  • 1. Data: 2009-04-13 20:28:08
    Temat: LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu
    Od: Arman <a...@n...op.pl>

    Parę dni temu zepsuł mi się mój stary CRT 29 cali, z uśmiechem na
    ustach wybrałem sie na poszukiwanie odbiornika TV wybrałem sprzedaż
    on-line i kupiłem Telewizor 37 cali LCD SHARP LC37D44EBK
    http://proline.pl/sklep.php?prodid=RTVSHATLC0089

    Z wielka nadzieja podłączyłem go jak tylko kurier go przywiózł do
    kablówki... wydawało mi się ze za ta cenę będę miał cod techniki a
    tymczasem obraz jest jakiś okropny, widać artefakty,
    przeskalowania, nie potrafię ustawić tak kontrastu aby nie palił po
    oczach, do tego obraz potrafi byc jakby nie ostry, albo zupełnie
    rozlany... próbowałem ustawić na różne sposoby ekran super szeroki,
    4:3 albo 16:9 i nic z tego wszystko jest okropnie rozciągnięte...
    zacząłem tęsknic za moim starym CRT i chyba go naprawie... a może
    mam coś zrobić innego jakoś ustawić, ktoś wie?

  • 2. Data: 2009-04-13 20:40:40
    Temat: Re: LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arman" <a...@n...op.pl> napisał w wiadomości news:

    > zacząłem tęsknic za moim starym CRT i chyba go naprawie... a może
    > mam coś zrobić innego jakoś ustawić, ktoś wie?

    Zmienić źródło sygnału.
    Najlepiej na hd, a jak się nie da to chociaż na wysokiej jakości cyfrowe SD.
    Artefakty znikną od razu, a i większość problemów z kolorami i skalowaniem
    obrazu również.

  • 3. Data: 2009-04-13 22:54:38
    Od: "byku" <m...@n...pl>

> [...]
    > zacząłem tęsknic za moim starym CRT i chyba go naprawie... a może
    > mam coś zrobić innego jakoś ustawić, ktoś wie?

    Witaj !

    Przede wszystkim nie napisałeś nic o źródle sygnału.
    Po pierwsze, jeśli podłączasz po prostu pod kabel antenowy, to niestety
    większość pozostałych LCD również Cię rozczaruje :(
    Optymalnym źródłem będzie w tym momencie np. dekoder cyfry+ lub n-ki, jabyś
    miał źródło HD - wtedy zobaczyłbyś nawet dużo lepszy obraz niż na swoim CRT,
    ale dotyczy to póki co tylko kilku kanałów.

    Obawiam się, że popełniłeś pewien błąd wybierając LCD zamiast plazmy. Moim
    zdaniem LCD jest lepszy wtedy, kiedy podłączamy bardzo dobry sygnał,
    natomiast plazma będzie lepiej się spisywała przy słabszych sygnałach.

    Niestety stara antena tv nie będzie dawała dobrej jakości obrazu ani na lcd
    ani na plaźmie.
    Zwróc także uwagę na odległość od ekranu. Mamy w sypialni słabej jakości lcd
    32 cale i przy dekoderze HD cyfry+ dobra jakość jest z odległości ok. 3 m,
    im bliżej tym gorzej, tym większe ziarno itd.

    Największym jednak problemem pozostaje źródło sygnału.

    pozdrawiam

    Maciek

  • 4. Data: 2009-04-13 23:41:33
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Mon, 13 Apr 2009 22:28:08 +0200, Arman <a...@n...op.pl>
    wrote:

    >rozlany... próbowałem ustawić na różne sposoby ekran super szeroki,
    >4:3 albo 16:9 i nic z tego wszystko jest okropnie rozciągnięte...

    A to już wyjątkowo ciekawe osiągnięcie.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 5. Data: 2009-04-14 06:07:21
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

> [...]
    > miał źródło HD - wtedy zobaczyłbyś nawet dużo lepszy obraz niż na swoim CRT,
    > ale dotyczy to póki co tylko kilku kanałów.

    nieprawda, nawet kanały sd są przyjemne do oglądania, tylko zależy
    jakie. przede wszystkim samo podłączenie dekodera przez hdmi daje
    sporą różnice.

    > Obawiam się, że popełniłeś pewien błąd wybierając LCD zamiast plazmy.

    niezgadzam się. nie widziałem plazmy, która by mnie zachwyciła, nawet
    Panasonici, o których tak wiele mówią. jak słabe źródło to nie ma
    różnicy plazma czy lcd.

    Moim
    > zdaniem LCD jest lepszy wtedy, kiedy podłączamy bardzo dobry sygnał,
    > natomiast plazma będzie lepiej się spisywała przy słabszych sygnałach.

    minimalna różnica, ale bardziej zależy od modelu.

> [...]
    > im bliżej tym gorzej, tym większe ziarno itd.
    >
    > Największym jednak problemem pozostaje źródło sygnału.

    zgadza się, jak pozostaniesz przy tym tv to pomyśl o cyfrowym sygnale.

  • 6. Data: 2009-04-14 06:16:11
    Od: z <z...@g...pl>

    Cavallino pisze:

> [...]
    > SD.
    > Artefakty znikną od razu, a i większość problemów z kolorami i

    I bądź tu mądry człowieku
    Normalnie wskazane 26" :-(

    U mnie w grę wchodzi ewentualnie tnk lub ucp cyfrowe. Jak u nich z sygnałem?

  • 7. Data: 2009-04-14 07:06:30
    Od: "@dams" <a...@g...com>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > niezgadzam się. nie widziałem plazmy, która by mnie zachwyciła, nawet
    > Panasonici, o których tak wiele mówią. jak słabe źródło to nie ma różnicy

    w jednym pokoju mam lcd (bravia) w drugim plazmę (panasonic) do analogu
    zupełnie lcd się nie nadaje - plazma bije na głowę lcd bez dwóch zdań.

    Ja poratowałem się kablówką cyfrową upc i tak w tym lcd mam cyfrowo a w 42''
    panasonicu mam analog.

    Ogólnie z mojej strony nigdy więcej lcd

    pzdr

  • 8. Data: 2009-04-14 07:09:37
    Od: "@dams" <a...@g...com>

    ustaw go na "auto" jeżeli chodzi o szerokość wysokość ekranu, żeby jakość
    byłą zadowalająca musisz zmienić sygnał na cyfrowy... ewentualnie zamienić
    na plazmę (więcej prądu ciągnie) tu na moje oko jest jakieś 30% lepsza
    jakość

    pzdr

  • 9. Data: 2009-04-14 07:17:56
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    > Ogólnie z mojej strony nigdy więcej lcd

    A widziales keidys plazme i lcd z sygnalem HD? Zmienisz zdanie jak
    zobaczysz.

    Jingiel

  • 10. Data: 2009-04-14 07:21:10
    Od: z <z...@g...pl>

    @dams pisze:
    > ustaw go na "auto" jeżeli chodzi o szerokość wysokość ekranu, żeby jakość
    > byłą zadowalająca musisz zmienić sygnał na cyfrowy... ewentualnie zamienić
    > na plazmę (więcej prądu ciągnie)

    Ciągle to samo :-(

    "Według wielu użytkowników plazmy zużywają o wiele więcej energii
    elektrycznej niż LCD. Dla przykładu, plazma o przekątnej 37 cali będzie
    potrzebowała ok. 260 W, podczas gdy taki sam LCD zużyje ok. 170 W. Mało
    kto jednak wie, że tyle energii pobierane jest wtedy, gdy cały ekran
    jest biały - wszystkie piksele świecą. Podczas normalnego użytkowania
    zużycie energii jest zatem znacznie mniejsze. Dlatego pobór mocy przez
    plazmę nie jest tak duży jak może się wydawać i możemy nawet zaryzykować
    twierdzenie, że jest porównywalny do tego z ekranów LCD."

    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/HD_czy_Full
    _HD._Plazma_czy_LCD._37_czy_42_cale._Poradnik_dla_ku
    pujacych_HDTV-1172/strona/3331.html