)

    no i w wiekszości samochodów z ZS przed CR i PD czyli jakos do późnych lat
    90tych

  • 14. Data: 2011-06-10 08:14:30
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.06.2011 22:29, Tomasz Pyra pisze:

    > W inny sposób raczej się takiej instalacji nie da zrobić.

    Kiedyś czytałem o zasilaniu diesla gazem generatorowym, ale cały czas
    się zastanawiałem, jak wtryskiwacze radziłyby sobie z dawkowaniem gazu
    ;) a dostarczanie od razu gazu zmieszanego z powietrzem wydawało mi
    się... ryzykowne.

  • 15. Data: 2011-06-10 08:47:39
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-06-10 08:14, Andrzej Ława pisze:
> [...]
    > się zastanawiałem, jak wtryskiwacze radziłyby sobie z dawkowaniem gazu
    > ;) a dostarczanie od razu gazu zmieszanego z powietrzem wydawało mi

    Ja kiedys robilem eksperyment. Podawalem gaz do dolotu w dieslu.
    Nawet przy malej ilosci byly potezne detonacje. Duzy st. sprezania +
    bardzo wczesny punkt zaplonu.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 16. Data: 2011-06-10 08:54:46
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-06-10 08:47, MarcinJM pisze:

    > Ja kiedys robilem eksperyment. Podawalem gaz do dolotu w dieslu.
    > Nawet przy malej ilosci byly potezne detonacje. Duzy st. sprezania +
    > bardzo wczesny punkt zaplonu.

    Jak widać po stosowanych instalacjach ON+LPG to działa całkiem
    przyzwoicie i jest stosowane od dawna. Zresztą w archiwum grupy
    znajdziesz sporą dyskusję na ten temat włącznie z linkami do
    materiałów źródłowych.

  • 17. Data: 2011-06-14 00:39:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 09 Jun 2011 07:34:36 +0200, drummer napisał(a):

    > http://moto.pl/MotoPL/1,88571,9743549,Gaz_w_dieslu__
    Czemu_nie___.html

    Od dawna...

    --