  • 61. Data: 2009-07-13 15:30:52
    Temat: Re: Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Pan Piskorz" <p...@b...pl> napisał:

    >[...]
    >za niewiele więcej jest dostępny samsung GX-20 będący odpowiednikiem K20D
    >[...]

    Bardzo dobry korpus, ale w porównaniu z K20D ma jedną wadę - gripy od
    Pentaxa nie pasują a Samsung chce za gripa jakieś strasznie chore pieniądze.
    Wydaje mi się jednak że w podanym limicie cenowym 2000zł nie ma szans na
    kupienie GX-20 z obiektywem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 62. Data: 2009-07-13 15:36:05
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    drmoriarty wrote:

    > Zmieścisz się w cenie. Pixele sobie dopompujesz, jak to lubią
    > muzykalni.
    > trochę o systemie i samych zdjęciach poczytaj na http://www.rytterfalk.com/

    System absolutnie niszowy. Jeśli Sigma wyprzedaje swoje lustrzanki za bezcen to
    coś w tym jest.

  • 63. Data: 2009-07-13 15:37:57
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "adam" <j...@o...maile.com> napisał:

> [...]
    http://fotozakupy.pl/obiektyw/pentax-fa-31-mm-f-1-8-
    limited-edition-srebrny,9057s

    > Ładne.
    > Wygląda jak Leica.
    > Kosztuje prawie jak Leica.
    > Ale to nie jest Leica ; )

    Bo lepszy:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 64. Data: 2009-07-13 15:42:35
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Kombajn Bizon" <k...@b...ru> napisał:

    >[...]
    > zwlaszcza ze pytajacy pisal o trudnych warunkach uzywania, a chyba nic w
    tej
    > cenie nie ma takich uszczelnien jak GX-20, jedynie z gripem moze byc
    troche
    > wiekszy problem
    >[...]

    Tańsze uszczelniane to Pentaxy K200D i K10D - ten ostatni dostępny tylko
    jako używany. Z tej trójki niewątpliwie najlepszy jest GX-20, ale i
    najdroższy. Przy limicie 200zł celowałbym w K10D - da się go kupić bardzo
    tanio, a ergonomia lepsza niż w K200D.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 65. Data: 2009-07-13 15:48:29
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 13 Jul., 17:05, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > komórki marketingu podległej księgowości i zarządowi, konstruktorzy to
    > sobie najwyżej bloga postawić mogą jak im zarząd pozwoli.

    > Nie, należy wybierać nisko degradujące filtry aa, wysokie rozdzielczości
    > i dynamikę oraz współpracę z tanimi dobrymi obiektywami manualnymi. W
    > szczególności był aparat bez filtra aa, niestety od dawna nieprodukowany
    > (kodak dcs), bezkonkurencyjnie najlepszy właśnie do takich celów.
    >
    > --
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /niestety, humaniści bywają równie głupi jak umysły ścisłe/

    z aparatow budzetowych , ale i tak przekraczajacych nazwany przez
    autora watku budzet chyba najlepiej nadajacy sie do krajobrazu to
    dslr fuji ze wzgledu na szeroki zakres dynamiczny,
    mozna powiedziec ze to dslr ale hybryda nikona i fuji . oznaczenia nie
    pamietam calkiem dokladnie chyba fuji 5 pro.
    do najtanszych nie nalezy - jednak nazwalbym go predyscynowanym
    szczegolnie do krajobrazu wsrod tanich .
    a poza tym z tanich jeszcze canon 5 mkII.

    wszystkie inne w cenie polowy sredniej pensji miesiecznej brutto
    nadaja sie w tym samym stopniu.

  • 66. Data: 2009-07-13 15:50:26
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "wwwojtek1" <w...@g...com> napisał:

    >Wiem właśnie. Ale też nie będzie to czynnik decydujący. Nie będzie się
    >dało dokupić grip'a to się dokupi drugą baterię (a ten Samsung nie
    >jest czasem na 4xAA, co całkiem rozwiązuje problem grip'a?) Co
    >najwyżej gorzej będzie z pionowymi ujęciami przy teleobiektywie.

    Na 4AA ze współczesnych lustzranek jest Pentax K200D, ale niestety jast to
    niższa niż GX20/K20D/K10D półka i w związku z tym nieco poprzycinany -
    głównie pod względem ergonomii (mimo, ze niższa półka - korpus jest
    uszczelniony). Jest natomiast mniejszy i lżejszy co może mieć dla Ciebie
    znaczenie. Osobiście gdym miał wybierać bez uwzględnienia ceny ustawiłbym te
    korpusy w takiej kolejności:

    1. K20D
    2. GX20 (minimalnie tylko za K20D)
    3. K10D
    4. K200D

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 67. Data: 2009-07-13 15:55:31
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > z aparatow budzetowych , ale i tak przekraczajacych nazwany przez
    > autora watku budzet chyba najlepiej nadajacy sie do krajobrazu to
    > dslr fuji ze wzgledu na szeroki zakres dynamiczny,

    Jasne. Bo pincet EV jest niezbednie konieczne do krajobrazu...

    Biedni Ci co Velvii uzywali ;)

  • 68. Data: 2009-07-13 16:00:15
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jakub Jewuła wrote:

    > Jasne. Bo pincet EV jest niezbednie konieczne do krajobrazu...
    >
    > Biedni Ci co Velvii uzywali ;)

    ISO1600 tez nie jest konieczne do wesel - ludzie kiedyś używali 100 i żyli.

  • 69. Data: 2009-07-13 16:04:06
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 13 Jul., 17:55, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:

    > Jasne. Bo pincet EV jest niezbednie konieczne do krajobrazu...
    >
    > Biedni Ci co Velvii uzywali ;)

    zdjecia krajobrazu naleza do najnudniejszych.
    TRza czyms przyciagnac uwage ogladjacego.
    czym ?
    walorem plastycznym - swiatlocieniem , delikatnym przejsciem
    tonalnym , barwnym.
    Mistrzowie krajobrazowej szkoly kieleckiej potrafili to wspniale i to
    w cz-b.

    do tego potrzeba umiejetnosci i mozliwosci technicznych oddania
    szczegolu.
    Same checi i okrojony budzet nie wystracza.

  • 70. Data: 2009-07-13 16:04:19
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > ISO1600 tez nie jest konieczne do wesel - ludzie kiedyś używali 100 i
    > żyli.

    I komu to przeskadzalo? ;)