  • 1. Data: 2009-04-14 17:50:11
    Temat: Jaki telewizor teraz? Kilka opcji. Ladnie prosze o pomoc :)
    Od: "Monika ff" <m...@N...gazeta.pl>

    Cześć. Tak się przykro dla mnie złożyło, że telewizor, który dobrze działał
    przez ostatnie 8 lat niestety padł na dobre. Podjęłam więc życiową decyzję o
    kupnie nowego. Budżet - do 1500zł.

    Oczywiście LCD. Oczywiście HD. I tu pierwsze pytanie: czy telewizor powinien
    być Full HD jak piszą na niektórych modelach, czy to tylko reklama i nie ma
    znaczenia?

    Wielkość... (jak zawsze ma znaczenie!) Do tej pory miałam 25 calowy
    kineskopowy, teraz też chcę 25 cali, chyba, że za podaną cenę uda się kupić
    nieco większy?

    Ostatnia sprawa jaka mnie interesuje to tuner DVB (telewizji naziemnej
    cyfrowej). Czy to jest naprawdę potrzebne? Mam telewizję kablową a z
    naziemnej nie korzystam... Czytałam trochę w temacie i wiem, że jest
    zamieszanie. Tzn. w Polsce jest standard MPEG4 a większość telewizorów ma DVB
    w standardzie MPEG2. Jak więc radzicie? Olać DVB czy kupić już z tym "dobrym"
    standardem?

    No i oczywiście marka. Co polecicie?

    Bardzo, bardzo, bardzo... naprawdę bardzo ciepło Was proszę o pomoc. W
    sklepie sprzedawcy młodej dziewczynie (w dodatku naturalnej blondynce) wcisną
    każdy kit. Sama trochę czytałam ale potrzebuję męskiej rady, jakichś
    życzliwie usposobionych ekspertów :)

    Pozdrawiam i z góry dziękuję,
    Moni

  • 2. Data: 2009-04-14 18:36:06
    Od: "R09" <b...@t...pl>

    "Monika ff" <m...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > kupnie nowego. Budżet - do 1500zł.
    >
    > Oczywiście LCD.
    > ????????????????????????????????????????????????????
    ?????????????????
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    Przeczytaj wcześniejszy wątek. Po CRT, kupując LCD doznasz przykrego szoku.

    Oczywiście HD. I tu pierwsze pytanie: czy telewizor powinien
    > być Full HD jak piszą na niektórych modelach, czy to tylko reklama i nie
    > ma
    > znaczenia?

    Spokojnie bierz HD ready. Ani sygnał DVD, ani kablówka, nawet sygnał
    telewizyjny "HD" NIE JEST tak naprawdę Full HD
    Kilka propozycji w linku.

    http://www.ceneo.pl/;004c302+m1500+n2500;017P0-589;0
    18P1F597T598.htm

    > Wielkość... (jak zawsze ma znaczenie!) Do tej pory miałam 25 calowy
    > kineskopowy, teraz też chcę 25 cali, chyba, że za podaną cenę uda się
    > kupić
    > nieco większy?

    Nawet do pomieszczenia 1,7 na 1,9 metra, 37 cali to minimum. Uwierz, po
    tygodniu z telewizorem
    42 cale jego wielkość wydaje się normalna, a jak się spojrzy na 28", to
    wydaje się on mieć
    wielkość znaczka pocztowego.

    > Ostatnia sprawa jaka mnie interesuje to tuner DVB (telewizji naziemnej
    Tym się na razie nie należy chyba się przejmować, przynajmniej jest to
    jedna z ostatnich rzeczy
    pod względem istotności przy wyborze.

    Życzę udanego wyboru i zakupu.

    R09

  • 3. Data: 2009-04-14 19:04:24
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Tue, 14 Apr 2009 20:36:06 +0200, "R09" <b...@t...pl> wrote:

> [...]
    ?????????????????
    >^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    >Kilka propozycji w linku.
    >http://www.ceneo.pl/;004c302+m1500+n2500;017P0-589;
    018P1F597T598.htm

    Patrz wyżej: "budżet do 1500 zł".

    >Nawet do pomieszczenia 1,7 na 1,9 metra, 37 cali to minimum.

    Mam mniejszy w większym pokoju, i jakoś żyję.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 4. Data: 2009-04-14 19:35:05
    Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl>

    Użytkownik "Monika ff" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Wielkość... (jak zawsze ma znaczenie!) Do tej pory miałam 25 calowy
    > kineskopowy, teraz też chcę 25 cali, chyba, że za podaną cenę uda się

    full HD zaczynają się od 32 cali, 26 cali to HD ready

    Nie napisałeś jakie masz żródło sygnału jeżeli chcesz LCD to tylko sygnał
    cyfrowy (kablówka lub satelita)

    Moim zdaniem nie zwracaj uwagi na teksty ze jezeli bedziesz ogladal z dwóch
    metrów to musisz mieć 50 cali - pójdź do sklepu i popatrz.

    Adam

  • 5. Data: 2009-04-14 20:06:19
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Moim zdaniem nie zwracaj uwagi na teksty ze jezeli bedziesz ogladal z dwóch
    > metrów to musisz mieć 50 cali - pójdź do sklepu i popatrz.

    Tu jednak lepiej posłuchać opinii, miałem kupić 32" w sklepie
    zdecydowałem sie na 37", koniec końców dołożyłem stówę biorąc 42" - po
    3 miesiącach nie żałuję niczego oprócz tego że nie wziąłem 50". W dniu
    zakupu 42" wydawał sie ogromny, dziś wydaje mi sie że nie jest dużo
    większy od 29" którego miałem przedtem.

  • 6. Data: 2009-04-14 21:56:26
    Od: "R09" <b...@t...pl>

    "Padre" <P...@n...net> wrote in message

> [...]
    > nie żałuję niczego oprócz tego że nie wziąłem 50". W dniu zakupu 42"
    > wydawał sie ogromny, dziś wydaje mi sie że nie jest dużo większy od 29"

    No właśnie. Pójdź do sklepu i popatrz. Tyle że to g&^%no prawda (jak
    powiedziano w Pulp Fiction).
    W sklepie to niewiele można ocenić. Dopiero w domu i to minimum po tygodniu
    okazuje się, jak jest naprawdę.
    Wziąłem 46 i wydawało mi się, że nie da się oglądć bez zawrotów głowy.
    A po miesiącu telewizor tak "się zmniejszył", że teraz nie żałuję niczego
    oprócz tego że nie wziąłem 50".
    Stojący w sypialni 29" wydaje się śmiesznie malutki.

    R09

  • 7. Data: 2009-04-15 07:57:37
    Od: "@dams" <a...@g...com>

    Użytkownik "Maciej Bojko" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    ?????????????????

    ;018P1F597T598.htm

    > Patrz wyżej: "budżet do 1500 zł".

    > Mam mniejszy w większym pokoju, i jakoś żyję.

    ale chyba w życiu nie chodzi o to żeby było "jakoś" :D

  • 8. Data: 2009-04-15 09:59:08
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Dnia Tue, 14 Apr 2009 17:50:11 +0000 (UTC), Monika ff napisał(a):

> [...]
    > przez ostatnie 8 lat niestety padł na dobre. Podjęłam więc życiową decyzję o

    Cześć. Za 1500 zł się nie da. Mój typ dla Ciebie to marka SHARP, Full HDD,
    42 cale. 42 cale LCD = 25 cali CRT, tak powiedział mi znajomy naprawiacz
    telewizorów z długoletnim doświadczeniem. O tuner DVB się nie martw, gdy
    wejdzie naziemna cyfrowa TV w Polsce, wówczas taki tunerek kupisz za
    100-200 zł oddzielnie.

    Wracając zaś do ceny, to jeśli masz 1500 zł gotówką, to weź tv na raty.
    Koszt takiego telewizora o jakim mówię to około 3000 zł. Zapłacisz teraz
    1500 zł a przez 10 miesięcy będziesz spłacać po 150 zł, to chyba dobry
    układ. W sklepach lubią klientów, którzy biorąc na raty płacą 50% ceny, bo
    są dla nich bardziej wiarygodni. Popytaj o szczegóły w sklepach typu
    Saturn, Elektroland, Media Markt czy Euro RTV AGD, chyba że ktoś mądrzejszy
    ode mnie z tej grupy doradzi Ci coś lepsze i równie konkretnie jak ja :)

    --
    - Kucing -

  • 9. Data: 2009-04-15 10:07:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Kucing" <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com> napisał w wiadomości news:

    > 42 cale LCD = 25 cali CRT, tak powiedział mi znajomy naprawiacz
    > telewizorów z długoletnim doświadczeniem.

    A możesz rozwinąć, co oznacza "=" w tym przypadku?
    Bo wygląda na niezłą brednię.

    >W sklepach lubią klientów, którzy biorąc na raty płacą 50% ceny, bo
    > są dla nich bardziej wiarygodni.

    Pomyliły Ci się chyba sklepy z bankami.
    Sklepowi to wszystko jedno i tak dostaje całość od banku.

  • 10. Data: 2009-04-15 10:11:44
    Od: Kell a <k...@n...com>

    Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com> napisał(a):

    > 42 cale LCD = 25 cali CRT, tak powiedział mi znajomy naprawiacz
    >telewizorów z długoletnim doświadczeniem.

    jak to rozumiec?