  • 131. Data: 2012-06-26 18:33:40
    Temat: Re: Kupiłem akumulator!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2012-06-26 13:44, J.F wrote:

    >Albo nie ma, albo znacznie droższe. Mam na myśli supermarkety
    >wszelkiej maści...

    Ale mowa o 100Ah ?

    >Większy akumulator popracuje dłużej ponieważ dłużej zachowa ładunek i
    >będzie miał większy prąd rozruchowy.

    Ale czy probowales kupic 80 z marketu i przeliczyc na koszt jednego
    roku uzytkowania ? :-)

    >400pln za 100Ah ... akurat Centra Futura.

    >Dziwnie drogie te małe.

    Widac to nie sa Ah z worka na wage sprzedawane ... a moze upust za
    hurt :-)

    Z tym ze na ceneo widze Future 100Ah od 445 zl.
    To w zasadzie takie dwie 50 no name moga byc tansze :-)

    >Ja bym zdecydował najpierw ile chcę wydać i kupił ten o potencjalnie
    >największej pojemności.

    A ja chce wydac tyle ile trzeba, a nie wiecej.
    Owszem, 100Ah mi sie do samochodu nie zmiesci, wiec pewnie jestem
    ograniczony do 80.
    A 45 tez zapala ... to co, kupic te 80 ?

    Kwota moze byc w sumie dowolna, tylko ze jak taki dziwny jestem, ze
    jak jak mam wybor, to chce wiedziec co ja bede z tego mial jak kupie
    ten drozszy .. i ogolniki mnie nie przekonuja :-)

    >O ile nie wykonany podobnie jak np. ten dysk przenośny:
    >http://gadzetomania.pl/2011/04/07/uwaga-na-nowe-mag
    iczne-dyski-prosto-z-chin

    Czyli w dodatku kupujemy Bosch lub Varte u autoryzowanego
    dystrybutora, bo inaczej skad mozna wiedziec ?

    J.

  • 132. Data: 2012-06-26 18:34:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" napisał w wiadomości
    begin J.F.
    >A jaki on był? Doba od daty produkcji?

    Raczej pol roku. Lub calkowite wyladowanie.

    J.

  • 133. Data: 2012-06-26 18:39:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" napisał w wiadomości grup
    begin J.F.

    >Ale w supermarkecie i tak by był, więc czas dotarcia i powrotu z
    >niego,

    No, to sie tak mowi, a potem okazuje ze pojechal specjalnie po
    akumulator :-)
    Ale mozna bylo przy okazji kupic chlebek i maselko, wiec sie
    zaoszczedzilo.

    >ani też stania przy kasie nijak się nie zwiększy, jeśli kupię też
    >akumulator.

    A to zalezy, bo w Carefurze to musialem w osobnej kasie placic, "na
    sklepie", daleko (czas), a potem jeszcze odstac w kasie ogolnej, i
    znow odstac po odbior 30 zl.
    W malym sklepiku poczekalem tylko na przyniesienie z magazynu ...

    J.

  • 134. Data: 2012-06-26 18:42:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Hello J.F.,

    >Wystarczy robić je odwrotnie i się nie wyleją. Kubeczek z nierdzewki,
    >grafitowa wkładka, elektrolit i elektroda cynkowa w środku...

    Tylko wtedy sie nazywaja "alkaliczne", sa dwa razy lepsze i trzy razy
    drozsze ... nie powiem - czasem kupuje, w zasadzie juz tylko te, no i
    Centra jakos nie opanowala tej nowoczesnej technologii :-)

    J.

  • 135. Data: 2012-06-26 18:43:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" napisał w wiadomości
    begin Agent
    >Jeden chuj, ew. możesz zmierzyć oba. Pilnuj prądu! Pilnuj!

    A ten prad ladowania to jaki ma byc ?
    Bo zeby pilnowac, to trzeba wiedziec co ..

    J.

  • 136. Data: 2012-06-26 18:46:41
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *to* w wiadomości news:jsaol9$o30$148@usenet.news.interia.pl napisał(a):
    > Nie martw się, dam Ci napiwek, jak będę następnym razem zamawiał BigMaka
    > i w ten sposób zdywersyfikujesz swoje źródła dochodów!

    Będę czekał z utesknieniem, czy naszym hasłem rozpoznawczym przy kasie może
    być: "akuzmarktu". Tak? Dzięki stary, w ramach wdzięczności dorzucę Ci
    ketchup nawet jeśli nie będziesz brał frytek... tylko niech to pozostanie
    między nami, bo jak szef dowie to... lepiej nie mówić.

    > Ale przecież to Ty bredzisz, że w 15 minut kupię akumulator w sklepie z
    > akumulatorami, tudzież, że przepłaciłem, nie wiedząc ile zapłaciłem.

    Wiesz, wydawało mi się że znam rynek, teraz wiem że bładziłem, przepraszam.

    Pozdr

  • 137. Data: 2012-06-26 18:47:58
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *J.F.* w wiadomości news:ebuc0376gar6$.abz5ykr4aveg$.dlg@40tude.net
    napisał(a):
    > Byc moze zrobil wywiad wczesniej. Ostatniej zimy w supermarketach bylo
    > raczej drozej, a w sklepie z akumulatorami nie ma 200m z parkingu do
    > stoiska i pieciu klientow do kasy.

    Wywiad to zrobił 'to', ja się już pokajałem i przeprosiłem ;-)

    Pozdr

  • 138. Data: 2012-06-26 19:07:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, June 26, 2012, 6:42:44 PM, you wrote:

    > Tylko wtedy sie nazywaja "alkaliczne", sa dwa razy lepsze i trzy razy
    > drozsze ...

    Ale na świecie produkuje się też klasyczne w ten sposób - z salmiakiem
    jako elektrolitem i dwutlenkiem manganu jako depolaryzatorem.

    > nie powiem - czasem kupuje, w zasadzie juz tylko te, no i
    > Centra jakos nie opanowala tej nowoczesnej technologii :-)

    :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 139. Data: 2012-06-26 19:12:31
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-26 18:33, J.F pisze:
    > Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" napisał w wiadomości
    > On 2012-06-26 13:44, J.F wrote:
    (...)

    > Ale mowa o 100Ah ?

    Tak wynikało z przekazu :)

    (...)

    > A ja chce wydac tyle ile trzeba, a nie wiecej.
    > Owszem, 100Ah mi sie do samochodu nie zmiesci, wiec pewnie jestem
    > ograniczony do 80.

    Dawno temu, w czasach prehistorycznych miałem w Warszawie 120Ah (chyba)
    ze Stara. W bagażniku oczywiście. Przeróbka nie moja (poprzedniego
    właściciela) i spotykana wcale nie rzadko. Jak tylko się zmieniła
    sytuacja i udało się kupić akumulator pasujący w oryginalne miejsce
    to doprowadziło się samochód do porządku, wszystko wróciło na swoje
    miejsce.

    > A 45 tez zapala ... to co, kupic te 80 ?

    W Corolli oryginalnie był 60 czy 72Ah. Żona przy ~-25 pojechała
    młodego zawieźć. Pod domem odpalił (7 lat miał), jak chciała
    odpalić drugi raz (odcinek 3km) to skończyło się przewodami.
    Sobota, późne popołudnie. Jaki wybór pozostaje - markety.
    Nie było takiego, był mniejszy, ale pasujący biegunami itd.
    od starletki. 6 lat :)

    > Kwota moze byc w sumie dowolna, tylko ze jak taki dziwny jestem, ze jak
    > jak mam wybor, to chce wiedziec co ja bede z tego mial jak kupie ten
    > drozszy .. i ogolniki mnie nie przekonuja :-)

    Mnie przekonuje spokój i dostępność. W kurze jak mi padł (był
    chyba Magneti-Marelli) to kupiłem zwykła Centrę na szybko (Plusa
    nie było). To akurat był diesel i jakoś też nie narzekałem.
    Market :)

    > Czyli w dodatku kupujemy Bosch lub Varte u autoryzowanego dystrybutora,
    > bo inaczej skad mozna wiedziec ?

    Poza zapachu nie rozpoznasz, a płyt nie widać :)

  • 140. Data: 2012-06-26 19:13:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w

    >Ale na świecie produkuje się też klasyczne w ten sposób - z
    >salmiakiem
    >jako elektrolitem i dwutlenkiem manganu jako depolaryzatorem.

    Byc moze, ale ze sie tak zapytam - po ch* ?

    Salmiak lepszy, czy tak bardzo tanszy ?

    J.