    From: "byku" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu
    Date: Tue, 14 Apr 2009 00:54:38 +0200

    > Z wielka nadzieja podłączyłem go jak tylko kurier go przywiózł do
    > kablówki... wydawało mi się ze za ta cenę będę miał cod techniki a
    > tymczasem obraz jest jakiś okropny, widać artefakty,
    > przeskalowania, nie potrafię ustawić tak kontrastu aby nie palił po
    > oczach, do tego obraz potrafi byc jakby nie ostry, albo zupełnie
    > rozlany... próbowałem ustawić na różne sposoby ekran super szeroki,
    > 4:3 albo 16:9 i nic z tego wszystko jest okropnie rozciągnięte...
    > zacząłem tęsknic za moim starym CRT i chyba go naprawie... a może
    > mam coś zrobić innego jakoś ustawić, ktoś wie?

    Witaj !

    Przede wszystkim nie napisałeś nic o źródle sygnału.
    Po pierwsze, jeśli podłączasz po prostu pod kabel antenowy, to niestety
    większość pozostałych LCD również Cię rozczaruje :(
    Optymalnym źródłem będzie w tym momencie np. dekoder cyfry+ lub n-ki, jabyś
    miał źródło HD - wtedy zobaczyłbyś nawet dużo lepszy obraz niż na swoim CRT,
    ale dotyczy to póki co tylko kilku kanałów.

    Obawiam się, że popełniłeś pewien błąd wybierając LCD zamiast plazmy. Moim
    zdaniem LCD jest lepszy wtedy, kiedy podłączamy bardzo dobry sygnał,
    natomiast plazma będzie lepiej się spisywała przy słabszych sygnałach.

    Niestety stara antena tv nie będzie dawała dobrej jakości obrazu ani na lcd
    ani na plaźmie.
    Zwróc także uwagę na odległość od ekranu. Mamy w sypialni słabej jakości lcd
    32 cale i przy dekoderze HD cyfry+ dobra jakość jest z odległości ok. 3 m,
    im bliżej tym gorzej, tym większe ziarno itd.

    Największym jednak problemem pozostaje źródło sygnału.

    pozdrawiam

    Maciek