  • 1. Data: 2011-06-08 19:53:02
    Temat: zagadka - długie
    Od: megrims <m...@i...pl>

    Mamy dwa BMW320d.

    Jeden z 2005 roku sedan (E90) drugi z 2007 roku kombi (E91).
    Kierowca ten sam - kobieta. Oba auta mają prawie to samo
    wyposażenie: ASB, xenony itp.

    Jakakolwiek diagnostyka po ODB nie pokazał wcześniej
    żadnych błędów.

    Oba auta były czipowane przez tego samego cziper'a.
    Fabrycznie auta powinny mieć 163 KM.

    Po czipe:
    Starszy na hamowni wyszedł 195 KM (160 przed czipem).
    Nowszy na hamowni wyszedł 177 KM (141 przed czipem).
    Cziper stwierdził, że nie wie co to może być, ale
    nie jest w stanie nic więcej zrobić.

    Ten nowszy to tak ogólnie.. "nie jedzie" - wrażenie
    żony.

    Oprócz tego, że ten nowszy E91 "nie jedzie" to jeszcze
    pali 35% więcej niż ten starszy E90.

    Przebieg E91 - 55kkm.

    Dzisiaj zaczytany przez ODB mail od silnika:
    "za wysoka temperatura spalin" (coś około 750 st.)

    Ma ktoś jakieś sugestie?
    Jakieś czujniki?

  • 2. Data: 2011-06-08 20:45:42
    Temat: Re: zagadka - długie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-08 19:53, megrims pisze:

    > Ma ktoś jakieś sugestie?
    > Jakieś czujniki?

    Potencjalnych przyczyn może być wiele.

    Pierwsza sprawa to można pirometrem sprawdzić czy faktycznie kolektor
    wydechowy jest znacznie cieplejszy.
    Jeżeli jest, to przyczyną może być zatkany wydech - może się katalizator
    zatkał, albo jakieś inne filrty (czy ten nowszy ma jakieś FAP-y albo
    inne cuda? to się lubi przytkać z czasem)

    Druga sprawa to masz pewnie zrobione przed i po chipie wykresy z AFR-em.
    Coś na nich widać?

  • 3. Data: 2011-06-08 20:57:58
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-06-08 20:45, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > inne cuda? to się lubi przytkać z czasem)
    >
    > Druga sprawa to masz pewnie zrobione przed i po chipie wykresy z AFR-em.

    To auto półtora roku praktycznie stało, bo właściciel przebywał
    za granicą. Żona poprzedniego właściciela robiła raz w tygodniu
    5 km, co by nie "zapuściło korzeni".

    Stąd też niski przebieg. Różni "fachowny" mówili, że to bardzo
    niezdrowo dla silnika Diesla jak tak mało i sporadycznie jeździ.

    Jak je odebrałem dla żony, to zupełnie nie chciało jechać.
    Vmax to jakieś 190. Po "przegonieniu" POZ-KR to jechało już
    w miarę normalnie (220). Ta akcja miała miejsce przed czipem.

    Jak na razie to ktoś stwierdził, że może być to czujnik ciśnienia
    na listwie, który przekłamuje i zawór odpuszcza wcześniej ciśnienie
    z pompy Common Rail'a. I po prostu za mało paliwa idzie i dlatego
    nie jedzie.

    Ale w takim razie skąd takie spalanie!!!

    Wykres AFR mam gdzieś w biurze. Poszukam, zeskanuje, puszcze
    gdzieś to może ktoś będzie miał jakąś koncepcje.

  • 4. Data: 2011-06-08 21:36:50
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin megrims

    > Dzisiaj zaczytany przez ODB mail od silnika: "za wysoka temperatura
    > spalin" (coś około 750 st.)

    Turbina pada, jakaś nieszczelność w dolocie, coś w tych okolicach myślę.

  • 5. Data: 2011-06-08 21:39:25
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin megrims

    > Jak je odebrałem dla żony, to zupełnie nie chciało jechać. Vmax to
    > jakieś 190. Po "przegonieniu" POZ-KR to jechało już w miarę normalnie
    > (220). Ta akcja miała miejsce przed czipem.

    W głowie mi się nie mieści, jak można wgrywać mocniejszy program do auta
    które ma 141, a powinno mieć 163 KM. Zmusiłeś do tego jakoś tego tunera,
    czy po prostu zapach gotówki wyłączył mu myślenie? ;)

  • 6. Data: 2011-06-08 21:40:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 08 Jun 2011 19:39:25 +0000 osobnik zwany to wystukał:

    a niby dlaczego?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2011-06-08 21:42:00
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin masti

    > a niby dlaczego?

    Rusz głową, może coś wymyślisz.

  • 8. Data: 2011-06-08 21:42:50
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 08 Jun 2011 19:42:00 +0000 osobnik zwany to wystukał:

    > begin masti

    > Rusz głową, może coś wymyślisz.

    czyli znowu pieprzysz ale nie powiesz czemu

  • 9. Data: 2011-06-08 21:58:28
    Od: krzyss <k...@S...com>

    W dniu 2011-06-08 21:40, masti pisze:

    > a niby dlaczego?

    Bo zaden szanujacy sie tuner nie robi chipow w niesprawnym aucie.
    Chyba ze klient nalega...

    --
    ===-----== krzyss vel Qkill ==-----===

  • 10. Data: 2011-06-08 21:59:39
    Od: Marek Giżyński <_...@g...pl>

    W dniu 2011-06-08 21:40, masti pisze:
    > Dnia pięknego Wed, 08 Jun 2011 19:39:25 +0000 osobnik zwany to wystukał:

    > a niby dlaczego?

    Najpierw zdrowa seria - potem tuning. Zaaplikujesz szczepionke na grype
    pacjentowi, ktory ma przeziebienie?

    m.